Reglementarea dreptului de sedere temporară în România a cetățenilor proveniți din state terțe

Furnizat de: Inspectoratul General pentru Imigrări


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
3
Interacțiune bidirecțională

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

80 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Fără limită de vârstă

Taxe

Se percep taxe

Serviciu public înființat în anul

2007

Scurtă descriere

Aceasta procedura se adresează străinilor care doresc sa obtina un drept de sedere temporar pe teritoriul Romaniei. În acest sens este obligatoriu ca cetatenii straini sa obtina un permis de sedere, document care atesta dreptul de sedere in Romania. Acesta se poate obtine de la formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari din judetul in care își au reședința. Pentru obtinerea permisului de sedere solicitantii vor depune personal o cerere însotita de o serie de documente cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea dreptului de sedere acordat prin viza. Permisul de sedere se reinnoieste cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea celui anterior. Pentru eficientizarea serviciului public Inspectoratul General pentru Imigrari pune la dispozitia aplicantilor un portal de transmitere electonica a cererilor care poate fi accesat la adresa https://portaligi.mai.gov.ro

Pașii procedurali

Încă nu au fost adăugate taxele pentru acest serviciu public.

Taxe

Valoare Descriere Plată online Platformă plată online Act normativ
259,00 RON contravaloare permis de sedere Da -

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

  • OUG 194/2002

Documente electronice

Tip document Se poate transmite prin Tip semnătură Observații
Documentul de trecere a frontierei Portal intern
Nu necesită semnătură electronică
Dovada detinerii legale a spatiului de locuit Portal intern
Nu necesită semnătură electronică
Adeverinta medicala Portal intern
Nu necesită semnătură electronică
Declaratie Portal intern
Nu necesită semnătură electronică
Taxe PCUe
Nu necesită semnătură electronică
Cerere Portal intern
Calificată
Dovada mijloacelor de intretinere Portal intern
Nu necesită semnătură electronică
Documente specifice conform scopului șederii Portal intern
Nu necesită semnătură electronică

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
20 Zile calendaristice 45 Zile calendaristice Analizarea și soluționarea cererii

Contact


str. Lt. Col. Marinescu C-tin, nr. 15A, Sector 5, București