Emiterea avizelor specifice serviciilor voluntare și private pentru situații de urgență: înființare, desființare, pentru sector de competență, pentru funcția de șef serviciu voluntar pentru situații de urgență

Furnizat de: Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

5 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Fără limită de vârstă

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2006

Scurtă descriere

Serviciile de urgenţă voluntare/private sunt structuri specializate, altele decât cele aparţinând serviciilor de urgenţă profesioniste, organizate cu personal angajat şi/sau voluntar, în scopul apărării vieţii, avutului public şi/sau a celui privat împotriva incendiilor şi a altor calamităţi, în sectoarele de competenţă stabilite cu avizul inspectoratelor.
Serviciile de urgenţă voluntare/private au în structură compartiment sau specialişti pentru prevenire, formaţii de intervenţie şi, după caz, dispecerate, ateliere de reparaţii şi de întreţinere.
Constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor de urgenţă voluntare/private se realizează pe baza criteriilor de performanţă elaborate de Inspectoratul General şi aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne, respectiv Ordinul nr. 75 din 2019.
Consiliul local desemnează şeful serviciului voluntar de urgenţă, la propunerea primarului, cu avizul inspectoratului.


Înfiinţarea şi desfiinţarea unui serviciu de urgenţă voluntar/privat se fac numai cu avizul inspectoratului; avizele de înfiinţare şi desfiinţare, precum şi cele pentru sectoarele de competenţă se emit în condiţiile stabilite în criteriile de performanţă.

Informațiile online despre acest serviciu public se regăsesc și pe pagina de Internet a fiecărui inspectorat județean pentru situații de urgență. De exemplu;
https://isusalaj.ro/voluntariat/
https://isusalaj.ro/avizare-svsu_spsu/

Pașii procedurali

Emiterea avizului de înfiinţare a serviciului privat se solicită printr-o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 8, la Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă aprobate prin OMAI nr.75/2019, depuse în dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.

Emiterea avizului pentru sector de competenţă al serviciului privat se solicită printr-o cerere scrisă, însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 8, la Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă aprobate prin OMAI nr.75/2019, în dublu exemplar, certificate pentru conformitate cu originalul.

Concomitent cu avizul de înfiinţare a serviciului privat se poate emite şi avizul pentru sector de competenţă, pe baza documentelor prevăzute în anexa nr. 8 la Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă aprobate prin OMAI nr.75/2019.

1. Dosarul cuprinzând documentele necesare emiterii avizului, aşa cum sunt precizate în Anexele nr. 7 și 8 la Criteriile de performanță privind constituirea, încadrarea şi dotarea serviciilor voluntare şi a serviciilor private pentru situaţii de urgenţă aprobate prin OMAI nr.75/2019, denumite în continuare Criterii de performanță, se primeşte de către compartimentul secretariat şi documente clasificate din cadrul ISUJ/ISU B-IF, în două exemplare.
2. În cazul în care se constată că documentaţia depusă este incompletă, în termen de 5 zile lucrătoare de la data înregistrării, se transmite către solicitant, prin poştă sau în format electronic, o adresă prin care i se comunică documentele care lipsesc.
2.a. În termen de 10 zile lucrătoare de la data transmiterii adresei, solicitantul are posibilitatea completării dosarului cu documentele specificate.
2.b. Ulterior expirării termenului specificat, în situația în care nu s-au adus completări la documentația de avizare, se transmite către solicitant, prin poştă, o adresă de respingere a solicitării, însoțită de un exemplar al dosarului depus.
3. Termenul de emitere a avizelor sau adreselor de respingere a cererilor este de maximum 30 de zile, termen care se calculează de la data înregistrării cererii.
4. În termen de 5 zile lucrătoare de la emiterea avizului pentru sector de competenţă, ISUJ/ISU B-IF care a emis documentul informează ISUJ/ISU B-IF care a emis avizul de înființare al serviciului, prin transmiterea, în copie, a avizului emis, în vederea actualizării evidenţelor specifice.
5. În situaţia emiterii avizului, dosarul remis solicitantului se vizează spre neschimbare, pe fiecare filă cu ștampila triunghiulară din gestiunea ISUJ/ISU B-IF. Al doilea exemplar al dosarului, respectiv al avizului/adresei se păstrează la nivelul SPIRC/SCSVP.
6. În cazul în care, la solicitarea emiterii avizului de înființare a serviciului privat, dotarea acestuia se află în alt județ față de cel în care operatorul economic își are sediul social, cele două inspectorate judeţene colaborează în vederea emiterii avizului.




Statistici (estimări anuale)

287

avize emise serviciilor voluntare (în anul 2020)

334

avize emise serviciilor private (în anul 2020)

Baza legală

  • Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 75 din 2019
  • PROCEDURA DE SISTEM privind emiterea şi anularea avizelor specifice serviciilor voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă COD: PS-01-DPIRC.

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
15 Zile lucrătoare 30 Zile lucrătoare EMITEREA AVIZELOR

Contact


strada Banul dumitrache, sector 2, București