Eliberare autorizație de export a armelor și munițiilor

Furnizat de: Poliţia Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

5 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 18 ani

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2005

Scurtă descriere

Operaţiunile de export a armelor de foc, a pieselor şi componentelor esenţiale, precum şi a muniţiilor corespunzătoare de către persoanele fizice, armurieri şi intermediari se realizează în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) nr. 258/2012 al Parlamentului European şi al Consiliului din 14 martie 2012 privind punerea în aplicare a articolului 10 din Protocolul Organizaţiei Naţiunilor Unite împotriva fabricării şi traficului ilegal de arme de foc, piese şi componente ale acestora, precum şi de muniţii, adiţional la Convenţia Organizaţiei Naţiunilor Unite împotriva criminalităţii transnaţionale organizate (Protocolul ONU privind armele de foc) şi de stabilire a măsurilor privind autorizaţiile de export, importul şi tranzitul pentru arme de foc, piese şi componente esenţiale ale acestora, precum şi muniţii, denumit în continuare Regulamentul (UE) nr. 258/2012.
Armurierii / intermediarii autorizați să desfășoare operațiuni cu arme și respectiv persoanele fizice / juridice, titulari ai dreptului de deţinere sau, după caz, de port şi folosire a armelor letale sau neletale supuse autorizării, care doresc să înstrăineze armele deţinute într-un stat terţ, trebuie să solicite eliberarea autorizației la Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase.
După ce a avut loc livrarea armelor de foc, a pieselor şi componentelor esenţiale ale acestora sau a muniţiilor, în termen de 4 luni de la acest moment, exportatorul trebuie să obţină de la partenerul extern certificatul de control al livrării ori alt document echivalent, emis sau certificat de autoritatea competentă din ţara importatoare, atestând că marfa a ajuns la destinaţie, pe care să îl depună la Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase.
Termenul de valabilitate al autorizaţiei de export a armelor de foc, a pieselor şi componentelor esenţiale, precum şi a muniţiilor corespunzătoare acestora destinate uzului civil, este egală cu valabilitatea autorizaţiei de import eliberată de autoritățile competente statului de destinație, dar nu mai mică de 9 luni.

Pașii procedurali

1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. În cazul respingerii cererii, solicitantul este informat prin adresă de motivele care au stat la baza respingerii
4. În cazul aprobării, se emite autorizația de către conducătorul unității și solicitantul este contactat telefonic în vederea ridicării autorizației

Statistici (estimări anuale)

21

Autorizații eliberate

Baza legală

  • Legea nr. 295/2004 - art. 106, alin. (3)
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 11/2018 – art. 180, alin. (1) și art. 181, alin. 1

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nume Schimb de date
SRI Doar în format letric
ANCEX Doar în format letric
SIE Doar în format letric
MINISTERUL APĂRĂRII NAȚIONALE Departamentul Pentru Armamente Oficiul de Control al Importurilor și Exporturilor de Produse Speciale Doar în format letric

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
50 Zile lucrătoare 60 Zile lucrătoare Analizarea solicitării și respingerea / aprobarea acesteia

Contact


Șos. Ștefan cel Mare, nr. 13-15, sector 2, București