Postat la data de: 28.03.2024, ora 10:16
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunt concurs Loctiitor comandant - Detasamentul de Pompieri Targu Secuiesc

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Covasna organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 94626 din 04.03.2024, privind aprobarea demarării procedurii de concurs
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 238 - Loctiitor comandant detasament prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Covasna - Detasamentul de Pompieri Targu Secuiesc, jud. CV, MUNICIPIUL TARGU SECUIESC, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată (anterior aplicării legislației referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare de licență, militare sau civile, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, într-unul din domeniile fundamentale "Matematică și științe ale naturii", "Științe inginerești" și "Științe sociale".
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Certificat de securitate/autorizație de acces pentru lucrul cu informații și documente clasificate, nivel de acces "Secret", după încadrare.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 2 ani / 2 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • definirea sumara a atributiilor postului: Organizarea muncii şi evaluarea activităţii subunităţii;
    Întocmirea/actualizarea/verificarea documentelor la nivelul subunităţii în conformitate cu dispoziţiile în vigoare;
    Cunoaşterea şi organizarea misiunilor subunităţii la obiectivele din raionul de intervenţie;
    Organizarea şi desfăşurarea pregătirii continue a personalului;
    Menţinerea în stare de funcţionare a autospecialelor de intervenţie, autovehiculelor de transport, utilajelor şi accesoriilor de intervenţie, întreţinerea şi exploatarea corespunzătoare a construcţiilor, utilajelor, mijloacelor şi celorlalte bunuri din patrimoniul subunităţii;
    Conlucrarea cu CLSU ale localităţilor din raionul de intervenţie, stabilirea măsurilor de asigurare a resurselor umane şi materiale necesare gestionării situaţiilor de urgenţă, în limita mandatului încredințat;
    Organizarea şi desfăşurarea serviciului de permanenţa la nivelul subunităţii;
    Implicarea în activitatea de cunoaştere a personalului din subordine, monitorizarea activităţii profesionale şi conduitei acestora, desfăşurarea activităţii de tutelă profesională, asigurarea unui climat de ordine şi disciplină regulamentară la nivelul structurii.
    Conduce acţiunile de intervenţie în situaţii de urgenţă
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
05.04.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
30.04.2024, ora 23:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea "Condiții generale și criterii specifice" de mai sus

  4. Contestația se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului și se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoștință a avizului psihologic

  5. Evaluarea psihologică a candidaților se susține înainte de perioada de evaluare a dosarelor de recrutare, doar cu candidații care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susținut, în ultimele 6 luni până la data susținerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de conducere similar. Avizele psihologice comunicate de către instituția examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaților de către unitatea beneficiară.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 07.05.2024 - 07.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 16.05.2024 - 16.05.2024
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Este declarat admis candidatul care a fost declarat "promovat" la fiecare probă și a obținut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obținut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare și a punctajului rezultat prin ponderea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  2. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  3. În situația în care, mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  4. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile menționate mai sus, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat "admis".

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 177/2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat. Candidații declarați "respins" la concursul organizat pentru ocuparea postului vacant pentru care au candidat, nu pot ocupa, în baza notei finale obținute, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități.

  2. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informații:
    • vechime în muncă;
    • vechime în armă;
    • vechime în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • vechime în specialitatea structurii;
    • gradul militar deținut;
    • calificativele obținute, pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • cursuri/alte forme de pregătire absolvite, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs, altelel decât cele necesare pentru ocuparea postului;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziție în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016;

  3. Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concursul/examenul de ocupare a posturilor vacante, candidații trebuie să transmită documentele solicitate, exclusiv, în format electronic, conform graficului de concurs, la adresa de e-mail sru@isujcv.ro. La subiectul e-mail-ului se va specifica numele și prenumele candidatului, funcția și structura pentru care se dorește participarea la concurs (ex. Popescu Vasile_loctiitor comandant detasament).

  4. Cererea de înscriere la concurs și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, vor fi completate de către candidați în mod lizibil, cu pix sau stilou de culoare albastră, datate și semnate.

  5. La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de selecție. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului pe întreaga procedură de selecție. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08:00-16:00 ale fiecărei zile lucrătoare), ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la selecție.

Date de contact:
  1. Relații privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Mihai Viteazul" al județului Covasna sau la telefon 0267/315350, interior 27131/27132, în zilele lucrătoare de luni până vineri, între orele 08:00-15:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 12:14
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.03.2024, ora 15:58
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.03.2024, ora 15:58
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.03.2024, ora 15:58
  4. Tematica si bibliografia loctiitor cdt.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 15:50
  5. Anunț - 1320-Anunt concurs Loctiitor comandant - Detasamentul de Pompieri Targu Secuiesc - Anunt concurs Loctiitor comandant - Detasamentul de Pompieri Targu Secuiesc.pdf - Adăugat la: 17.05.2024, ora 15:22
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunt testare psihologica - Anunt testare psihologica HUB loctiitor cdt det.pdf - Adăugat la: 10.04.2024, ora 15:42
  2. Anunț - Anunt rezultat testare psihologica - Anunt rezultate testare psihologica loctiitor cdt det.pdf - Adăugat la: 30.04.2024, ora 9:55
  3. Anunț - Tabel rezultate evaluare dosare - Tabel rezultate obtinute la evaluare dosar loctiitor detasament.pdf - Adăugat la: 07.05.2024, ora 16:01
  4. Anunț - Anunt rezultate proba interviu - Tabel rezultate interviu loctiitor cdt.pdf - Adăugat la: 16.05.2024, ora 15:16
  5. Anunț - Anunt tabel rezultate finale loctiitor cdt det Tg. Secuiesc - Tabel rezultate FINALE loctiitor.pdf - Adăugat la: 17.05.2024, ora 15:22