Eliberarea cărţii de identitate provizorii (Anexa nr. 3 din H.G. nr. 295/2021)

Furnizat de: Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

20 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 14 ani

Taxe

Se percep taxe

Serviciu public înființat în anul

1991

Scurtă descriere

Actul de identitate cu care cetăţeanul român face dovada identităţii, a cetăţeniei şi a adresei de domiciliu.
Cartea de identitate se eliberează de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă a persoanei fizice, iar pentru soluţionarea unor cazuri deosebite de serviciile publice comunitare judeţene de evidenţă a persoanelor ori Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date.

Cartea de identitate provizorie se eliberează în următoarele cazuri:
- când solicitantul nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate;
- în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România;

Pașii procedurali

1. Cetăţeanul se prezintă la ghişeul de lucru cu publicul unde depune cererea şi documentele necesare pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii. Documentele sunt prezentate în copie xerox şi original, iar după ce se verifică de funcţionarul de evidenţă actele în original se restituie titularului.
2 Verificarea cererii şi documentelor
3 Preluarea imaginii
4. Analiza cererii şi documentelor
5. Procesarea cererii
6. Completarea cărţii de identitate provizorii
7. Înmânarea cărţii de identitate provizorii

Taxe

Valoare Descriere Plată online Platformă plată online Act normativ
1,00 RON contravaloare carte de identitate provizorie Da Fiecare primărie stabilește modalitatea de încasare a contravalorii (prin POS, online sau numerar) Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 295/2021, prin care au fost aprobate Normele Metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutul actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare, privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, modificările şi completările ulterioare
  • Normele Metodologice de aplicare unitară a dispoziţiilor legale privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutul actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil, aprobate prin H.G. nr. 295/2021

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
5 Zile lucrătoare 30 Zile calendaristice Procedurile necesare pentru emiterea cărţii de identitate provizorii

Contact


Obcina Mare nr. 2 Sector 6 Bucureşti