Postat la data de: 22.07.2024, ora 17:05

Anunț concurs ocuparea postului de Comandant detașament I, Detașamentul de Pompieri Pitești

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Arges organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa I.G.S.U. nr. 96671 din 12.07.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 121 - Comandant detașament I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Arges - Detașamentul de Pompieri Pitești, jud. AG, MUNICIPIUL PITESTI, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Locotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă, militare sau civile, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în una dintre specializările următoarelor domenii de licenţă: "Matematică", "Fizică", "Chimie", "Inginerie chimică", "Inginerie civilă", "Ingineria instalaţiilor", "Inginerie electrică", "Inginerie mecanică", "Inginerie energetică", "Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale", "Ingineria autovehiculelor", "Ingineria sistemelor", "Inginerie genistică", "Inginerie industrială", "Ştiinţe inginereşti aplicate", "Ingineria materialelor", "Ingineria mediului", "Inginerie şi management", "Drept", "Ştiinţe administrative", "Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică", ”Cibernetică, statistică și informatică economică”, ”Contabilitate”, ”Economie”, ”Finanțe”, ”Management”
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces pentru lucru cu informații și documente clasificate, clasa secret de stat nivel secret potrivit ,,principiului nevoii de a cunoaște cu îndeplinirea procedurilor specifice”, după încadrare. În situația neobținerii autorizației de acces prevăzută anterior, persoana nu va fi menținută în funcție.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 2 ani/ 2 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
02.08.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
09.08.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligaţia de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, ori în situaţia în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcţii de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfăşurării interviului, acest aspect se va menţiona în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare şi acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea probei interviului

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se realizează pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 3^3, candidaţilor declaraţi „promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se înregistrează audio și video, iar accesul candidaților se realizează pe baza actului de identitate.

  6. Proba interviu se va susține la Localul nr. 2 al ISU Argeș situat pe strada Mărășești nr. 1, din mun. Pitești jud. Argeș.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor, este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  9. În conformitate cu prevederile art. 5^1n din anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177 din 2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți și rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/ soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

Informații suplimentare:
  1. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informaţii:
    • vechimea în muncă;
    • vechimea în MAI;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în specialitatea studiilor;
    • gradul militar deţinut;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) și art. 21, lit. a) și b) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016, cu modificările şi completările ulterioare;

  2. Adeverința eliberată de structura de resurse umane este valabilă doar dacă este emisă ulterior publicării prezentului anunț.

  3. Este declarat admis candidatul care a fost declarat „promovat” la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare şi a punctajului rezultat prin ponderea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  4. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține la numărul de telefon 0248217400, interior 27116, în zilele lucrătoare, între orele 09:00-14:00.

  5. În conformitate cu prevederile art. 62 din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 cu modificările şi completările ulterioare, candidatul declarat admis se prezintă cu documentele de concurs în original la secretarul comisiei de concurs, copiile acestora se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor. În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, ori nu se prezintă în termen de 30 de zile de la data înștiințării, prevederile art. 57^1 din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 se aplică în mod corespunzător.

  6. Candidații care depun cererile de înscriere la concurs, CV-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare la adresa de e-mail concurscomandant@isuarges.ro, în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08.00-16.00 ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.

Date de contact:
  1. - telefon 0248219146
    - 0248217400 int. 27116
    - e-mail:concurscomandant@isuarges.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFIC concurs - comandant detasament Pitesti 2024.pdf - Adăugat la: 22.07.2024, ora 16:48
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 22.07.2024, ora 16:18
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 22.07.2024, ora 16:18
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 22.07.2024, ora 16:18
  4. TEMATICA concurs - comandant detasament Pitesti 2024.pdf - Adăugat la: 22.07.2024, ora 16:48
  5. Anunț - 4108-Anunț concurs ocuparea postului de Comandant detașament I, Detașamentul de Pompieri Pitești - Anunț concurs ocuparea postului de Comandant detașament I, Detașamentul de Pompieri Pitești.pdf - Adăugat la: 22.07.2024, ora 17:05
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Anunț testare psihologică - ANUNT testare psihologica Cdt det Pit .pdf - Adăugat la: 07.08.2024, ora 8:35
  2. Anunț - Anunț rezultate obținute la evaluarea psihologică - Anunt rezultate obtinute la evaluarea psihologica.pdf - Adăugat la: 27.08.2024, ora 8:54