Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată
Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.
(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.
Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.
Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).
Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.
Proba scrisă va consta în susţinerea unui test scris (tip grilă) elaborat de către Comisia centrală de concurs din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, din tematica şi bibliografia recomandate, având ca scop verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului.
Candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în cauză.
Desfășurarea probei poate fi înregistrată/supravegheată audio/video.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.
Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Contestaţiile se depun la adresa de e-mail cariera.itpfsighet@igpf.ro
Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la proba scrisă este definitivă.
Admiterea/respingerea contestaţiei se va comunica prin postarea unui anunţ în secţiunea "Fişiere anunţ" din această pagină.
În situaţia în care mai mulţi candidaţi care s-au înscris pentru o specialitate au obţinut aceeaşi notă la testul scris, departajarea între aceştia se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat admis candidatul care a obţinut nota cea mai mare, indiferent de aceasta.
După caz, interviul se va susține după expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, pe baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru testul scris, la o dată ce va fi comunicată ulterior, prin postarea unui anunț la secţiunea "Fişiere anunţ" din această pagină. Interviul poate fi înregistrat audio/video.
Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestaţie, o singură dată, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor, exclusiv în format electronic la adresa de e-mail cariera.itpfsighet@igpf.ro
Candidaţii pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la interviul structurat pe subiecte profesionale este definitivă.
În eventualitatea susţinerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obţinute, se va afişa în secţiunea Fişiere anunţ din această pagină.
Candidaţii declaraţi "respins" în urma interviului de departajare la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant, nu pot ocupa în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau la alte unităţi.
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.
Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.
Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.
Transmiterea documentelor care constituie dosarul de recrutare după data şi ora prevăzută în prezentul anunţ, nu vor fi luate în considerare. Documentele constitutive a dosarului de recrutare care au menţiuni sau înscrisuri pe ambele părţi, se transmit scanate faţă-verso.
În situaţia în care, în perioada destinată transmiterii dosarului de recrutare, candidatul constată că a omis trimiterea unui document / unor documente, acesta va transmite un nou e-mail care va contine doar documentul / documentele lipsă, cu menţiunea: Completare dosar de recrutare, numele şi prenumele, postul pentru care candidează.
La înscriere, candidaţii trebuie să aleagă specialitatea postului pentru care candidează, datorită condiţiilor de ocupare prevăzute în fişele posturilor, respectiv specialitatea Prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi infracţionalităţii transfrontaliere (posturile prevăzute la poziţiile 908 şi 1555) sau Analiză de Risc (posturile prevăzute la poziţiile 808, 896, 1106, 1263 şi 1880) . Candidaţii se pot înscrie pe o singură specialitate.
Înscrierea candidaţilor se realizează prin transmiterea cererii şi a documentelor ce constituie dosarul de recrutare, în volum complet, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: cariera.itpfsighet@igpf.ro, până cel târziu la data de 07.07.2024, ora 23.55 (inclusiv în zilele nelucrătoare).
Reguli privind transmiterea dosarului de concurs:
- documentele care necesită a fi completate (ex. cererea de înscriere, declarații, etc.), vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format PDF și transmise în format electronic pe adresa de e-mail: cariera.itpfsighet@igpf.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);
- fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier PDF separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (ex. Ionescu Ioan – act identitate, Ionescu Ioan – cerere înscriere, etc.);
- toate documentele vor fi scanate în format PDF, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului PDF scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original ex: diploma de licență este scanată față/verso) și este lizibil;
- toate documentele menționate mai sus vor fi transmise printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișiere pdf atașate e-mailului) pentru înscrierea la concurs nu trebuie să depășească 25 MB;
- e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume și prenume – conținutul emailului și concursul la care se înscrie (Ex: Ionescu Ioan - Dosar de recrutare concurs TCO – ofiţer PCMIIT sau Ionescu Ioan - Dosar de recrutare concurs TCO – ofiţer Analiză de Risc);
- în următoarele 2 zile lucrătoare, ulterioare depunerii documentelor care constituie dosarul de recrutare, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii acestuia de la aceeași adresă, respectiv: cariera.itpfsighet@igpf.ro, precizându-se codul unic de identificare a candidatului, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs;
- în situația în care candidatul nu primește confirmarea, acesta se poate adresa Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației la numărul de telefon 0262/314528 int. 26062, iar în cazul în care situația nu s-a soluționat, are posibilitatea de a se prezenta fizic la Serviciul Resurse Umane din cadrul sediului Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației, pentru clarificarea situației.
Este interzisă transmiterea dosarului de recrutare prin alte moduri şi mijloace (ex. personal, prin poştă, poştă militară, fotografii ale documentelor solicitate, etc.). Astfel, dosarele de recrutare care nu sunt trasmise la adresa de e-mail: cariera.itpfsighet@igpf.ro nu vor fi luate în considerare. Recomandăm candidaţilor ca documentele solicitate să fie transmise printr-un singur e-mail.
La concursurile pentru ocuparea posturilor vacante pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare
de recrutare sunt complete, corect întocmite şi transmise în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Dacă autorizaţiile/avizele necesare exercitării atribuţiilor postului nu sunt obţinute ulterior numirii în funcţie, potrivit termenelor stabilite, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii.
Ocuparea posturilor se va realiza în ordinea descrescătoare a notelor finale obţinute la concurs, în funcţie de specialitatea pentru care candidaţii au optat la înscriere şi în limita numărului de posturi scoase la concurs din cadrul fiecărei specialităţi, precum şi pe baza opţiunilor formulate în scris de către candidaţii declaraţi admişi.
Încadrarea în funcţii şi acordarea gradelor profesionale se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2002 privind statutul poliţistului şi ale Ordinului M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările şi completările ulterioare.
În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă, din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat "admis", oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute şi în funcţie de specialitatea pentru care s-a înscris.
Relaţii privind participarea la concurs pot fi obţinute la telefon 0262/314528,
interior 26062, în zilele lucrătoare, în intervalul 09.00 – 14.00.