Postat la data de: 24.10.2023, ora 16:16
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunț concurs comandant pluton

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Mures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota raport nr. 161770 din 13.10.2023 referitoare la procedurile de ocupare prin concurs a functiilor vacante de conducere.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 413 - Comandant pluton I prevăzut cu gradul de Capitan - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Mures - Secția de Jandarmi Sighisora, jud. MS, MUNICIPIUL SIGHISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare de licenţă- ciclul I Bologna sau studii universitare
    de lungă durată cu licenţă, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe
    juridice/ științe administrative/ științe economice/ ştiinţe militare, informaţii şi ordine
    publică/ filologie/ știința sportului și educației fizice sau în domeniul de licență
    management
  • pregătire de specialitate: Curs în domeniul Intervenției Profesionale:
    – tehnician în intervenție profesională (TIP), - după ocuparea postului;
    – tehnician de trecere operațională (TTO) - după ocuparea postului;
    – monitor în intervenție profesională (MIP), - după ocuparea postului;
  • alte cunoştinţe: - de cultură generală, cunoștințe militare, de specialitate și juridice;
    cu privire la protecția informațiilor clasificate în M.A.I. ;
    - cunoștințe psihopedagogice, manageriale, metodice, de planificare, organizare și conducere a programului depregătire cu subordonații;
    - cunoștințe generale în domeniul P.C.

  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces/
    certificat de securitate pentru acces la informaţii clasificat, nivel ,,Secret de serviciu”,
    obținută după numirea în funcție, (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la
    informații clasificate atrage schimbarea din funcţie)
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul
  • vechime în armă: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - să poată să lucreze sub presiunea timpului, stres, continuitate și perseverență, cultură generală și de specialitate;
    - de conducere, organizatorice, decizionale, de coordonare, control și planificare;
    - să poată lucra cu supervizare redusă;
    - să aibă capacități de comunicare, atât de vorbit cât și scris;
    - să poată utiliza la nivelul satisfăcător computerul;
    - să știe să aplice corect legislația și ordinele în vigoare;
    - să monitorizeze subordonații în îndeplinirea la timp și de calitate a atribuțiilor de serviciu;
    - rezistență la efort prelungit
    - conduită și ținută morală ireproșabilă;
    - spirit de observație;
    - asumarea responsabilității personale;
    - tact, amabilitate, calm, disponibilitate pentru dialog și negocieri;
    - imaginație, prevedere, flexibilitate, claritate în idei;
  • atitudini necesare/comportament: conduită morală bună, inițiativă, flexibilitate în gândire, lucru în echipă, capacítate de asumare a răspunderii, limbaj, vestimentație și politețe ireproșabile, fermitate și consecvență;
    - să fie disciplinat, exemplu de devotament în îndeplinirea obiectivelor propuse, să transmită aceste trăsături și subordonaților;
    - să fie dominat de dorința autodepășirii de sine și să ia măsuri de perfecționare a muncii;
    - sociabilitate, trăsături pozitive de caracter, exigență, obiectivitate, spirit autocritic, consecvență, motivați;
    - simț al demnității personale, pornit din conștiința respectului de sine și al respectului față de șefi(superiori) cât și față de subordonați, dezvoltare foarte bună;
    - clinic sănătos;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: rezistență și stabilitate psihică, echilibru emoțional fără tendințe impulsive, depresive, de ipohondrie, fobio-obsesive
  • trăsături psihice şi de personalitate: puternic, echilibrat, mobil, rezistent la stres și efort prelungit, motivat profesional, comunicativ, capacitate de adaptare;
    - oportunitate în luarea deciziilor, fără tendințe impulsive, depresive, fobio-obsesive;
    - tolerață crescută la frustrare și situații de stres;
    - discreție, loialitate, receptivitate
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
31.10.2023, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
12.11.2023, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 27.11.2023
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 05.12.2023, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Evaluarea candidaților se realizează de fiecare membru al comisiei de concurs în
    parte, inclusiv de președintele comisiei.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeași notă, este declarat „ADMIS” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat „ADMIS” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „ADMIS”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat
    candidatul/a unității care are competență de numire pe postul unde este încadrat
    candidatul, valabilă doar dacă a fost emisă datei publicării prezentului anunț de concurs,
    trebuie să cuprindă următoarele informații:
    - Vechimea în muncă;
    - Vechimea în M.A.I.;
    - Vechimea în armă;
    - Vechimea* în specialitatea structurii;
    - Vechimea* în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - Gradul militar deținut;
    - Calificativele obținute în întreaga carieră profesională, cu ocazia aprecierii de serviciu
    anuală;
    - Sancțiuni disciplinare de-a lungul carierei;
    - Recompense acordate de-a lungul carierei;
    - Dacă este cercetat disciplinar;
    - Dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    - Dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la Ordinul M.A.I. nr.
    177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale
    M.A.I.;
    - nivelul de acces la informații clasificate, potrivit autorizației deținute, precum și
    perioada de valabilitate a acesteia;
    Notă:
    *Se va calcula vechimea în muncă prin raportarea la data solicitării adeverinței

  2. Cererea de înscriere la concurs și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării
    condițiilor de recrutare vor fi transmise SCANATE la adresa de e-mail a unității
    resurseumane@jandarmeriamures.ro
    Candidații care depun cererile de înscriere la concurs și declarația de confirmare a
    cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare în intervalul alocat pentru înscriere, vor
    primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv între
    orele 08.00 – 16.00 ale fiecărei zi lucrătoare). Cererile de înscriere depuse după data și
    ora menționată mai sus nu vor fi luate în considerare.
    Având în vedere necesitatea asigurării confidențialității și securității datelor cu caracter
    personal, numărul cererii de înscriere devine și cod unic de identificare a candidatului,
    acest cod urmând a fi folosit pentru identificarea acestuia pe întreaga durată a
    desfășurării concursului. Codul unic de identificare va fi comunicat candidaților prin
    transmiterea unui e-mail ca răspuns la e-mail-ul prin care aceștia au înaintat
    documentele solicitate pentru participarea la concurs.
    Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANATE, în
    volum complet și în integralitatea lor, preferabil în format PDF (atașamentele nu trebuie
    să depășească dimensiunea de 10mb), la adresa de e-mail unde și-a depus cererea de
    înscriere.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul
    acestora (ex. Copie documente studii, copie certificat naștere candidat, etc.).
    ATENȚIE! În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul
    de recrutare exclusiv în format electronic.
    Prin excepție, în situația în care documentele din dosarul de recrutare sunt clasificate,
    acestea se depun conform graficului prezentului anunț, la secretariatul Serviciului
    Resurse Umane din cadrul I.J.J. Mureș, cu respectarea normelor incidente în domeniul
    protecției informațiilor clasificate.
    ATENȚIE! Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine
    candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă
    documentele sunt corect întocmite sau scanate!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate,
    independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane
    al I.J.J. Mureș în scopul identificării unor soluții care să nu impieteze înscrierea
    candidaților în concurs.
    NOTĂ:
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț,
    depuse după data și ora menţionată în graficul organizării concursului nu vor fi luate în
    considerare.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț,
    transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare.

  3. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr 177/2016 privind
    activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor
    Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în
    situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I.
    Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și
    șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta
    este încadrat.

  4. Anunțul privind organizarea și desfășurarea concursului va fi studiat, însușit și respectat
    de candidați în totalitate. Necunoașterea și nerespectarea prevederilor anunțului mai sus
    menționat nu atrag răspunderea comisiei de concurs sau a altor terțe persoane.

  5. Înștiințarea candidaților referitor la data, ora și locația desfășurării evaluării psihologice
    se va face prin afișarea în secțiunea „Fisiere anunț” din această pagină precum și prin
    postarea pe pagina de internet a instituției.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la
    Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Mureș, strada
    Apicultorilor, nr. 2 – 4, Târgu Mureș sau telefon 0265 254 455 interior 24013.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 24.10.2023, ora 15:30
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 24.10.2023, ora 15:08
  2. Tematica și bibliografia de concurs.pdf - Adăugat la: 24.10.2023, ora 15:29
  3. Model - - - Cerere de inscriere.docx - Adăugat la: 24.10.2023, ora 15:31
  4. Model - - - Declaratie de confirmare.docx - Adăugat la: 24.10.2023, ora 15:31
  5. Anunț - 119-Anunț concurs comandant pluton - Anunț concurs comandant pluton.pdf - Adăugat la: 24.10.2023, ora 16:16
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.