Postat la data de: 04.04.2024, ora 15:37
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunţ concurs Șef Serviciu II- Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Harghita organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa I.G.S.U. nr. 94648 din 05.03.2024 privind aprobarea demarării procedurii de concurs pentru postul de conducere vacant
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 54 - Șef serviciu II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Harghita - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației, jud. HR, MUNICIPIUL MIERCUREA CIUC, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Locotenent
  • pregătire de bază: - studii superioare de lungă durată (anterior aplicării legislaţiei referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare de licenţă, militare sau civile, în unul dintre domeniile fundamentale:
    • matematică şi ştiinţe ale naturii, în domeniile de licenţă “Matematică”, “Informatică”, ”Fizică”;
    • ştiinţe inginereşti, în domeniile de licenţă “Inginerie electrică”, “Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale”, ”Calculatoare şi tehnologia informaţiei”, “Ingineria sistemelor”, ,,Mecatronică şi robotică”, ,,Ştiinţe inginereşti aplicate”- specializarea ,,Informatică industrială" și ,,Matematică și informatică aplicată în inginerie", ,,Ingineria autovehiculelor" – specializarea ,,Echipamente și sisteme de comandă și control pentru autovehicule", ; ,,Ingineria transporturilor" – specializarea ,,ingineria sistemelor de circulație feroviară”, ,,Ingineria materialelor" – specializarea ,,Informatică aplicată în ingineria materialelor”;
    • ştiinţe sociale, în domeniile de licenţă “Ştiinţe administrative” – specializarea “Administraţie publică”, (pentru această specializare obligatoriu şi brevet / diplomă de ofiţer specialitatea “comunicaţii şi informatică” sau “transmisiuni”), ,,Științe militare, informații și ordine publică” – specializarea ,,Managementul sistemelor de comunicații militare", ,,Cibernetică, statistică și informatică”, ,,Contabilitate” – specializarea ,, Contabilitate și informatică de gestiune”, ,,Științe militare, informații și ordine publică” – specializarea ,,Managementul organizației” (pentru această specializare obligatoriu şi brevet / diplomă de ofiţer specialitatea “comunicaţii şi informatică” sau “transmisiuni”);
  • pregătire de specialitate: - studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei.
  • alte cunoştinţe: – .
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: – certificat sau autorizaţie de acces la informaţii clasificate secrete de stat, nivel ,, Strict Secret”( conform listei funcţiilor care necesită acces la informaţii clasificate a unităţii), după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 5 ani / 3 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani.
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul .
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - .
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca de echipă.
    - aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor.
    - aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, auto-controlul, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare: ,,bunˮ.
  • atitudini necesare/comportament: - oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților; spiritul de inițiativă; asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvoltarea personală; respectarea prevedrilor legale și loialitatea față de instituție; perseverență; prestanță; obiectivitate; discreție.
    Nivel de dezvoltare: ,,bunˮ.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere.

  • definirea sumara a atributiilor postului: - asigură organizarea, conducerea, coordonarea, reglementarea şi controlul privind funcţionarea, dezvoltarea, modernizarea, înzestrarea, investiţiile şi aprovizionarea tehnico-materială pentru reţelele de comunicaţii, transmisii de date ale inspectoratului, precum şi pentru secretizarea comunicaţiilor.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
22.04.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 20.05.2024 - 21.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarului de recrutare și acordarea punctajului aferent, se realizează de catre comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviu.

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se va efectua pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016, candidaților declarați ,,promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 30.05.2024
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentului de identitate.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat ,,admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat ,,admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile menționate mai sus, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat,,admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de selecție. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail, ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la concurs.
    În funcție de numărul de solicitări primite, confirmarea înscrierii și transmiterea codului unic de identificare se va face în ziua înscrierii sau cel târziu în următoarea zi lucrătoare.
    Verificarea depunerii complete și corecte a documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine în totalitate candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar primirea e-mail-ului nu şi dacă documentele sunt corect întocmite / scanate sau dacă dosarul de recrutare este complet, verificarea și stabilirea acestui aspect urmând a se face ulterior, conform graficului de concurs, de către comisia numită în acest sens.
    2. Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informaţii:
    • gradul militar deţinut;
    • funcțiile îndeplinite, structura, cu menționarea perioadelor;
    • vechimea în - muncă;
    - instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - armă;
    - specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr.177/206;
    ATENŢIE! Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane este valabilă doar dacă este emisă ulterior publicării prezentului anunţ.
    3. În perioada alocată pentru înscriere, candidaţii transmit Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Oltul” al județului Harghita, dosarul de recrutare în volum complet, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail ru.isuhr@gmail.com prin depunerea unor fişiere, în format .PDF (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb) care să cuprindă documentele enunţate in prezentul anunţ, scanate lizibil.
    Documentele transmise se scanează individual (alb-negru) și se denumesc în mod corespunzător, denumirea fișierului atașat fiind formată din numele și prenumele candidatului, respectiv conţinutul documentului (ex. Popescu Vasile – Cerere înscriere, Popescu Vasile – CV, Popescu Vasile – CI, Popescu Vasile Diplomă de licență, etc.), iar dacă acestea au mențiuni sau înscrisuri pe ambele părți, se transmit scanate față – verso.
    La subiectul mail-lui prin care se transmite dosarul de recrutare, candidații vor specifica numele, prenumele, funcția și structura unde candidează (ex. Popescu Vasile – șef serviciu II- SCTI ).
    Documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca atașamente la e-mail, din motive de securitate nu vom accesa link-uri și nici nu vom activa conturi pe platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidați.
    ESTE INTERZISĂ înscrierea prin fax, prin poștă, inclusiv poșta militară sau orice alte mijloace decât prin adresa de e-mail menționată în prezentul anunț, respectiv ru.isuhr@gmail.com
    Documentele transmise în alte moduri decât cel menționat sau la alte adrese de e-mail ale unității noastre, nu vor fi luate în considerare.
    4. În vederea obținerii punctajului stabilit pentru criteriu 3 și 7 din anexa 3^3 Criterii pentru evaluarea dosarului de recrutare la OMAI 177/2016, candidații vor depune diplome/adeverințe care să ateste absolvirea de cursuri sau alte forme de pregătire cu utilitate directa pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs și altele decât cele necesare pentru ocuparea postului astfel:
    -organizate de instituții de formare ale M.A.I. ori ale celorlalte instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    -organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către M.A.I.;
    -organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către candidat.

Date de contact:
  1. 1. Relaţii privind organizarea şi desfăşurarea concursului pot fi obţinute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Oltul” al judeţului Harghita sau la telefon 0266371674, interior 27241, în zilele lucrătoare, între orele 08:00-16:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.PDF - Adăugat la: 04.04.2024, ora 15:11
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 04.04.2024, ora 12:13
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 04.04.2024, ora 12:13
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 04.04.2024, ora 12:13
  4. Tematica și bibliografia.PDF - Adăugat la: 04.04.2024, ora 15:11
  5. Anunț - 1428-Anunţ concurs Șef Serviciu II- Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației - Anunţ concurs Șef Serviciu II- Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației.pdf - Adăugat la: 31.05.2024, ora 15:29
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Comunicare dată evaluare psihologică - Comunicare examinare psihologica.PDF - Adăugat la: 26.04.2024, ora 11:32
  2. Anunț - Tabel cu rezultate la evaluarea psihologică - Tabel rezultate evaluare psihologica.PDF - Adăugat la: 16.05.2024, ora 12:51
  3. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba evaluarea dosarelor de recrutare pentru postul de conducere vacant de șef serviciu II SCTI - Tabel cu rezultatele obținute la proba evaluarea dosarelor de recrutare șef serviciu II SCTI.PDF - Adăugat la: 20.05.2024, ora 15:38
  4. Rezultate probă - Tabel cu rezultate finale obținute la proba evaluarea dosarelor de recrutare șef serviciu II SCTI - Tabel cu rezultate finale șef serviciu II SCTI.PDF - Adăugat la: 22.05.2024, ora 8:38
  5. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba interviu - șef serviciu II SCTI - Tabel rezultate proba interviu sef serviciu II.PDF - Adăugat la: 30.05.2024, ora 15:13
  6. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultate finale concurs șef serviciu II SCTI - Tabel rezultate finale concurs șef serviciu II SCTI.PDF - Adăugat la: 31.05.2024, ora 15:28