Acest anunț include fișiere încărcate în secțiunea "Fișiere publicate ulterior activării anunțului". Verifică această secțiune pentru a fi la curent cu informațiile actualizate din anunț!!
Nivel funcție: Execuție - perioadă determinată
a) au cetățenie română și domiciliul în România;
b) sunt absolvenți cel puțin ai învățământului obligatoriu, în condițiile prevăzute de Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
c) au solicitat, în scris, angajarea într-o funcție de soldat sau gradat profesionist;
d) sunt declarați «apt medical»; aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală, în aceleași condiții și potrivit acelorași bareme medicale stabilite de reglementările specifice în domeniu pentru cadrele militare
e) sunt declarați «apt» la evaluarea psihologică; aptitudinea/inaptitudinea se constată de structura de specialitate a MAI, în aceleași condiții stabilite de reglementările specifice în domeniu pentru cadrele militare. Evaluarea psihologică se susține înaintea examinării medicale.
f) sunt apți din punct de vedere fizic;
g) nu au antecedente penale și nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni;
h) nu fac parte din organizații interzise de legislația română și nu sunt membri ai unor organizații sau culte religioase incompatibile cu regulile, activitățile și atribuțiile specifice profesiei militare;
i) nu sunt asociați unici ori participanți direcți la administrarea sau conducerea unor societăți comerciale ori a altor organizații cu scop lucrativ sau comercial, iar dacă sunt în una dintre aceste situații, se obligă prin semnarea unui angajament ca, din momentul selecționării pentru profesia de soldat sau gradat profesionist, să renunțe la această calitate;
j) nu sunt membri ai unor partide, formațiuni sau organizații politice, iar dacă sunt membri, se angajează în scris că, după admiterea în instituția militară, vor renunța la această calitate.
k) au vârsta cuprinsă între 18 ani și 25 de ani pentru ocuparea posturilor vacante de soldat profesionist (servant) și vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani pentru ocuparea posturilor vacante soldat profesionist (pistolar) din cadrul formațiunii de pază, la data verificării dosarului de recrutare de către membrii comisiei de recrutare.
Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.
Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.
Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.
I. Descrierea probei:
Proba constă în urcarea pe scara culisantă până la nivelul etajului al II-lea al turnului de instrucţie, coborârea şi revenirea pe sol.
Linia de start se trasează la o distanţă de 0,5 m de baza scării culisante.
Baza scării culisante se amplasează la o distanţă de 2 m de baza turnului de instrucţie.
în aşteptarea semnalului de start candidatul are ambele picioare pe sol şi mâinile pe lângă corp.
La semnalul „START”, concurentul începe urcarea, atinge cu mâna pervazul ferestrei de la etajul II al turnului de instrucţie după care coboară treptele scării până la sol.
Proba se consideră încheiată în momentul în care ambele picioare ating solul.
II. Echipamentul necesar parcurgerii probei:
Pentru parcurgerea probei concurenţii se echipează cu: echipament sportiv, cască, brâu pompier (centură de siguranţă) şi pantofi sport.
III. Evaluarea probei:
Pentru evaluarea candidaţilor se ia în considerare timpul de executare a probei, nu şi tehnica de executare a acesteia.
Este declarat „ADMIS” concurentul care a executat proba în maximum 50 de secunde.
IV. Măsuri de siguranţă:
Tumul de instrucţie este prevăzut cu un dispozitiv de siguranţă pentru protecţia candidaţilor împotriva căderii.
Securitatea candidaţilor pe timpul desfăşurării probei se asigură, pentru fiecare culoar, de câte două persoane din rândul personalului auxiliar, după cum urmează:
- prima persoană, situată la baza turnului, asigură prinderea cârligului de siguranţă aflat la capătul cordiţei de inelul aflat la brâul concurentului, după care preia controlul capătului cordiţei trecut prin scripetele de asigurare, se amplasează în dreptul „elementului de frânare” şi anunţă când candidatul este gata pentru începerea probei;
- a doua persoană, situată la etajul al doilea al turnului de instrucţie, ţine scara culisantă lipită de pervaz în timpul urcării candidaţilor.
V. Alte precizări:
Caracteristicile turnului de instrucţie sunt prevăzute în Anexa 7 la Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a punctelor de antrenament, poligoanelor şi centrelor de pregătire specifică serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă aprobate prin Ordinul inspectorului general nr. 6/IG din 08.03.2019 şi în Anexa 4 la Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă aprobat prin Ordinul inspectorului general nr. 1314 din 26.05.2011.
În situaţia în care la nivelul centrului de selecţie nu poate fi identificat un turn de instrucţie care să fie utilizat pentru susţinerea probei sau condiţiile atmosferice nu permit desfăşurarea probei la tumul de instrucţie, comisia de concurs poate identifica alte spaţii şi mijloace care permit desfăşurarea probei, cu respectarea măsurilor de siguranţă a candidaţilor şi a caracteristicii de înălţime de 7,55 m (± 5 cm), echivalentă cu înălţimea la care se află pervazul etajului al doilea al turnului de instrucţie.
I. Descrierea probei:
Proba constă în parcurgerea unui traseu cu lungimea de 15 metri şi lăţimea cuprinsă între 2 - 2,5 metri, amenajat în subsolul întunecat al unei clădiri. Intrarea şi ieşirea din subsol nu se situează pe aceeaşi parte.
Candidatul parcurge traseul echipat cu aparatul de respirat cu aer comprimat având vizorul obturat.
Pe parcursul traseului se amplasează 4 obiecte pe care candidaţii trebuie să le găsească şi să le identifice.
Candidatul este condus la linia de start de 2 membri ai comisiei şi este aşteptat la linia de sosire de alţi 2 membri.
La semnalul „START” candidatul începe deplasarea pe traseul stabilit, încercând să găsească şi să identifice obiectele dispuse aleatoriu pe traseu şi să ajungă la linia de sosire în timpul alocat probei.
Candidatul este anunţat de membrii comisiei atunci când ajunge la linia de sosire.
Cronometrul se opreşte la atingerea liniei de sosire de către candidat.
La finalul probei candidatul comunică membrilor subcomisiei de concurs denumirea obiectelor identificate şi poziţia aproximativă a acestora.
Atât membrii subcomisiei de la linia de sosire cât şi cei de la linia de start urmăresc de la distanţă evoluţia candidatului. În acest sens, membrii subcomisiei pot instala sau folosi surse de lumină având însă în vedere să se asigure un grad cât mai scăzut de iluminare.
Candidaţii se separă astfel încât cei care au susţinut proba să nu se întâlnească cu cei care urmează să susţină proba.
II. Echipamentul necesar parcurgerii probei:
Pentru parcurgerea probei candidaţii se vor echipa cu: costum de protecţie pentru pompieri, cască, brâu pompier (centură de siguranţă), aparat de respirat cu aer comprimat.
III. Situaţii care conduc la eliminarea din concurs a candidatului
- depăşeşte timpul maxim prevăzut de barem pentru executarea probei;
- refuză purtarea în totalitate a echipamentului de protecţie;
- pe timpul probei solicită sau îşi scoate din proprie iniţiativă masca facială de la aparatul cu aer comprimat;
- revine la start şi iese din traseu, depăşind cu ambele picioare linia de start.
IV. Evaluarea probei:
Pentru a fi declarat „ADMIS”, candidatul trebuie să identifice minimum 2 obiecte şi să obţină un timp final de maximum 3 minute.
Pentru fiecare obiect neidentificat candidatul este penalizat cu câte 20 de secunde.
Timpul final se calculează adăugând la timpul obţinut valoarea penalizărilor.
Pentru evaluarea performanțelor fizice vor parcurge traseul practic-aplicativ prevăzut în Anexa nr. 3^2 la O.M.A.I nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., prevăzut în Fișiere anunț.
Clasificarea candidaţilor se realizează în ordinea descrescătoare a notelor obţinute, conform pct. III din Anexa nr. 3^2 la O.M.A.I nr. 177/2016, în urma susţinerii probei de evaluare a performanţei fizice, pe unităţi angajatoare, în limita locurilor scoase la concurs.
La probele de concurs nu se admit contestaţii, repetări sau reverificări. Prin excepţie, probele se pot repeta în situaţia în care acestea nu au putut fi finalizate din motive imputabile organizatorilor.
În situaţia în care, în urma desfăşurării probei de evaluare a performanţelor fizice, mai mulţi candidaţi situaţi pe ultimul loc în lista celor declaraţi „admis” au aceeaşi notă, aceştia se departajează prin aplicarea, în ordine, a următoarelor criterii de departajare: a) criteriul 1 - timpul realizat la proba „Deplasare în subsol întunecat”. Se ia în calcul cel mai mic timp realizat. b) criteriul 2 - timpul realizat la proba „Urcarea pe scară”. Se ia în calcul cel mai mic timp realizat. c) criteriul 3 - deţinerea calităţii de soldat sau gradat rezervist voluntar/ profesionist. d) criteriul 4 - deţinerea experienţei în domenii de activitate specifice situaţiilor de urgenţă: servicii voluntare pentru situaţii de urgenţă, servicii private pentru situaţii de urgenţă, voluntariat în domeniul situaţiilor de urgenţă, salvamont, salvaspeo, prim- ajutor, alpinism, activitate de scufundare. Criteriul se consideră a fi îndeplinit indiferent de perioada de activitate pe care a acumulat-o candidatul. e) criteriul 5 - studii absolvite. Se iau în considerare studiile absolvite în ordinea nivelului de calificare, de la cel mai înalt nivel de calificare la cel mai mic, conform H.G. nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului naţional al calificărilor, cu modificările şi completările ulterioare.
Dacă situaţia de egalitate se menţine şi după aplicarea succesivă a criteriilor prevăzute la punctual 1, candidaţii vor fi departajaţi prin susţinerea unui interviu.
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.
Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.
Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.
Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare şi/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă sunt obligatorii a fi depuse de către candidații care au vechime in muncă.
În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
Repartiția pe posturi a candidaților declarați „admis” se va realiza în baza opțiunilor individuale exprimate, în ordinea descrescătoare a notelor obținute, în limita locurilor scoase la concurs.
Probele de concurs se suștin la centrul de selecție constituit la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Căpitan Puică Nicolae” al județului Argeș.
Prin înscrierea la concurs, candidaţii îşi manifestă acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare şi desfăşurare a concursului și îşi exprimă acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal (în condiţiile Regulamentului UE 679/2016) şi cu privire la înregistrarea audio-video a probelor de concurs.
Documentele „Model” din capitolul „FIȘIERE ANUNȚ” vor fi completate citeț, la toate rubricile și cerințele, se vor semna și data.
Informaţii referitoare la adeverinţa medicală:
În conformitate cu prevederile art. 1 din Anexa nr.1 la O.M.A.I. nr.105/2020 privind examinarea medicală a candidaţilor la concursurile de admitere în instituţiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, se vor desfăşura următoarele activităţi cu privire la îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs:
(1) în etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidaţii vor transmite la adresa de e-mail unde şi-au depus cererea de înscriere, adeverinţa eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat;
(2) secretarul comisiei de concurs transmite medicului de unitate adeverinţa medicală, în vederea analizării;
(3) medicul de unitate analizează datele medicale consemnate în adeverinţa medicală, precum şi corespondenţa dintre antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate în cuprinsul adeverinţei şi baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020;
(4) în situaţia în care antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate de medicul de familie se încadrează în bolile/afecţiunile medicale care determină expres inaptitudinea medicală prin raportare la baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020, candidaţii respectivi sunt declaraţi «INAPT» de medicul de unitate, care completează, pe verso, paragraful corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3 din Anexa nr. 1 la O.M.A.I. nr.105/2020 şi consemnează «NU POATE participa la concursul de încadrare în M.A.I.». În această situaţie, procedura de recrutare şi selecţie încetează;
(5) adeverinţa medicală completată, semnată şi parafată de medicul de unitate, se transmite prin adresă către Comisia de concurs/structura de resurse umane a unităţii recrutoare, care o aduce la cunoştinţa candidatului sub semnătură;
(6) declararea inaptitudinii potrivit alin. (4) nu se contestă.
Informaţii referitoare la procedura de înscriere la concurs:
- cererea de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul şi Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit printr-un singur e-mail completate şi scanate la adresa de e-mail menţionată în Graficul de desfăşurare a concursului, în format .PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb);
- documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I. etc.);
- candidaţii care depun cererile de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul şi Declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare la adresa de e-mail menţionată în Graficul de desfăşurare a concursului în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii la aceeaşi adresă de e-mail de pe care au fost transmise documentele (în intervalul programului normal de lucru, respectiv între orele 08.00 - 16.00, ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfăşurarea concursului;
- persoanele care au transmis documentele pentru înscriere și care până la data de 21.09.2024 nu au primit un e-mail de confirmare a înscrierii la concurs și de atribuire a codului unic de identificare, sunt rugate să se prezinte la sediul unității sau să ne apeleze telefonic, pentru clarificarea situației
- celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise printr-un singur e-mail în volum complet, în format .PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa menţionată în Graficul de desfăşurare a concursului din prezentul anunţ;
- documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca ataşamente la e-mail, din motive de securitate nu vom accesa link-uri şi nici nu vom activa conturi pe platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidaţi;
- dosarul se constituie exclusiv în format electronic;
- Relaţii suplimentare referitoare la desfăşurarea concursului se pot obţine apelând numărul de telefon 0250.748201 interior 27010, în zilele lucrătoare, între orele 09.00-15.00.
Candidaţii care au promovat probele de concurs, însă nu au obţinut rezultatul necesar pentru a ocupa un post dintre cele scoase la concurs de unitatea la care s-au înscris, au posibilitatea să opteze pentru ocuparea, prin redistribuire, a unui post dintre cele rămase neocupate la celelalte unităţi care au posturi similare scoase la concurs. Activitatea de redistribuire a candidaţilor se organizează după luarea în evidenţă de către toate unităţile angajatoare a candidaţilor declaraţi „admis” şi emiterea actului administrativ de acordare a gradului militar.
Telefon: 0250.748201 sau 0250.748202
Interior: 27010
E-mail: concurs@isuvl.ro