Postat la data de: 24.09.2024, ora 17:14

Concurs încadrare directă/ rechemare în activitate - subofițer operativ principal (Conducător Auto)

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Alba organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 319 - SUBOFITER OPERATIV PRINCIPAL prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Alba - DETASAMENTUL 3 JANDARMI AIUD, jud. AB, MUNICIPIUL BLAJ, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 417 - SUBOFITER OPERATIV PRINCIPAL prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Alba - DETASAMENTUL 5 JANDARMI SEBES, jud. AB, ORAS CUGIR, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major;
  • pregătire de bază: Şcoala Militară de Subofiţeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat;
  • pregătire de specialitate: curs tehnician de intervenţie profesională (TIP) / curs tehnician de trecere operaţională (TTO) – obţinut după ocuparea postului;
  • alte cunoştinţe: nu este cazul;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul „SECRET DE SERVICIU” (obținută după numirea pe funcție);
    - permis de conducere minim categoria B;
    -aviz psihologic privind acordarea dreptului de a conduce autovehiculele aparţinând M.A.I. (obţinut după numirea pe funcţie);
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesara;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Orientare spaţio-temporală – dezvoltare bună;
    - Atenţie selectivă – dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă – dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv – dezvoltare bună;
    - Procesarea informaţiilor – dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare verbală şi scrisă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită - dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă – dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare – dezvoltare medie;
    - Ascultare activă – dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament: - Atenţie la detalii – dezvoltare bună;
    - Responsabilitate – dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situaţiilor de risc şi a priorităţilor – dezvoltare bună;
    - Toleranţă la stres – dezvoltare bună;
    - Obiectivitate – dezvoltare bună;
    - Discreţie – dezvoltare bună;
    - Integritate – dezvoltare bună;
    - Iniţiativă – dezvoltare medie;
    - Cooperare – dezvoltare medie;
    - Independenţă – dezvoltare medie;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuție;
  • alte cerințe: nu este cazul;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesara;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este necesara;
  • vechime în armă: nu este necesara;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este necesara;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesara;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesara;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - execută la timp și în mod corespunzător activităţile, misiunile şi sarcinile încredinţate;
    - se îngrijeşte de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreţinere a armamentului și tehnicii din dotare;
    - asigură protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
11.10.2024, ora 23:59
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. *Permis de conducere minim categoria B
    Aflat în perioada de valabilitate

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Anexa nr. 3^1 la O.m.a.i. nr. 177/2016
    privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne

    Proba, normele şi baremele
    pentru evaluarea performanţei fizice pentru candidaţii la concursurile pentru admiterea
    în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal militar pentru nevoile MAI,
    precum şi pentru ocuparea posturilor vacante prevăzute a fi încadrate cu personal militar,
    cu excepţia candidaţilor la concursurile de admitere pe locurile destinate
    Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă
    sau la concursurile pentru ocuparea posturilor vacante
    prevăzute în statele de organizare ale acestuia şi ale unităţilor subordonate


    I. Prevederi generale cu privire la organizarea probei de evaluare a performanţei fizice

    1. Evaluarea performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ şi a elementelor care îl compun şi abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită, conform schiţei de mai jos. Parcurgerea unui obstacol în alt mod decât cel descris, duce la penalizarea cu 3 (trei) secunde/obstacol a candidatului sau, în situaţiile expres precizate în cadrul prezentei anexe, eliminarea din concurs şi declararea "nepromovat". La final, penalizările acumulate sunt consemnate în tabelul prevăzut în anexa nr. 27 la ordin şi adunate la timpul realizat, în situaţia în care candidatul nu parcurge un obstacol este declarat "nepromovat
    2. În situaţia constituirii mai multor subcomisii, suprafaţa şi condiţiile de amenajare şi desfăşurare a traseelor practic-aplicative sunt identice.
    3. Proba se desfăşoară numai în săli de sport.
    4. În cazul în care temperatura ambientală sau condiţiile sălii sunt improprii (plouă în interior, lipsă încălzire etc.) desfăşurarea probei se poate amâna, la propunerea subcomisiei/comisiei, cu acordul preşedintelui subcomisiei/comisiei, până la momentul când proba se poate desfăşura în condiţii normale. Candidaţii sunt anunţaţi cu privire la modificările apărute în Graficul concursului.
    5. Măsurarea obstacolelor se face la sol, la baza aparatului, de la marginea exterioară acestuia în sensul de parcurgere a traseului, cu excepţia situaţiilor în care prezenta anexă reglementează altfel.
    6. Proba se execută în ţinută sportivă decentă adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening).
    7. Este declarat «promovat» candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3’10". Performanţa obţinută de candidaţi şi calificativul acordat («promovat», «nepromovat») se consemnează în tabelul prevăzut în anexa nr. 27 la ordin.
    8. Pe timpul şi după susţinerea probei, indiferent de cauze/motive, nu se admit reexaminări sau repetări.
    9. Abandonul, accidentarea, neîndeplinirea baremului minim sau ieşirea de pe traseul marcat duce la eliminarea candidatului din concurs şi declararea acestuia "nepromovat". Trecerea de la alergare la mers a candidaţilor nu se consideră abandon.
    10. Instructajul privind normele de securitate şi sănătate în muncă se face de către lucrătorul desemnat sau de un membru al comisiei/subcomisiei desemnat în acest sens, înainte de începerea probei, pe bază de semnătură.
    11. Candidaţii sunt răspunzători de eventualele accidentări pe timpul efectuării încălzirii, aşteptării pentru executarea probei, pe timpul şi după desfăşurarea probei, cauzate de nerespectarea normelor prelucrate sau de execuţiile greşite.
    12. Pregătirea organismului pentru efort şi influenţarea selectivă a aparatului locomotor se desfăşoară individual, în spaţiul destinat acestei activităţi, altul decât cel de desfăşurare a probei.
    13. Înaintea parcurgerii traseului practic-aplicativ, unul dintre evaluatori prezintă candidaţilor elementele, modul de execuţie a acestora, restricţiile, penalizările, precum şi procedura de apreciere/măsurare.
    14. Pe timpul desfăşurării probei, supravegherea medicală în vederea acordării primului ajutor în caz de nevoie este obligatorie şi se asigură gratuit.
    15. Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.
    16. Fiecare candidat parcurge traseul practic-aplicativ în prezenţa a cel puţin doi martori din rândul candidaţilor.
    17. Pe timpul desfăşurării probei, nu sunt admise indicaţii metodice din partea organizatorilor.
    18. Traseul practic-aplicativ conţine un număr de 12 obstacole.

    II. Descrierea elementelor care compun traseul practic-aplicativ, a algoritmului de desfăşurare şi a modului de evaluare a execuţiei:

    1. Obstacolul nr. 1 (Săritura în lungime de pe loc):
    De la linia de START, la semnalul evaluatorului, candidatul execută săritura în lungime de pe loc, respectiv flexarea genunchilor şi balansarea braţelor înapoi, impulsia cu ambele picioare în sol şi tragerea braţelor înainte, zborul şi aterizarea pe ambele picioare, în spaţiul delimitat, fără atingerea liniei de start.
    1.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. calcă linia de start;
    b. calcă în spaţiul delimitat de linia de 1,80 m şi 2,00 m, inclusiv linia de 2,00 m;
    c. rezultatul înregistrat este între 1,80 şi 2,00 metri.
    1.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză să execute săritura;
    b. ocoleşte obstacolul;
    c. se desprinde de pe sol prin pas sărit;
    d. porneşte în alergare;
    e. depăşeşte lateral spaţiul delimitat;
    f. nu îndeplineşte performanţa minimă de 1,80 metri.
    Cronometrarea începe la desprinderea de pe sol a candidatului.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: linia de start, linia de la 1,80 metri, linia de la 2,00 metri.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri.
    2. Deplasare 18 metri.
    3. Ocolire jalon, spre stânga.
    4. Deplasare 8 metri.
    5. Obstacolul nr. 2 (Trecerea prin pas sărit peste saltea):
    Candidatul execută trecerea prin pas sărit peste saltea.
    5.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. atinge oricare dintre marginile saltelei, la săritură sau la aterizare;
    b. calcă oricare dintre marginile saltelei, la săritură sau la aterizare.
    5.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză să execute săritura;
    b. calcă interiorul suprafeţei saltelei cu toată talpa;
    c. parcurge obstacolul prin săritură în lateralul saltelei;
    d. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale saltelei: lungime = 2 metri, lăţime = 1 metru, grosime = 3-5 centimetri, marcată la 1 centimetru de marginile saltelei cu bandă de culoare albă, cu lăţimea de 2 centimetri.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri.
    6. Deplasare 10 metri.
    7. Ocolire jalon, spre dreapta.
    8. Deplasare 3 metri.
    9. Obstacolul nr. 3 (Două rostogoliri succesive înainte, peste cap, pe saltea):
    Candidatul execută 2 (două) rostogoliri succesive înainte.
    9.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în situaţia în care depăşeşte, în lateral, o singură dată, spaţiul saltelelor, cu orice parte a corpului.
    9.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză executarea rostogolirilor;
    b. depăşeşte în lateral spaţiul saltelelor a doua oară;
    c. execută o singură rostogolire;
    d. nu efectuează rostogolirile peste cap;
    e. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale sectorului: lungime = 4 metri, lăţime = 1 metru.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri.
    10. Deplasare 8 metri.
    11. Obstacolul nr. 4 (deplasarea în echilibru pe banca de gimnastică, dispusă în formă L, cu transport de greutăţi):
    Se execută ridicarea celor 2 (două) greutăţi de câte 10 kilograme fiecare, depozitate în faţa băncii de gimnastică, într-un spaţiu de dimensiunea de 0,60 x 0,60 metri, urcarea pe banca de gimnastică, deplasarea în echilibru cu transportul simultan al greutăţilor, depozitarea greutăţilor într-un stativ cu înălţimea de la podea de 2,15 metri, respectiv 1,85 metri de la nivelul superior al băncii şi coborârea.
    Banca de gimnastică se parcurge, prin deplasare, începând cu latura lungă şi se continuă cu latura scurtă, în continuarea acesteia, spre stânga.
    11.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. atinge solul;
    b. cade de pe aparat;
    c. scapă una dintre greutăţi sau pe ambele, o singură dată, situaţie în care, după ridicarea greutăţii/greutăţilor, reia deplasarea pe banca de gimnastică din locul în care a/le-a scăpat greutatea/greutăţile.
    11.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză executarea deplasării;
    b. refuză transportul simultan de greutăţi pe tot parcursul obstacolului;
    c. refuză sau nu reuşeşte depozitarea ambelor greutăţi simultan la o înălţime de 1,85 metri de la nivelul superior al băncii;
    d. aruncă una sau ambele greutăţi;
    e. cade de pe aparat a doua oară;
    f. scapă una sau ambele greutăţi a doua oară;
    g. răstoarnă banca în timpul deplasării;
    h. dărâmă stativul de depozitare a greutăţilor;
    i. ocoleşte obstacolul;
    j. refuză reluarea abordării obstacolului din locul indicat.
    Caracteristici tehnice ale băncii de gimnastică: forma L, latura lungă dispusă perpendicular pe latura scurtă, lungime totală = 6 metri; latura lungă = 4 metri, latura scurtă 2 metri, lăţime = 0,25 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 0,30 metri.
    Caracteristici tehnice ale stativului: lungime = 0,50 metri, lăţime = 0,50 metri, înălţimea de la sol în partea superioară = 2,15 metri.
    Caracteristici tehnice ale spaţiului de depozitare a ganterelor: lungime = 0,60 metri, lăţime = 0,60 metri.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri.
    12. Deplasare 19,75 metri.
    13. Ocolire jalon, spre dreapta.
    14. Obstacolul nr. 5 (Deplasare între şicane):
    Candidatul se deplasează pe o distanţă de 10 metri, ocoleşte jalonul spre stânga şi se deplasează 10 metri, fără a se sprijini pe jaloane sau a le doborî.
    14.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. se dezechilibrează şi atinge solul cu orice parte a corpului;
    b. atinge jaloanele fără a afecta structura traseului;
    c. deplasează jaloanele fără a afecta structura traseului;
    d. se sprijină pe jaloane fără a afecta structura traseului.
    14.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză să parcurgă distanţa precizată;
    b. se sprijină pe jaloane cu afectarea structurii traseului;
    c. dărâmă jaloanele cu afectarea structurii traseului;
    d. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: lungime = 10 metri, jaloane tip con, din polietilenă. Lungimea şi lăţimea obstacolului sunt delimitate vizibil astfel încât candidatul să parcurgă întreaga distanţă.
    Lăţimea culoarului = 1,20 metri.
    15. Ocolire jalon spre dreapta.
    16. Deplasare 10 metri.
    17. Obstacolul nr. 6 (Săritura în sprijin depărtat peste capra de gimnastică):
    Din deplasare, candidatul execută bătaia pe ambele picioare, se desprinde de pe sol prin săritură, se sprijină pe obstacol cu ambele mâini concomitent cu depărtarea simultană a picioarelor, sare în sprijin depărtat peste capra de gimnastică şi aterizează pe ambele picioare fără atingerea aparatului cu altă parte a corpului.
    17.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. nu efectuează bătaia pe ambele picioare;
    b. se sprijină pe obstacol cu o singură mână;
    c. atinge aparatul cu orice parte a corpului, cu excepţia mâinilor pentru sprijinul săriturii;
    d. atinge solul la aterizare cu orice parte a corpului, cu excepţia tălpilor picioarelor.
    17.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. se opreşte în faţa obstacolului;
    c. dărâmă obstacolul;
    d. aterizează tot la locul de desprindere a săriturii;
    e. încalecă sau/şi se caţără pe obstacol;
    f. rămâne pe obstacol;
    g. reia elanul;
    h. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: înălţime capră de gimnastică (de la podea până la limita exterioară a părţii superioare) = 1,30 metri, 2 (două) saltele de gimnastică dispuse succesiv la aterizare. La acest obstacol nu se folosesc trambuline elastice.
    Lăţimea culoarului = 2,30 metri.
    18. Deplasare 2 metri.
    19. Ocolire jalon, spre stânga.
    20. Obstacolul nr. 7 (Trecerea pe sub un obstacol marcat):
    Candidatul traversează obstacolul acoperit şi închis cu material textil opac, la intrare şi la ieşire.
    20.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în situaţia în care deplasează/mişcă din loc tunelul.
    20.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. se opreşte în tunel;
    c. iese prin lateral;
    d. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: tub rigid cu diametrul de 0,70 metri, lungime = 6 metri, acoperit şi închis cu material textil opac, la intrare şi la ieşire.
    Lăţimea culoarului = 1,60 metri.
    21. Deplasare 4 metri.
    22. Obstacolul nr. 8 (Escaladarea unei lăzi de gimnastică):
    Candidatul execută escaladarea obstacolului aşezat transversal pe direcţia de deplasare, printr-un procedeu la alegere, aterizează în picioare şi continuă deplasarea.
    22.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în situaţia în care atinge solul la aterizare cu orice parte a corpului, cu excepţia tălpilor picioarelor.
    22.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. dărâmă obstacolul;
    c. reia elanul;
    d. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale lăzii de gimnastică: lungimea părţii superioare = 1,60 metri, lăţimea părţii superioare = 0,40 metri, înălţime de la podea până la limita exterioară a părţii superioare = 1,60 metri.
    O saltea de gimnastică la aterizare.
    La acest obstacol nu se folosesc trambuline elastice.
    Lăţimea culoarului = 1,60 metri.
    23. Deplasare 2 metri.
    24. Ocolire jalon, spre dreapta.
    25. Deplasare 10 metri.
    26. Obstacolul nr. 9 (Transportul unui manechin prin târâre):
    Candidatul se întoarce şi execută priza pe manechin, pe sub axile, cu ambele mâini. Manechinul este poziţionat cu picioarele la linia de start şi capul pe sensul de deplasare. Transportul manechinului pe distanţa de deplasare se face cu spatele, picioarele manechinului trebuind să depăşească în mod obligatoriu jalonul poziţionat la 5 metri, ocoleşte jalonul cu manechinul respectând prizele pe acesta şi continuă deplasarea înapoi la linia de plecare, picioarele manechinului trebuind să depăşească în mod obligatoriu linia de plecare.
    26.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în următoarele situaţii:
    a. atinge solul cu orice parte a corpului, cu excepţia tălpilor picioarelor;
    b. atinge jalonul fără a afecta structura traseului;
    c. scapă manechinul.
    26.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. refuză reluarea prizei corecte;
    c. depăşeşte spaţiul delimitat lateral;
    d. doboară jalonul;
    e. execută priza în alt mod şi pe alte părţi ale manechinului;
    f. ocoleşte obstacolul;
    g. trece linia de sosire fără manechin.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: distanţa de parcurs = 2x5 metri, înălţimea manechinului = 1,60 metri, lăţimea umerilor manechinului = 0,60 metri, greutatea manechinului = 60 kg.
    Lăţimea culoarului = 1,60 metri.
    27. Deplasare 10 metri
    28. Ocolire jalon, spre stânga.
    29. Obstacolul nr. 10 (Aruncarea mingii de handbal de pe loc la ţintă):
    Candidaţii se opresc în faţa pragului/liniei dispus/e transversal pe direcţia de aruncare şi aruncă la ţinta aflată la 10 (zece) metri, prin procedeul azvârlire, cu o singură mână, una dintre cele 2 mingi de handbal avute la dispoziţie. O aruncare este considerată reuşită dacă mingea a atins ţinta, cu condiţia să nu fi atins solul înainte de ţintă. Fiecare candidat are dreptul la două încercări, a doua încercare executându-se obligatoriu doar în situaţia în care prima aruncare este nereuşită.
    În situaţia în care, la prima aruncare, mingea nu atinge ţinta, atinge solul înainte de ţintă, este scăpată spre înainte/înapoi/lateral sau se depăşeşte pragul/linia de aruncare, candidatul se opreşte la semnalul acustic (fluier) al supraveghetorului de traseu şi mai are dreptul la o singură aruncare.
    29.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde dacă şi la a doua încercare repetă una dintre următoarele situaţii:
    a. mingea nu atinge ţinta;
    b. mingea atinge solul înainte de ţintă;
    c. scapă mingea spre înainte/înapoi/lateral;
    d. depăşeşte pragul/linia de aruncare.
    29.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză să arunce mingea/mingile;
    b. ocoleşte obstacolul.
    Caracteristici tehnice ale liniei de aruncare: lungime = 1,20 metri, lăţimea = 0,10 metri. Ţinta este dispusă la o distanţă de 10 metri de prag/linia de aruncare.
    Caracteristici tehnice ale ţintei: lungime = 1 metru, lăţimea = 1 metru, dispusă la 1 metru de sol (măsurată de la sol până la baza inferioară, fixă).
    Pentru aruncare se utilizează 2 (două) mingi de handbal, tip 3.
    Lăţimea culoarului = 2,00 metri.
    30. Deplasare 10 metri.
    31. Obstacolul nr. 11 (Detentă pe verticală):
    Din deplasare, candidatul sare şi atinge un obiect suspendat de la sol. Fiecare candidat are dreptul la o singură încercare.
    31.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde în situaţia în care atinge solul cu orice parte a corpului, cu excepţia tălpii piciorului.
    32.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat «nepromovat» în următoarele situaţii:
    a. refuză parcurgerea obstacolului;
    b. reia parcurgerea obstacolului;
    c. reia elanul;
    d. ocoleşte obstacolul;
    e. nu atinge obiectul suspendat.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: obiectul suspendat = o minge de tenis de câmp suspendată la o înălţime de 2,65 metri, măsuraţi de la sol până la baza inferioară a obiectului.
    Lăţimea culoarului = 2,00 metri.
    33. Deplasare 10 metri.
    34. Obstacolul nr. 12 (Navetă 12 repetări x 20 de metri cu transport de jaloane):
    Din deplasare, candidatul ridică un jalon şi se deplasează cu acesta până la o linie de demarcare aflată la 20 de metri distanţă, depune jalonul după linia de demarcare şi preia un alt jalon de culoare diferită, cu care revine în alergare până la cealaltă linie de demarcare aflată la 20 de metri distanţă, după care se depune jalonul. Se efectuează 6 cicluri dus-întors. După fiecare deplasare pe distanţa de 20 de metri, jaloanele se depun succesiv, prin suprapunere, după linia de demarcare.
    34.1. Candidatul este penalizat cu 3 (trei) secunde, o singură dată, în următoarele situaţii:
    a. se dezechilibrează şi cade;
    b. scapă jalonul în interiorul culoarului de alergare.
    34.2. Candidatul este eliminat din concurs şi declarat "nepromovat" în următoarele situaţii:
    a. refuză să parcurgă distanţa precizată;
    b. refuză să ridice jaloanele în poziţie verticală, la căderea acestora;
    c. ocoleşte obstacolul;
    d. scapă jalonul în afara culoarului de alergare;
    e. nu aşează jaloanele succesiv, prin suprapunere;
    f. trece linia de sosire fără jalon sau cu jalon de culoare diferită;
    g. efectuează o navetă fără ca jaloanele depuse să fie în poziţie verticală.
    Caracteristici tehnice ale obstacolului: lungime = 20 metri, lăţimea culoarului = 2,00 metri, 12 jaloane tip con, din polietilenă, având 2 culori diferite în proporţii egale (ex.: 6 de culoare roşie, 6 de culoare verde), distribuite câte 6 din aceeaşi culoare la fiecare dintre cele două capete ale culoarului. Lungimea şi lăţimea obstacolului sunt delimitate vizibil astfel încât candidatul să parcurgă întreaga distanţă.
    Sosire.




    Caracteristici tehnice ale obstacolului nr. 11: obiectul suspendat = o minge de tenis de câmp suspendată la o înălţime de 2,65 metri, măsuraţi de la sol până la baza inferioară a obiectului
    Pentru timpii finali realizaţi de candidaţii la concursul de admitere în instituţiile de învăţământ care pregătesc personal pentru nevoile MAI, înregistraţi în tabelul centralizator al cărui model este prevăzut de anexa nr. 27 la ordin, se acordă note conform tabelului de transformare a timpului final în notă.
    Pentru candidatul declarat «nepromovat», procedura de selecţie încetează.
    Tabel privind transformarea timpului final în notă
    TIMP FINAL Notă
    ≤ 2'20' 10
    2'21' - 2'22' 9,80
    2'23' - 2'24' 9,60
    2'25' - 2'26' 9,40
    2'27' - 2'28' 9,20
    2'29' - 2'30' 9,00
    2'31' - 2'32' 8,80
    2'33' - 2'34' 8,60
    2'35' - 2'36' 8,40
    2'37' - 2'38' 8,20
    2'39' - 2'40' 8,00
    2'41' - 2'42' 7,80
    2'43' - 2'44' 7,60
    2'45' - 2'46' 7,40
    2'47' - 2'48' 7,20
    2'49' - 2'50' 7,00
    2'51' - 2'52' 6,80
    2'53' - 2'54' 6,60
    2'55' - 2'56' 6,40
    2'57' - 2'58' 6,20
    2'59' - 3'00' 6,00
    3'01' - 3'02' 5,80
    3'03' - 3'04' 5,60
    3'05' - 3'06' 5,40
    3'07' - 3'08' 5,20
    3'09' - 3'10' 5,00
    ≥ 3'11' Nepromovat


Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 02.11.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Este declarat „ADMIS” la concurs candidatul care a fost declarat „PROMOVAT” la toate probele concursului și a obținut nota cea mai mare la testul scris, în limita numărului de posturi pentru care a candidat. În situația în care mai mulți candidați au aceeași notă la testul scris, este declarat „ADMIS” candidatul care a obținut cea mai mare notă la proba de evaluare a performanței fizice. Atunci când situația de egalitate se menține și după aplicarea criteriului menționat anterior, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „ADMIS” candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă, vizează persoanele care au calitatea de cadre militare în rezervă precum și altele decât cele care au calitatea de cadru militar/polițist.

    Potrivit art 1, alin. (3) din Anexa nr. 2 din Ordinul 177/2016 :
    „Recrutarea în vederea rechemării în activitate are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condițiilor legale și criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante.”

    Potrivit art 1, alin. (4) din Anexa nr. 2 din Ordinul 177/2016 :
    „Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice și cerințele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/polițist.”

  2. idrasof.opca@jandarmeriaalba.ro

    Documentele transmise se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: CV- POPESCU Vasile ,copie documente studii – POPESCU Vasile, copie adeverinta candidat – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: IJJ_AB_OPCA_POPESCU_Vasile).

    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: IJJ_AB_OPCA_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  3. Candidaţii care depun documentele constitutive ale dosarului de recrutare în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii în cel mai scurt timp, în intervalul orar 08:00-16:00 al zilelor lucrătoare, li se va atribui un cod unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

  4. Conform prevederilor art. 39 din Regulamentul-cadru privind regimul actelor de studii şi al documentelor universitare în sistemul de învăţământ superior, aprobat prin ORDINUL nr. 4.156 din 27 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 381 din 12 mai 2020:
    Articolul 39
    (1) După promovarea examenului de finalizare a studiilor, absolvenţilor li se eliberează o adeverinţă privind finalizarea studiilor, al cărei termen de valabilitate este de maximum 12 luni de la promovare.
    (2) Adeverinţa privind finalizarea studiilor conferă titularului aceleaşi drepturi legale ca şi actul de studii şi este necesar să conţină funcţia, numele, prenumele şi semnătura persoanelor din instituţie, aflate în funcţie la data completării (rector, secretar şef universitate, decan, secretar şef facultate), sigiliul instituţiei, precum şi următoarele informaţii:
    a) domeniul de studii universitare;
    b) programul de studii/specializarea;
    c) perioada de studii;
    d) media anilor de studii;
    e) media examenului de finalizare a studiilor;
    f) statutul de acreditare/autorizare de funcţionare provizorie, forma de învăţământ, limba de predare, locaţia geografică, numărul de credite şi actul normativ care le stabileşte (hotărâre a Guvernului, ordin al ministrului, după caz);
    g) numărul ordinului de ministru/scrisorii de acceptare/ aprobării de şcolarizare/atestatului de recunoaştere a studiilor - pentru studenţii străini.
    (3) Absolvenţilor li se eliberează, de regulă, o singură adeverinţă de finalizare a studiilor. În cazul pierderii sau distrugerii, la cerere, se eliberează o nouă adeverinţă, cu un nou număr de înregistrare, al cărei termen de valabilitate se încadrează în perioada de maximum 12 luni calculată de la promovarea examenului de finalizare a studiilor.”.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu faptul că documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  6. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menţionată în graficul de desfășurare a concursului, nu vor fi luate în considerare.

    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  7. Candidații au obligația ca pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului să se informeze permanent prin verificarea periodică a secțiunii fișiere publicate ulterior activării anunțului cu privire la eventualele modificări în calendarul desfășurării concursului.

  8. Atât proba testului scris, cât și proba interviului structurat pe subiecte profesionale (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidaților) se înregistrează audio-video.

  9. Concursul se organizează în sistem centralizat la nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, iar la nivelul unităților în al căror state de organizare se regăsesc posturile vacante pentru care se organizează prezentul concurs, se constituie comisie de concurs, respectiv comisie de soluționare a contestațiilor.

Date de contact:
  1. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Serviciul Resurse Umane al I.J.J. Alba, tel. 0258812318, interior 24407, 24535 în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs opca.pdf - Adăugat la: 24.09.2024, ora 17:01
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  3. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  4. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  5. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  6. Model - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  7. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  8. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 24.09.2024, ora 15:52
  9. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE concurs incadrare directa - conducator auto.pdf - Adăugat la: 24.09.2024, ora 16:49
  10. Anunț - 5572-Concurs încadrare directă/ rechemare în activitate - subofițer operativ principal (Conducător Auto) - Concurs încadrare directă/ rechemare în activitate - subofițer operativ principal (Conducător Auto).pdf - Adăugat la: 24.09.2024, ora 17:14
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.