Eliberarea permisului de transfer al armelor și munițiilor

Furnizat de: Poliţia Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

5 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 18 ani

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2005

Scurtă descriere

Armurierii sau intermediarii care doresc să transfere pe teritoriul unui stat membru armele de foc deținute sau achiziționate în România sunt obligate să solicite în prealabil eliberarea permisului de transfer la Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase.
Persoanele fizice care doresc să transfere pe teritoriul unui stat membru armele de foc deținute sau achiziționate în România sunt obligate să solicite în prealabil eliberarea permisului de transfer la Direcția Generală de Poliție a Municipiului București sau la inspectoratul județean de poliție în a cărui rază teritorială își are domiciliul ori reședința.
Permisul de transfer al armelor este valabil numai pentru armele și perioada de timp înscrise în acesta. Documentul trebuie să însoțească armele pe tot parcursul transferului, până la destinație, și este supus controlului autorităților competente ale statelor membre tranzitate.
Termenul de valabilitate al permisului de transfer al armelor și munițiilor este de 6 luni.

Pașii procedurali

1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. În cazul respingerii cererii, solicitantul este informat prin adresă de motivele care au stat la baza respingerii
4. În cazul aprobării, se emite autorizația de către conducătorul unității și solicitantul este contactat telefonic în vederea ridicării autorizației

Statistici (estimări anuale)

350

Permise de transfer eliberate

Baza legală

  • Legea nr. 295/2004 - art. 120, alin. (1)
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 11/2018 – art. 166, alin. (1)

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
9 Zile calendaristice 10 Zile calendaristice Analizarea solicitării și respingerea / aprobarea acesteia

Contact


Șos. Ștefan cel Mare, nr. 13-15, sector 2, București