Postat la data de: 05.04.2024, ora 13:28

Concurs adjunct al inspectorului șef al inspectoratului de jandarmi județean la I.J.J. Dâmbovița

Inspectoratul General al Jandarmeriei organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 3 - adjunct al inspectorului șef al inspectoratului de jandarmi județean prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Dambovita - comandă/conducere, jud. DB, MUNICIPIUL TARGOVISTE, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: căpitan*
    *Se vor respecta prevederile punctului 2, litera B, alin (2) din cuprinsul Anexei nr. 14 la Ordinul M.A.I nr. 177/2016, privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare, în cuprinsul fișei postului la gradul militar ,,se trece limita minimă a gradului militar necesar pentru ocuparea postului, avându-se în vedere prevederile din statul de organizare al unității și legislația în vigoare”.
  • pregătire de bază: studii universitare de licență – (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licenţă, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică / inginerie civilă / inginerie electrică, electronică şi telecomunicații / ingineria transporturilor / ingineria sistemelor, calculatoarelor şi tehnologia informaţiei / inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială şi management /ştiinţe economice/ ştiinţe juridice / informatică.
  • pregătire de specialitate: studii universitare de lungă durată cu licență sau studii universitare de masterat – (ciclul II de studii universitare) / studii postuniversitare, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției sau în domeniul management.
  • alte cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale în domeniul psihosociologiei muncii şi organizaţiilor, de operare pe calculator.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate / nivelul „strict secret” (obţinută după numirea pe funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: o limbă de circulaţie internaţională: citit – bine, scris – bine, vorbit – bine; nu este necesară prezentarea unei dovezi scrise în acest sens.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 10 ani vechime în muncă / 5 ani vechime instituții din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate națională.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției
  • vechime în armă: 5 ani vechime în armă.
  • vechime în funcţii de conducere: 3 ani vechime în funcții de conducere, în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - de conducere, organizatorice, decizionale, de coordonare, control şi planificare;
    - capacitate de concepţie, de analiză-sinteză şi de negociere sub presiunea timpului, fără supervizare;
    - gândire analitică, conceptuală şi spirit de observaţie concomitent cu lucrul sub presiunea timpului şi stres;
    - imaginaţie, prevedere, claritate în idei;
    - tact, amabilitate, atitudine colegială în raportul cu subordonaţii;
    - preocupare pentru perfecţionarea muncii;
    - disponibilitate pentru dialog şi negocieri.
  • atitudini necesare/comportament: - conduită morală bună, iniţiativă, flexibilitate în gândire, lucru în echipă, capacitate de asumare a răspunderii, limbaj, vestimentaţie şi politeţe ireproşabile, fermitate şi consecvenţă;
    - corectitudine, receptivitate şi disponibilitate la schimbări de situaţii;
    - preocupare de autoperfecţionare, nevoie permanentă de cunoaştere şi cuprindere în cunoaşterea noului;
    - capacitate de autocontrol;
    - hărnicie şi conştiinciozitate în muncă, perseverenţă şi hotărâre în realizarea obiectivelor.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - ,,apt medical” pentru ocuparea unei funcţii de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - ,,apt” la testarea psihologică, pentru ocuparea unei funcţii de conducere;
    - autocontrol, calm, echilibru psihoafectiv: dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de refacere a potenţialului: dezvoltare foarte bună;
    - cunoasterea limitelor proprii: dezvoltare foarte bună;
    - rezistenţă crescută la factori de stres: dezvoltare foarte bună;
    - hotărâre, seriozitate în analiza situaţiilor: dezvoltare foarte bună;
    - perseverenţă, prudenţă, hotărâre: dezvoltare foarte bună.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
12.04.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
10.05.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 14.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 23.05.2024, ora 11:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel II
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul II - susţinerea unui proiect managerial (conform structurii stabilite prin anexa la prezentul anunț);
c)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele trei capitole, astfel: 40% nota la capitolul I, 20% nota la capitolul II şi 40% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui și a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de căsuță poștală indicată în prezentul anunț.

Departajare:
  1. Criterii de departajare conform prevederilor art. 40 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare: „În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute anterior, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat «admis».

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menţionată în graficul organizării concursului, nu vor fi luate în considerare.

  9. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare.

  10. Fraudele, precum și tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  11. După transmiterea documentelor necesare pentru înscrierea la concurs la adresa de e-mail indicată, candidaților care au solicitat acordarea unui cod unic de identificare, li se va comunica pe aceeași adresă de căsuță poștală, codul unic de identificare atribuit.

  12. Concursul este organizat pentru ocuparea postului de conducere vacant prin recrutare din sursă internă, din rândul cadrelor militare, respectiv ofițeri care îndeplinesc condițiile legale de participare.

  13. Fişa postului poate fi consultată de către candidaţi, și la sediul structurii organizatoare a concursului, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate

  14. Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare”.

Informații suplimentare:
  1. Este declarat admis candidatul care a fost declarat «promovat» la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba „evaluarea dosarului de recrutare” potrivit art. 25^2 alin. (3) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu completările și modificările ulterioare şi a punctajului rezultat prin ponderarea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  2. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul / a unităţii care are competență de numire pe postul unde este încadrat candidatul este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior datei publicării prezentului anunț de concurs. Aceasta trebuie să cuprindă următoarele informații:
    - gradul militar deținut;
    - nivelul de acces la informații clasificate, potrivit autorizației deținute, precum și perioada de valabilitate a acesteia;
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - vechimea în armă;
    - vechimea în specialitatea structurii;
    - vechimea în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  3. În perioada alocată conform graficului de concurs pentru constituirea dosarului de recrutare, candidații vor transmite, pe adresa de e-mail indicată, documentele prevăzute în prezentul anunț.

  4. Prin excepție, în situația în care documentele din dosarul de recrutare sunt clasificate, acestea se depun, conform graficului prezentului anunț, la secretariatul Direcției Resurse Umane a I.G.J.R., cu respectarea normelor incidente în domeniul protecției informațiilor clasificate.

  5. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Direcția Resurse Umane a I.G.J.R., în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.

  6. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  7. Se recomandă candidatului prezentarea cu cel puțin o (1) oră înainte de termenul stabilit în graficul de concurs pentru desfășurarea probei „Interviu” la Direcția Resurse Umane a Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

  8. Adeverința care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ se eliberează de către medicul de unitate, în conformitate cu prevederile Dispoziției comune a Direcției Medicale și a Direcției Generale Management Resurse Umane, ambele din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, înregistrată cu nr. 963164 din 15.03.2022, respectiv cu nr. 327674 din 15.03.2022, privind întocmirea adeverințelor medicale pentru promovarea în funcții de conducere a polițiștilor și cadrelor militare în activitate din ministerul afacerilor interne.

Date de contact:
  1. • Adresa de căsuță poștală pentru transmiterea documentelor referitoare la concurs este
    mihai.mitrache@jandarmeriaromana.ro .
    Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține apelând
    numărul de telefon interior 021.16153, în zilele lucrătoare, între orele 08.30-15.00, și de
    la avizierul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, municipiul Bucureşti, strada Jandarmeriei, nr. 9 – 11, sectorul 1.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC concurs.pdf - Adăugat la: 05.04.2024, ora 12:20
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 27.02.2024, ora 15:09
  2. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 27.02.2024, ora 15:09
  3. Model - cerere - Cerere de înscriere la concurs.docx - Adăugat la: 12.03.2024, ora 13:53
  4. Model - Proiect managerial - ANEXA proiect managerial.DOCX - Adăugat la: 12.03.2024, ora 13:55
  5. Tematica și bibliografia.pdf - Adăugat la: 05.04.2024, ora 12:57
  6. Anunț - 1066-Concurs adjunct al inspectorului șef al inspectoratului de jandarmi județean la I.J.J. Dâmbovița - Concurs adjunct al inspectorului șef al inspectoratului de jandarmi județean la I.J.J. Dâmbovița.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 16:13
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - planificare candidati - Planificare testare psihologica.pdf - Adăugat la: 16.04.2024, ora 16:15
  2. Rezultate probă - Evaluarea dosarelor de recrutare - TABEL rezultate evaluarea dosarelor.pdf - Adăugat la: 14.05.2024, ora 13:57
  3. Rezultate probă - Evaluarea dosarelor de recrutare - TABEL rezultate finale evaluarea dosarelor.pdf - Adăugat la: 15.05.2024, ora 17:00
  4. Rezultate probă - Interviul - INTERVIUL.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 18:28
  5. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - rezultate - Rezultate concurs.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 18:31
  6. Rezultat soluționare contestații probă - interviul - Rezultat Contestație.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 16:06
  7. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - tabel - rezultate finale concurs.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 16:12