Eliberare atestat de detectiv particular

Furnizat de: Poliţia Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

0 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 18 ani

Scurtă descriere

Condiții ce trebuiesc îndeplinite și documente necesare pentru a dobândi calitatea (atestat) de detectiv particular.
Condiții:
a) are cetăţenia română sau cetăţenia unuia dintre statele membre ale Uniunii Europene ori ale Spaţiului Economic European;
b) posedă cel puţin studii medii şi este absolventă a unei şcoli postliceale de detectivi sau a îndeplinit funcţia de poliţist ori lucrător în cadrul unor instituţii publice cu atribuţii în domeniul apărării, ordinii publice sau siguranţei naţionale ori este absolventă a unei instituţii de învăţământ superior;
c) este aptă din punct de vedere medical;
d) să nu fi fost condamnată pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie;
e) nu desfăşoară o activitate care implică exerciţiul autorităţii publice;
f) a obţinut avizul inspectoratului de poliţie judeţean sau al Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, după caz;
g) a promovat examenul de atestare a calităţii de detectiv particular, conform prevederilor art. 7, ori deţine un certificat de calificare în această profesie sau un atestat similar eliberat în unul dintre statele membre ale Uniunii Europene şi ale Spaţiului Economic European.
Documente:

a) cerere;
b) curriculum vitae;
c) actul de stare civilă;
d) actul de studii;
e) actul de absolvire a unui curs de specialitate;
f) certificate medicale şi de testare psihologică, eliberate de o unitate sanitară specializată, respectiv de un laborator autorizat;
g) declaraţie din care să rezulte că îndeplineşte condiţia prevăzută la art. 5 lit. e);
h) dovada achitării tarifului pentru susţinerea examenului de atestare a cunoştinţelor, stabilit în conformitate cu dispoziţiile legale.
Certificatul de cazier judiciar nu este necesar a fi depus la dosar.

Pașii procedurali

1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. În cazul respingerii cererii, solicitantul este informat prin adresă de motivele care au stat la baza respingerii
4. În cazul aprobării, se emite atestatul de către conducătorul unității și solicitantul este contactat telefonic în vederea ridicării atestatului

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

Nu au fost adăugate actele normative care stau la baza acestui serviciu.

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Nu au fost adăugați timpii de livrare pentru acest serviciu.

Contact


Serviciile de Investigații Criminale din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București si al fiecărui Inspectorat Județean de Poliție Datele de contact se regăsesc la adresa https://www.politiaromana.ro/ro/contact