Postat la data de: 27.03.2024, ora 14:32
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs ocupare funcție vacantă de şef post I la Postul de poliţie comunal Răstolița -IPJ Mureș

Inspectoratul de Politie Judetean Mures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Agent de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 0999 - șef post I prevăzut cu gradul de Agent de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Mures - Secția 7 Poliție Rurală Deda, jud. MS, Com. RASTOLITA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: agent de poliție
  • pregătire de bază: studii liceale, absolvite cu diplomă de bacalaureat;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului:  să deţină/să obţină autorizație de acces la informaţii clasificate nivel ,,Secret de serviciu”;
     să deţină/să obţină aviz pentru desemnarea în structurile poliției judiciare ;
     să deţină/să obțină aviz pentru desemnarea ca polițist rutier;
     să deţină/să obțină permis de conducere categoria B, într-o perioadă de maxim 12 luni de la data luării la cunoștință a fișei postului
  • vechime în muncă/din care în MAI: 2 ani/2ani
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesar;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei
  • pregătire de specialitate: -
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: -
  • alte cunoştinţe: -
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni sub îndrumarea profesională a şefului nemijlocit.
  • aptitudini şi abilităţi necesare:  abilităţi de comunicare şi relaţionare atât la nivel intergrupal cât şi la nivel intra grupal – dezvoltare bună;
     aptitudini organizatorice – dezvoltare bună;
     rezistenţa la acţiunea factorilor stresori (lucrul în condiţii de solicitare psihică intensă sub presiunea timpului) – dezvoltare foarte bună;
     spirit de observaţie – dezvoltare bună;
     flexibilitate în gândire - dezvoltare bună;
     inovarea activităţii (orientarea consecventă asupra a ceea ce trebuie schimbat în vederea îmbunătăţirii modului de îndeplinire a sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor) - dezvoltare bună;
     capacitatea de a comunica verbal şi în scris (clar şi coerent) - dezvoltare bună;
     aptitudini de organizare, coordonare şi control – dezvoltare foarte bună;
     capacitatea de analiză şi sinteză – dezvoltare foarte bună;
     abilități de negociere/mediere – dezvoltare foarte bună.
     abilitatea de a lucra independent, cu supervizare redusă – dezvoltare bună;
     cunoașterea legislației şi a normelor specifice muncii – dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament:  adaptabilitate la modul de lucru în condiţii de stres – dezvoltare bună;
     spirit de iniţiativă – dezvoltare optimă;
     integritate morală în relaţiile de serviciu şi în societate – dezvoltare bună;
     disponibilitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
     disponibilitate la schimbare – dezvoltare bună;
     asumarea responsabilității – dezvoltare bună;
     să fie răbdător, un bun exemplu, cinstit, corect și loial instituției – dezvoltare bună;
     să fie sociabil, agreabil – dezvoltare bună;
     comportament adecvat (limbaj, vestimentație, reguli de politețe) – dezvoltare bună;
     conduită morală ireproșabilă – dezvoltare bună;
     discreţie (păstrarea confidenţialităţii activităţii profesionale, a datelor şi documentele de uz intern).
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: „apt medical conform baremelor M.A.I.”
  • trăsături psihice şi de personalitate: „apt psihologic conform baremelor M.A.I.”
  • definirea sumara a atributiilor postului:  organizează, îndrumă, coordonează și controlează activitatea polițiștilor din subordine;
     desfăşoară activităţile ce revin Poliţiei Române pentru menţinerea ordinii și siguranței publice pe raza de competenţă, precum şi pentru prevenirea şi combaterea criminalităţii;
     desfăşoară activităţi specifice organelor de cercetare penală ale poliţiei judiciare;
     analizează, verifică și soluționează cererile, reclamațiile, sesizările, propunerile sau orice alt gen de lucrare din competență.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
07.04.2024, ora 23:59
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. Copie permis de conducere
    Permis de conducere categoria B

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 29.04.2024, ora 12:00
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale, în limita numărului posturilor pentru care au candidat. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererile de participare la concurs (conform Anexei 3) vor fi adresate inspectorului șef al Inspectoratului de Poliție Județean Mureș și vor fi transmise la Inspectoratul de Poliție Județean Mureș - Serviciul Resurse Umane pe adresa de e-mail resurseumane@ms.politiaromana.ro în perioada 27.03.2024 - 07.04.2024 (inclusiv în zilele nelucrătoare).
    Dosarele de concurs vor fi constituite exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, până la aceeași dată, respectiv 07.04.2024, ora 23:59 (și în zilele nelucrătoare), (scanat, format PDF needitabil), la Inspectoratul de Poliție Județean Mureș - Serviciul Resurse Umane pe adresa de e-mail resurseumane@ms.politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016

Date de contact:
  1. Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Mureș, la nr. de tel 0265/202412, int. 20112, în zilele lucrătoare, interval orar 08-16.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic de desfășuare șef post Răstolița.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 13:21
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 27.03.2024, ora 12:11
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 27.03.2024, ora 12:11
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 27.03.2024, ora 12:11
  4. Tematica concurs șef post Răstolița.pdf - Adăugat la: 27.03.2024, ora 13:20
  5. Anunț - 1341- Concurs ocupare funcție vacantă de şef post I la Postul de poliţie comunal Răstolița -IPJ Mureș - Concurs ocupare funcție vacantă de şef post I la Postul de poliţie comunal Răstolița -IPJ Mureș.pdf - Adăugat la: 30.04.2024, ora 15:08
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Rezultate validare dosare de concurs PP Răstolița - Anunt validare dosare sef post Răstolița - de postat.doc - Adăugat la: 22.04.2024, ora 15:18
  2. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Anunț rezultate interviu, șef post PP Răstolița - anunt rezultate interviu șef post PP Rastolita - de postat.doc - Adăugat la: 29.04.2024, ora 14:06
  3. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Anunț rezultate finale șef post PP Răstolița - anunt rezultate finale interviu șef post PP Rastolita- de postat.doc - Adăugat la: 30.04.2024, ora 15:07