Furnizare de date privind cetățenia română

Furnizat de: Direcţia Generală de Paşapoarte


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

0 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Fără limită de vârstă

Taxe

Gratuit

Scurtă descriere

Acest serviciu public presupune furnizarea datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple la solicitarea persoanelor fizice sau juridice îndreptățite.
Cererea de furnizare de date din Registrul Naţional de Evidenţă a Paşapoartelor simple poate fi trimisă prin poștă sau poate fi depusă atât personal, cât și prin mandatar/reprezentant convențional, la Ghișeul de relații cu publicul din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte.

Pașii procedurali

Cererea de furnizare de date din Registrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple și din registrele județene și al municipiului București poate fi transmisă prin poștă electronică sau poate fi depusă atât personal, cât și prin reprezentant legal sau convențional, la ghișeul de Relații cu publicul din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte sau al serviciilor publice comunitare de pașapoarte.

În vederea facilitării verificărilor ce se impun în scopul identificării în egistrul naţional de evidenţă a paşapoartelor simple, este necesar ca cererea de furnizare de date să fie însoțită de următoarele documente:
– documentul doveditor al calității de reprezentant legal sau convențional, în original;
– documente de identificare pentru solicitant/ascendenţi/descendenţi/reprezentant legal sau convenţional, în original;
– dacă cererea nu se depune personal, ci prin mandatar/reprezentant legal, aceasta trebuie să fie însoțită, pe lângă documentele prevăzute mai sus, de originalul procurii speciale autentificate, care să îndeplinească condițiile legale precizate mai jos sau al unei împuterniciri avocațiale ori al unui document care să ateste calitatea de reprezentant legal al persoanei în numele căreia sunt solicitate datele.

În situația în care persoana interesată solicită și date cu privire la cetățenia română a ascendenților/descendenților săi, este necesar să prezinte, în afara documentelor precizate mai sus, și anumite documente suplimentare referitoare la actele de stare civilă ale ascendenților/descendenților, precum și la legătura de rudenie existentă între solicitant și ascendenți/descendenți, respectiv documente din care să rezulte eventualele modificări intervenite cu privire la numele și/sau prenumele ascendenților/descendenților;
- declarația autentificată a ascendenților/ descendenților din care să rezulte acordul lor privind furnizarea către persoana solicitantă a datelor acestora despre cetațenia română din R.N.E.P.S.. Dacă, însă, ascendenții/descendenții sunt decedați, cererea trebuie să fie însoțită de certificatul de deces al acestora.

Răspunsul poate fi ridicat de la sediul instituției unde a fost depusă cererea sau poate fi comunicat, prin poștă, la adresa de domiciliu sau la o altă adresă precizată de către solicitant în cuprinsul formularului.

Pentru o identificare corectă în evidența de pașapoarte, pot fi utile și alte informații referitoare la plecarea din România, sens în care cererea poate fi însoțită și de documente din care să reiasă, de exemplu, data părăsirii țării și de documentul de călătorie folosit în acest sens, etc. În cazul în care solicitantul nu deține asemenea documente, aceste informații pot fi precizate în cuprinsul cererii.

Statistici (estimări anuale)

4500

Beneficiari

Baza legală

  • O.G. nr. 83/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de pașapoarte și serviciilor publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, actualizată
  • Regulamentul de organizare și funcționare a Direcției Generale de Pașapoarte, aprobat prin O.m.a.i. nr. 288/2011, actualizat

Documente electronice

Tip document Se poate transmite prin Tip semnătură Observații
Comunicare privind furnizarea datelor despre cetățenia română E-mail
Calificată

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
14 Zile calendaristice 30 Zile calendaristice Timpul de soluționare a cererii de furnizare a datelor privind cetățenia română

Contact


București, strada Nicolae Iorga, nr. 29, sector 1