Acest anunț include fișiere încărcate în secțiunea "Fișiere publicate ulterior activării anunțului". Verifică această secțiune pentru a fi la curent cu informațiile actualizate din anunț!!
Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată
Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.
Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.
Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.
Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.
Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).
Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.
Este declarat "admis" la concurs, candidatul care a obţinut nota cea mai mare la testul scris.
Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut la testul scris poate formula contestaţie, o singură dată, în termen de 24 de ore de la afişare.
Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor soluţionează contestaţiile în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la testul scris este definitivă.
În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale din tematica şi bibliografia stabilită pentru proba scrisă, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.
Interviul structurat pe subiecte profesionale, folosit ca şi probă de departajare nu se contestă.
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.
Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.
Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.
Dacă pentru ocuparea unor posturi este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru
exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din
funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m din
Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care
îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, altele
decât cele care au calitatea de cadru militar/poliţist – art. 1 alin. (4) din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr.
177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului
Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.
Candidatul declarat „Admis” trebuie să obțină autorizație de acces la informații clasificate de nivel SECRET DE SERVICIU (conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
În conformitate cu prevederile art. 30, lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu
modificările și completările ulterioare, cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic
ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii ori societăţi comerciale (condiţia
trebuie îndeplinită înainte de intrarea în vigoare a ordinului de chemare în activitate).
Nu pot face obiectul încadrării directe persoanele care la data emiterii actului administrativ de chemare
în activitate, au atins vârsta standard de pensionare, așa cum este prevăzută de Legea 223/2015
privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.
În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de
management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și
completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi
ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul
dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a
compartimentului în care acesta este încadrat.
Prin înscrierea la concurs, candidaţii îşi manifestă acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare
şi desfăşurare a concursului.
Atât proba testului scris, cât și interviul de departajare (organizat doar în situația în care se impune
departajarea candidaților) se înregistrează audio / video.
Informații referitoare la adeverința medicală
În conformitate cu prevederile art. 1 din Anexa nr.1 la O.M.A.I. nr.105/2020 privind examinarea
medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal
pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul
Afacerilor Interne, se vor desfășura următoarele activități cu privire la îndeplinirea condițiilor de
participare la concurs:
- în etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidaţii vor transmite la adresa de email unde și-au
depus cererea de înscriere, adeverinţa eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul
informat;
- secretarul comisiei de concurs transmite medicului de unitate adeverinţa medicală, în vederea
analizării;
- medicul de unitate analizează datele medicale consemnate în adeverinţa medicală, precum şi
corespondenţa dintre antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate în cuprinsul
adeverinţei şi baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020;
- în situaţia în care antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate de medicul de
familie se încadrează în bolile/afecţiunile medicale care determină expres inaptitudinea medicală prin
raportare la baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020, candidaţii
respectivi sunt declaraţi «INAPT» de medicul de unitate, care completează, pe verso, paragraful
corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020 şi
consemnează «NU POATE participa la concursul de încadrare în M.A.I.». În această situaţie, procedura
de recrutare şi selecţie încetează;
- adeverinţa medicală completată, semnată şi parafată de medicul de unitate, se transmite prin adresă
către Comisia de concurs/structura de resurse umane a unității recrutoare, care o aduce la cunoştinţa
candidatului sub semnătură;
- declararea inaptitudinii nu se contestă.
Informații referitoare la procedura de înscriere la concurs:
- Documentele constitutive ale dosarului de recrutare se transmit, în volum complet, la adresa de e-mail concurs-ip@isujbv.ro.;
- Documentele care necesită a fi completate (ex. cerere de înscriere, declarații etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format .pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail indicată. Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier .pdf separat, denumit în funcţie de conținut (ex. copie act identitate, copie cerere înscriere etc.);
- Toate documentele menționate în anunț vor fi transmise exclusiv în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail);
- Email-ul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume prenume candidat (ex. Popescu Ion). Documentele vor fi transmise de pe o adresă de e-mail personală, adresă la care în intervalul orar 08.00-16.00 al fiecărei zile lucrătoare, unitatea organizatoare va transmite confirmarea de primire a acestora precum și codul unic de identificare atribuit candidatului.
- În baza codului atribuit, candidatul se va identifica în anunţurile postate ulterior pe întreaga procedură de concurs.
- În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut (o zi lucrătoare de la transmitere) ori se identifică orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, acesta va anunţa exclusiv telefonic Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Țara Bârsei” al judeţului Brașov la telefon 0268/428888 interior 27.129, 27.130 în fiecare zi lucrătoare, între orele 10.00-14.00.
Informaţii suplimentare despre organizarea concursului şi depunerea documentelor se pot obţine la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Țara Bârsei” al Judeţului Brașov la telefon 0268/428888 interior 27.129, 27.130 în fiecare zi lucrătoare, între orele 10.00-14.00.