Oferă servicii cetăţenilor români de eliberare a Certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor , document care atestă în străinătate domiciliul acestora, în vederea obţinerii unor drepturi sau apărării intereselor acestora, însoţit, după caz, de formularul standard multilingv
Începând cu data de 16.02.2019 la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene se aplică dispoziţiile Regulamentului (UE) 2016/1191 al Parlamentului European şi al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012, instituind anumitor documentele oficiale care intră sub incidenţa Regulamentului şi care sunt eliberate de către autorităţile unui stat membru UE şi care pot fi prezentate autorităţilor unui alt stat membru UE, un sistem de exceptare de la obligaţia de supralegalizare/apostilare, în vederea recunoaşterii lor formale în celelalte state membre precum şi facilitarea circulaţiei juridice a acestora.
Sunt supuse procedurii descrise în Regulament eliberarea formularelor standard multilingve, care se emit pentru a fi folosite de către persoanele îndreptăţite pe teritoriul unui alt stat membru al Uniunii Europene, indiferent dacă acesta este sau nu semnatar al Convenţiei de la Haga din 05 octombrie 1961, se anexează la documentele oficiale (naştere, căsătorie, deces, domiciliul şi/sau reşedinţa) şi se utilizează ca instrument de asistenţă, scopul exclusiv al acestora fiind de facilitare a traducerii documentelor oficiale la care sunt anexate, neavând valoare juridică autonomă.
Cererea privind eliberarea certificatului privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor se va transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro sau va fi depusă la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu al titularului.
Ridicarea documentelor solicitate se va face de la sediul instituţiei noastre din mun. Bucureşti, str. Obcina Mare nr. 2, sector 6, personal sau prin împuternicit cu procură specială, numai ca urmare a programării efectuate la numărul de telefon afişat, fiind exclusă posibilitatea transmiterii acestora prin intermediul serviciilor de poştă electronică.
În situaţia în care cererea este depusă la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu al titularului, ridicarea documentelor solicitate se va face fie de la instituţia unde a fost depusă cererea, fie de la sediul instituţiei noastre, conform procedurii comunicată mai sus.
Link detalii suplimentare: |
http://depabd.mai.gov.ro/stare_civila.html |
Nu există statistici pentru acest serviciu public.
Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.
Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.
Timp mediu de livrare | Timp maxim de livrare | Descriere |
---|---|---|
5 Zile lucrătoare | 30 Zile calendaristice | Analiză şi procesare cerere |