Postat la data de: 14.08.2024, ora 19:12

Anunț concurs încadrare directă 30 de posturi soldat profesionist (servant) - ISU BRĂILA

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Braila organizează:
| Concurs |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 384 din 10 octombrie 2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, cu modificările și completările ulterioare
  2. O.M.A.I. nr. 321 din 12 octombrie 2007 pentru aplicarea, în unităţile Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, a unor dispoziţii din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari, cu modificările și completările ulterioare
  3. Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de soldaţi și gradaţi profesioniști
  4. O.I.G. nr. 2158/IG din 13.08.2024 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea posturilor vacante de soldați și gradați profesioniști.
Posturi scoase la concurs:
Soldat/Gradat Profesionist (S.G.P)

Nivel funcție: Execuție - perioadă determinată

  1. poz. 236/i - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  2. poz. 236/j - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  3. poz. 236/k - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  4. poz. 236/l - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  5. poz. 236/m - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  6. poz. 236/n - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  7. poz. 236/o - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  8. poz. 236/p - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  9. poz. 236/q - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  10. poz. 236/r - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  11. poz. 236/s - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  12. poz. 236/t - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  13. poz. 236/u - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  14. poz. 236/v - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  15. poz. 236/w - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  16. poz. 236/x - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  17. poz. 236/y - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - , jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  18. poz. 236/z - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  19. poz. 236/aa - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  20. poz. 236/ab - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 1 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  21. poz. 396/a - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  22. poz. 396/b - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  23. poz. 396/c - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  24. poz. 396/d - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  25. poz. 396/e - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  26. poz. 396/f - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  27. poz. 396/g - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  28. poz. 396/h - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  29. poz. 396/i - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
  30. poz. 396/j - Soldat profesionist (servant) - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Detașamentul 2 de Pompieri Brăila- Garda nr. 1 de Intervenție Brăila, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

a) au cetățenie română și domiciliul în România;
b) sunt absolvenți cel puțin ai învățământului obligatoriu, în condițiile prevăzute de Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
c) au solicitat, în scris, angajarea într-o funcție de soldat sau gradat profesionist;
d) sunt declarați «apt medical»; aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală, în aceleași condiții și potrivit acelorași bareme medicale stabilite de reglementările specifice în domeniu pentru cadrele militare
e) sunt declarați «apt» la evaluarea psihologică; aptitudinea/inaptitudinea se constată de structura de specialitate a MAI, în aceleași condiții stabilite de reglementările specifice în domeniu pentru cadrele militare. Evaluarea psihologică se susține înaintea examinării medicale.
f) sunt apți din punct de vedere fizic;
g) nu au antecedente penale și nu se află în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni;
h) nu fac parte din organizații interzise de legislația română și nu sunt membri ai unor organizații sau culte religioase incompatibile cu regulile, activitățile și atribuțiile specifice profesiei militare;
i) nu sunt asociați unici ori participanți direcți la administrarea sau conducerea unor societăți comerciale ori a altor organizații cu scop lucrativ sau comercial, iar dacă sunt în una dintre aceste situații, se obligă prin semnarea unui angajament ca, din momentul selecționării pentru profesia de soldat sau gradat profesionist, să renunțe la această calitate;
j) nu sunt membri ai unor partide, formațiuni sau organizații politice, iar dacă sunt membri, se angajează în scris că, după admiterea în instituția militară, vor renunța la această calitate.
k) au vârsta cuprinsă între 18 ani și 25 de ani pentru ocuparea posturilor vacante de soldat profesionist (servant) și vârsta cuprinsă între 18 și 45 de ani pentru ocuparea posturilor vacante soldat profesionist (pistolar) din cadrul formațiunii de pază, la data verificării dosarului de recrutare de către membrii comisiei de recrutare.


Cerințele postului:
  • pregătire de bază: Învățământ general obligatoriu.
  • pregătire de specialitate: -
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate de nivel „Secret de serviciu” ( conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: -
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic.
  • atitudini necesare/comportament: -
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
20.09.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
07.10.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. *Documentele prevăzute la pct. 5, respectiv copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă, sunt obligatorii.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
  3. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de recrutare va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
Probe Concurs
Probă - Urcarea pe scară (eliminatorie)
  1. I. Descrierea probei:
    Proba constă în urcarea pe scara culisantă până la nivelul etajului al II-lea al turnului e instrucție, coborârea și revenirea pe sol. Linia de start se trasează la o distanță de 0,5 m de baza scării culisante.
    Baza scării culisante se amplasează la o distanță de 2 m de baza turnului de instrucție În așteptarea semnalului de start candidatul va avea ambele picioare pe sol și mâinile pe lângă corp.
    La semnalul „START”, concurentul începe urcarea, atinge cu mâna pervazul ferestrei de la etajul II al turnului de instrucție după care coboară treptele scării până la sol. Proba se consideră încheiată în momentul în care ambele picioare ating solul.
    II. Echipamentul necesar parcurgerii probei:
    Pentru parcurgerea probei concurenţii se echipează cu: echipament sportiv, cască, brâu pompier (centură de siguranță) şi pantofi sport.
    III. Evaluarea probei:
    Pentru evaluarea candidaților se ia în considerare timpul de executare a probei, nu și tehnica de executare a acesteia.
    Este declarat „ADMIS” concurentul care a executat corect proba în maximum 50 de secunde.
    IV. Măsuri de siguranță:
    Turnul de instrucţie este prevăzut cu un dispozitiv de siguranţă pentru protecția candidaților împotriva căderii.
    Securitatea candidaților pe timpul desfăşurării probei se asigură, pentru fiecare culoar, de câte două persoane din rândul personalului auxiliar, după cum urmează:
    - prima persoană, situată la baza turnului, asigură prinderea cârligului de siguranţă aflat la capătul cordiţei de inelul aflat la brâul concurentului, după care preia controlul capătului cordiţei trecut prin scripetele de asigurare, se amplasează în dreptul „elementului de frânare” şi anunţă când concurentul este gata pentru începerea probei;
    - a doua persoană, situată la etajul al doilea al turnului de instrucţie, ţine scara culisantă lipită de pervaz în timpul urcării candidaților.
    V. Alte precizări :
    Caracteristicile turnului de instrucție sunt prevăzute în Anexa 7 la Instrucțiunile de organizare și funcționare a punctelor de antrenament, poligoanelor și centrelor de pregătire specifică serviciilor profesioniste pentru situații de urgență aprobate prin Ordinul inspectorului general nr. 6/IG din 08.03.2019 și în Anexa 4 la Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursurilor serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă aprobat prin Ordinul inspectorului general nr. 1314 din 26.05.2011.
    În situația în care la nivelul centrului de selecție nu poate fi indentificat un turn de instrucție care să fie utilizat pentru susținerea probei sau condițiile atmosferice nu permit desfășurarea probei la turnul de instrucție, comisia de concurs poate identifica alte spații și mijloace care permit desfășurarea probei, cu respectarea măsurilor de siguranță a candidaților și a caracteristicii de înălțime de 7,55 m (± 5 cm), echivalentă cu înălțimea la care se află pervazul etajului al doilea al turnului de instrucție.

Probă - Deplasare în subsol întunecat (eliminatorie)
  1. I. Descrierea probei :
    Proba constă în parcurgerea unui traseu cu lungimea de 15 metri și lățimea cuprinsă între 2 – 2,5 metri, amenajat în subsolul întunecat la unei clădiri. Intrarea și ieșirea din subsol nu se asigură pe aceeași parte.
    Candidatul parcurge traseul echipat cu aparatul de respirat cu aer comprimat având vizorul obturat.
    Pe parcursul traseului se amplasează 4 obiecte pe care candidații trebuie să le găsească și să le identifice.
    Candidatul este condus la linia de start de 2 membri ai comisiei și este așteptat la linia de sosire de alți 2 membri.
    La semnalul „START” concurentul începe deplasarea pe traseul stabilit, încercând să găsească și să identifice obiectele dispuse aleatoriu pe traseu şi să ajungă la linia de sosire în timpul alocat probei.
    Candidatul este anunțat de membrii comisiei atunci când ajunge la linia de sosire. Cronometrul se oprește la atingerea liniei de sosire de către candidat.
    La finalul probei candidatul comunică membrilor subcomisiei de concurs denumirea obiectelor identificate și poziția aproximativă a acestora.
    Atât membrii comisiei de la linia de sosire cât și membrii de la linia de start urmăresc de la distanță evoluția candidatului. În acest sens, membrii comisiei pot instala sau folosi surse de lumină având însă în vedere să se asigure un grad cât mai scăzut de iluminare.
    Candidații se separă astfel încât cei care au susținut proba să nu se întâlnească cu cei care urmează să susțină proba.
    II. Echipamentul necesar parcurgerii probei:
    Pentru parcurgerea probei concurenţii se vor echipa cu: costum de protecţie pentru pompieri, cască, brâu pompier (centură de siguranță), aparat de respirat cu aer comprimat.
    III. Situații care conduc la eliminarea din concurs a candidatului
    - depășește timpul maxim prevăzut de barem pentru executarea probei;
    - refuză purtarea în totalitate a echipamentului de protecție;
    - pe timpul probei solicită sau își scoate din propria inițiativă masca facială de la aparatul cu aer comprimat;
    - revine la start și iese din traseu, depășind cu ambele picioare linia de start.
    IV. Evaluarea probei:
    Pentru a fi declarat„ADMIS”, candidatul trebuie să identifice minimum 2 obiecte și să obțină un timp final de maximum 3 minute.
    Pentru fiecare obiect neidentificat candidatul este penalizat cu câte 20 de secunde.
    Timpul final se calculează adăugând la timpul obținut valoarea penalizărilor.

Probă - Evaluarea performanțelor fizice (parcurgere traseu practic-aplicativ)
  1. Evaluarea performanțelor fizice a candidaților constă în parcurgerea traseului practic-aplicativ, prevăzut în anexă la prezentul anunț. Traseul practic aplicativ se organizează, se susține și se apreciază conform prevederilor anexei 3^2 și anexei nr. 28 la O.M.A.I 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I.


Contestații:
  1. La probele de concurs nu se admit contestații, repetări sau reverificări. Prin excepție probele se pot repeta în situația în care acestea nu au putut fi finalizate din motive imputabile organizatorilor. Probele de concurs se înregistrează audio și video pe întreaga perioadă de desfășurare a acestora, fără întrerupere.

Departajare:
  1. Clasificarea candidaților se realizează în ordinea descrescătoare a notelor obținute, în urma susținerii probei de evaluare a performanței fizice, pe unități angajatoare, în limita locurilor scoase la concurs: - În situația în care numărul candidaților declarați „admis„ este identic cu numărul posturilor pentru care s-a organizat concurs, repartizarea pe subunități de intervenție se va efectua pe baza opțiunii candidaților, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. În situația în care, în urma desfășurării probei de evaluare a performanțelor fizice, mai mulți candidați situați pe ultimul loc în lista celor declarați „admis” au aceeași notă, aceștia se departajează prin aplicarea, în ordine, a următoarelor criterii de departajare: a) criteriul 1- timpul realizat la proba „Deplasare în subsol întunecat.” Se ia în calcul cel mai mic timp realizat b) criteriul 2- Timpul realizat la proba „Urcarea pe scară”.Se ia în calcul cel mai mic timp realizat; c) criteriul 3 - deținerea calității de soldat sau gradat rezervist voluntar/profesionist d) criteriul 4 - deținerea experienței în domenii de activitate specifice situațiilor de urgență: servicii voluntare pentru situații de urgență, servicii private pentru situații de urgență, voluntariat în domeniul situațiilor de urgență, salvamont, salvaspeo, prim-ajutor, alpinism, activitate de scufundare. Criteriul se consideră a fi îndeplinit indiferent de perioada de activitate pe care a acumulat-o candidatul, e) criteriul 5- studii absolvite. Se iau în considerare studiile absolvite în ordinea nivelului de calificare, de la cel mai înalt la cel mai mic, conform H.G. nr. 918/2013 privind aprobarea Cadrului național al calificărilor, cu modificările și completările ulterioare. Dacă situația de egalitate se menține și după aplicarea succesivă a criteriilor de departajare candidații vor fi supuși unui interviu.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În situația în care candidații declarați „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documenetele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului, aceștia nu vor continua procedura în vederea angajării.

  9. IMPORTANT ! Recrutarea se realizează din rândul persoanelor a căror vârstă nu depășește 25 de ani împliniți până la data verificării dosarelor de recrutare, respectiv 11.10.2024

Informații suplimentare:
  1. Concursul pentru ocuparea posturilor de soldat profesionist (servant) constă în susținerea unor probe eliminatorii și proba de evaluare a performanțelor fizice, în cadrul Centrului de selecție stabilit la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dunărea” al județului Brăila. Probele eliminatorii se aplică pentru verificarea existenței fobiilor incompatibile cu sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile posturilor scoase la concurs. La nivelul centrului de selecție candidații se planifică pentru susținerea probelor de concurs în ordine alfabetică, indiferenet de unitatea de recrutare. La fiecare dintre probele menționate candidații susțin o singură încercare.Candidatul care nu promovează o probă este declarat „respins” și nu mai continuă susținerea celorlalte probe

  2. Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs pentru ocuparea postului vacant, candidatul trebuie să transmită, exclusiv, în format electronic, la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Dunărea” al judeţului Brăila, la adresa de e-mail resurse_umane@isubraila.eu, documentele precizate în cadrul secțiunii - Dosar Recrutare.

  3. Relații suplimentare privind întocmirea autobiografiei și completarea tabelului cu rudele candidatului se pot obține telefonic de la Serviciul Resurse Umane (nr. telefon contact: 0742063719)

  4. Curriculum vitae, va respecta modelul anexat prezentului anunţ (format EUROPAS).

  5. SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE, SAU NU POT FI DESCHISE/CITITE.

  6. În perioada alocată pentru înscriere 19.08.2024 – 20.09.2024 ora 12:00, candidaţii transmit în mod obligatoriu următoarele 4 documente: cererea de înscriere la concurs, curriculum vitae, copia actului de identitate şi Declaraţia privind cunoaşterea şi acceptarea condiţiilor de recrutare, în format SCANAT (PDF) la adresa de e-mail: resurse_umane@isubraila.eu. E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”dosar” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu:
    Dosar_Popescu_Ioan, candidat post Soldat profesionist (servant). Documentele de înscriere la concurs vor fi completate personal, olograf. Pentru formularele tip se completează toate rubricele, cerințele, citeț, cu majuscule, se vor semna și data. Pentru rubricile unde nu există informații, acestea se barează cu o linie.
    Documentele depuse se denumesc corespunzător, în funcție de conținutul acestora, (ex. cerere înscriere, declarația de confirmare a cunoșterii și acceptării condițiilor de recutare, copie C.I, etc).
    Cererile de înscriere înaintate ulterior datei și orei stabilite conform graficului, nu vor fi acceptate.

  7. Candidații care au transmis documentele menționate mai sus în perioada alocată pentru înscriere, la adresa de e-mail resurse_umane@isubraila.eu, vor primi din partea Serviciului Resurse Umane un e-mail de confirmare a înscrierii la aceeași adresă de e-mail de pe care au transmis documentele (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08.00 – 16.00, ale fiecărei zi lucrătoare) prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior referitoare la desfășurarea concursului.

  8. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. copie C.I., copie documente studii, copie certificat naştere candidat, copie certificat naştere soţie etc.).
    Documentele transmise ulterior datei și orei stabilite conform graficului, respectiv data de 20.09.2024 ora 16:00 (inclusiv) nu vor fi acceptate.

  9. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs revine candidatului secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate!

  10. Nu va fi acceptat dosarul de recrutare în cazul în care documentele scanate și transmise nu mai sunt valabile (în cazul documentelor de studii, adeverințe, etc,), nu sunt completate corect, sau lipsesc următoarele: numele emitentului, nr. și data înregistrării, semnătura și ștampila emitentului, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului, a emitentului sau sunt ilizibile din cauza scanării sau alte motive.

  11. După scanare candidatul este obligat să verifice calitatea documentelor scanate, dacă sunt vizibile, se poate înțelege conținutul și au fost scanate în întregime.
    Toate documentele dosarului de recrutare, vor fi scanate față-verso, în funcție de modul cum au fost întocmite, acolo unde este cazul.

  12. Candidații vor avea o adresă de e-mail validă, personală, pentru a primi codul unic de identificare. Nu se recomandă folosirea altor adrese de e-mail. Pe parcursul concursului, persoana candidatului va fi indicată doar prin folosirea numărului în cauză.

  13. Prin depunerea dosarului de recrutare, candidaţii îşi exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în condiţiile prevăzute de Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi pentru ca testul scris și interviul (dacă este cazul) să fie înregistrate audio-video.

  14. După afișarea /postarea tabelului cu rezultatele finale, candidații promovați la concursul pentru ocuparea posturilor vacante prin încadrare directă vor susține examinarea medicală și evaluarea psihologică.
    În situația constatării inaptitudinii medicale sau psihologice, prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa nr. 3 din Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I. cu completările și modificările ulterioare, se aplică în mod corespunzător. Structura de resurse umane a unității organizatoare, planifică candidații promovați pentru depunerea dosarului de recrutare în formă fizică și certificarea documentelor .
    Ulterior aceștia vor fi planificați în vederea susținerii evaluării psihologice. Examinarea medicală se va face după obținerea rezultatelor la evaluarea psihologică.

  15. Preşedintele comisiei centrale de concurs poate emite precizări cu privire la desfăşurarea concursului, care vor fi aduse la cunoştinţă candidaţilor în timp util.
    Candidaţii au obligaţia de a se informa permanent privind derularea procedurilor de concurs, prin consultarea avizierului de la sediul unităţii, sau a paginii de internet hub.mai.gov.ro - Secțiunea carieră.

  16. După finalizarea etapelor de concurs, candidatul declarat admis depune în vederea constituirii dosarului de recrutare în formă fizică, documentele transmise în format electronic la înscriere, astfel:
    în original:
    o cererea de înscriere;
    o CV-ul;
    o declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
    o tabel rude, autobiografia, certificat de cazier judiciar, fotografia color 9x12 cm, adeverința medicală eliberată de medicul de familie, avizul psihologic, consimțământul informat.
    Prezintă originalul pentru:
    o copiile documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului;
    o copia actului de identitate;
    o copia certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă.
    Atenție! Documentele constitutive ale dosarului de recrutare pot fi depuse în formă fizică şi în copie legalizată, situaţie în care nu mai este necesar a se prezenta documentul în original.
    - carnetului de muncă/certificatului stagiu de cotizare şi/sau altor documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;

  17. Cu ocazia verificării documentelor candidatului declarat admis, nu îi vor fi acceptate documentele solicitate în original care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate ori țiplate.
    În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  18. Informații referitoare la adeverința medicală eliberată de medicul de familie:
    În conformitate cu prevederile art. 1 din Anexa nr. I la O.M.A.l. nr. 105/2020 privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învăţământ care formează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi la concursurile de încadrare în Ministerul Afacerilor Interne, se vor desfăşura următoarele activităţi cu privire la îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs:
    În etapa de constituire a dosarului de recrutare, candidaţii vor transmite la adresa de e-mail unde şi-au depus cererea de înscriere, adeverinţa eliberată de medicul de familie, precum şi consimţământul informat;
    ecretarul comisiei de concurs transmite medicului de unitate adeverinţa prevăzută la alin. (1), în vederea analizării.
    (3) Medicul de unitate analizează datele medicale consemnate în adeverinţa medicală prevăzută la alin.(1), precum şi corespondenţa dintre antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate în cuprinsul adeverinţei şi baremele medicale prevăzute la art. 3 din O.M.A.l. nr. 105/2020.
    (4) În situaţia în care antecedentele personale patologice şi/sau afecţiunile consemnate de medicul de familie se încadrează în bolile/afecţiunile medicale care determină expres inaptitudinea medicală prin raportare la baremele medicale prevăzute la art. 3 din 0.M.A.I. nr. 105/2020, candidaţii respectivi sunt declaraţi «INAPT» de medicul de unitate, care completează, pe verso, paragraful corespunzător din baremele medicale prevăzute la art. 3 din 0.M.A.I. nr. 105/2020 şi consemnează «NU POATE participa la concursul de încadrare în M.A.I>>.
    În această situaţie, procedura de recrutare şi selecţie încetează.
    Adeverinţa medicală completată potrivit alin. (4), semnată şi parafată de medicul de unitate, se transmite prin adresă către Comisia de concurs/structura de resurse umane a unităţii de recrutare, care o aduce la cunoştinţa candidatului sub semnătură.
    Declararea inaptitudinii potrivit alin. (4) nu se contestă.

  19. Atenție!
    Pentru perioadele de vechime în muncă menționate în autobiografie și CV, pentru care au fost încheiate contracte de muncă, candidații înscriși la concurs, vor transmite copii de pe:
    - carnetul de muncă (unde este cazul), contracte de muncă care sunt în derulare, decizii de încetare a contractului de muncă, adeverințe eliberate de angajatorii unde au lucrat (lucrează) din care să reiasă perioada lucrată, data angajării, motivul și baza legală a încetării contractului de muncă, extras revisal eliberat de I.T.M. sau angajatori.
    În conformitate cu prevederile art. 59, alin. (1) lit. c), din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I. cu completările și modificările ulterioare), copiile documentelor de vechime în muncă sunt componentă a dosarului de recrutare. Netransmiterea lor atrage respingerea ca incomplet a dosarului de recrutare. Documentele de vechime în muncă trebuie corelate cu perioadele de vechime menționate în autobiografie și CV.
    Candidații cărora în ultimii 7 ani, le-au încetat contractele de muncă din motive disciplinare nu pot participa la concurs. (art. 6 alin. (1) lit. j) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I. cu completările și modificările ulterioare).

  20. Adresăm rugămintea de a nu solicita informații suplimentare folosind adresa de e-mail pentru a evita îngreunarea procesului de înscriere și depunere a documentelor constitutive ale dosarelor de recrutare.

  21. Numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat. .(art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I. cu completările și modificările ulterioare)

  22. Atenție! Ocuparea celor 30 de posturi scoase la concurs prin prezentul anunț, se face în ordinea descrescătoare a notelor obținute la testul scris, iar numirea în funcție se va face în raport de nevoile unității( se concurează pe numărul total de locuri)!

  23. Candidaţii care au promovat probele de concurs, însă nu au obţinut rezultatul necesar pentru a ocupa un post dintre cele scoase la concurs de unitatea la care s-au înscris, au posibilitatea să opteze pentru ocuparea, prin redistribuire, a unui post dintre cele rămase neocupate la celelalte unităţi care au posturi similare scoase la concurs.
    Redistribuirea candidaţilor pe locurile rămase neocupate se face pe baza opţiunilor personale în ordinea descrescătoare a rezultatelor obţinute la probele de concurs.
    Candidaţii care doresc să ocupe un loc prin redistribuire completează şi depun la unităţile de recrutare cererea prevăzută în anexă la prezentul anunț.
    Termenul de depunere a cererii este de 5 zile din momentul publicării de către comisiile de recrutare a listei cu locurile rămase neocupate.
    Redistribuirea candidaţilor se desfăşoară în sistem video-conferinţă cu prezenţa candidaţilor la unităţile de recrutare.

  24. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

Date de contact:
  1. e-mail: resurse_umane@isubraila.eu
    nr. telefon: 0742 063 719

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs SGP-14.08.2024 ..pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 18:23
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere înscriere - Formular cerere inscriere concurs.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:42
  2. Model - CV - Model CV Europass- editabil.doc - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:43
  3. Model - Îndrumar autobiografie - Îndrumar întocmire autobiografie.PDF - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:44
  4. Model - Tabel nominal cu rudele - Tabel nominal cu rudele candidatului.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:45
  5. Model - Consimțământ extras cazier - consimtamant cazier.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:46
  6. Model - Adeverință medicală - Adeverinta medicala.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:46
  7. Model - Consimțământ informare examinare medicală - Consimțământ informat examinare medicală.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:47
  8. Model - Declarație confirmare cunoaștere condiții recrutare - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:48
  9. Model - Cerere redistribuire - Cerere redistribuire.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 17:53
  10. Model - Traseu aplicativ - Traseu aplicativ.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 18:05
  11. Anunț - 4360-Anunț concurs încadrare directă 30 de posturi soldat profesionist (servant) - ISU BRĂILA - Anunț concurs încadrare directă 30 de posturi soldat profesionist (servant) - ISU BRĂILA.pdf - Adăugat la: 14.08.2024, ora 19:12
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erată modificare anunț concurs - Erată modificare anunț concurs SGP, ISU BRĂILA - 22.08.2024.pdf - Adăugat la: 22.08.2024, ora 15:55
  2. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Lista candid care nu îndeplinesc cond. de participare concurs SGP-10.10.2024 - Lista candid care nu îndeplinesc cond. de participare concurs SGP-10.10.2024.pdf - Adăugat la: 10.10.2024, ora 19:58
  3. Erată - Erată listă candid. care nu îndeplinesc cond de particip. conc. SGP_ ISU BRĂILA - 11.10.2024 - Erată listă candid. care nu îndeplinesc cond de particip. conc. SGP_ ISU BRĂILA - 11.10.2024.pdf - Adăugat la: 11.10.2024, ora 12:18
  4. Erată - Erată listă candid. care nu îndeplinesc cond de particip. conc. SGP_ ISU BRĂILA - 14.10.2024 - Erată listă candid. care nu îndeplinesc cond de particip. conc. SGP_ ISU BRĂILA - 14.10.2024.pdf - Adăugat la: 14.10.2024, ora 16:08