Postat la data de: 26.04.2024, ora 13:42
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Șef Centru Operațional II - Centrul Operațional

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Giurgiu organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 94003 din 17.01.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 4 - Șef Centru Operațional II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Giurgiu - Centru Operațional, jud. GR, MUNICIPIUL GIURGIU, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Căpitan
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă, militare sau civile, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în una dintre specializările următoarelor domenii de licenţă: „Matematică”, „Informatică”, „Fizică”, „Chimie”, „Inginerie chimică”, „Inginerie civilă”, „Ingineria instalaţiilor”, „Inginerie electrică”, „Inginerie mecanică”, „Inginerie energetică”, „Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale”, „Ingineria autovehiculelor”, „Calculatoare şi tehnologia informaţiei”, „Ingineria sistemelor”, „Inginerie genistică”, „Inginerie industrială”, „Ingineria transporturilor”, „Ştiinţe inginereşti aplicate”, „Ingineria materialelor”, „Ingineria mediului”, „Inginerie şi management”, „Inginerie de armament, rachete şi muniţii”, „Drept”, „Ştiinţe administrative”, „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, „Cibernetică statistică şi informatică economică ”, „Contabilitate”, „Economie”, „Finanţe”, „Management”.
  • pregătire de specialitate: Studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate secrete de stat nivel „STRICT SECRET”, după încadrare.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Abilităţi de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare şi control, empatie, iniţiativă, eficienţă, delegarea de sarcini şi responsabilităţi, managementul timpului, munca în echipă.
    Aptitudini cognitive: atenţie selectivă şi distributivă, raţionament inductiv şi deductiv, gândire analitică şi conceptuală, capacitatea de a comunica oral şi scris, flexibilitate în gândire, înţelegerea textelor.
    Aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, autocontrolul, dezvoltarea celorlalţi, independenţa şi autonomia, persuasiunea, perseverenţa.
    Nivel de dezvoltare: “bun”.
  • atitudini necesare/comportament: - Oferirea de opţiuni, direcţie şi suport, subordonaţilor; spiritul de iniţiativă; asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvolatarea personală; respectarea prevederilor legale şi loialitate faţă de instituţie; perseverenţă; prestanţă; obiectivitate; discreţie.
    - Nivel de dezvoltare: “bun”.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcţii de conducere
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcţii de conducere
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Minim 5 ani/3 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de hotărârile luate și de ordinele date în asigurarea conducerii și îndeplinirii atribuțiilor specifice structurilor din componența centrului operaţional;
    - conduce centrul operaţional al inspectoratului, iar pe linia îndeplinirii misiunilor din competenţă, structurile de intervenţie;
    - răspunde în mod direct de monitorizarea evoluţiei situaţiilor de urgenţă, de aplicarea prevederilor regulamentelor privind gestionarea situaţiilor de urgenţă şi a planurilor de intervenţie/cooperare specifice tipurilor de risc din competența MAI;
    - răspunde de transmiterea operativă a deciziilor, dispoziţiilor şi ordinelor, menţinerii fluxului informațional cu Centrul Operaţional Naţional, cu centrele operative și cu celelalte organisme implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, precum şi cu forţele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
    - la ordin, conduce acţiunile de intervenţie în situaţii de urgenţă și coordonează activitatea grupei operative şi a structurilor de intervenţie;
    - asigură elaborarea concepţiei specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea şi desfăşurarea acţiunilor de răspuns, precum şi a documentelor operative subsecvente ori în relație cu aceasta;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
30.04.2024, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
14.05.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Planificarea candidaților la evaluarea psihologică se va realiza prin grija Serviciului Resurse Umane, după finalizarea perioadei de înscriere. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere cu cel mult 6 luni anterior desfășurării probei interviu, aspect ce se va menționa în cererea de înscriere la concurs

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 22.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentelor de identitate

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situatia în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile prevăzute mai sus, președintele comisiei analizeazâ datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat ”admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs se face exclusiv în format electronic (pdf. într-un singur e-mail cu fișier unic) și se transmite pe adresa de e-mail resurseumane@isugiurgiu.ro.

  9. Copia cărții de identitate însoțită de cererea de înscriere la concurs și declarația de conformare a cunoașterii si acceptării condițiilor de recrutare, vor fi completate de către candidați în mod lizibil, cu pix sau cu stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră, vor fi datate și semnate.

  10. Documentele solicitate, eliberate de unitatea de proveniență a candidatului, care conțin date referitoare la situația acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunțului de concurs.

  11. Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă atât acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare al acestuia, cât și acordul la prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului European nr. 679/26 aprilie 2016.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de unitatea de proveniență a candidatului trebuie să conțină informații referitoare la:
    - vechimea în arma (calculată la data publicării anunțului);
    - vechimea în specialitatea structurii (calculată la data publicării anunțului);
    - vechimea în specialitatea studiilor (calculată la data publicării anunțului);
    - gradul militar deținut;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17, alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;

  2. În intervalul alocat pentru înscriere, candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii prin care li se va comunica un COD UNIC DE IDENTIFICARE, în baza căruia se pot pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la rezultatele etapelor concursului. Nu se vor utiliza numele și prenumele candidaților

  3. În conformitate cu prevederile art 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, numirea in funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rude de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

Date de contact:
  1. Telefon: 0246/215150
    Interior: 27004/ 27120
    E-mail transmitere documente concurs: resurseumane@isugiurgiu.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs șef COJ.pdf - Adăugat la: 26.04.2024, ora 13:34
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 26.04.2024, ora 12:53
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 26.04.2024, ora 12:53
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 26.04.2024, ora 12:53
  4. Tematică și bibiografie sef COJ.pdf - Adăugat la: 26.04.2024, ora 13:34
  5. Anunț - 1902-Șef Centru Operațional II - Centrul Operațional - Șef Centru Operațional II - Centrul Operațional.pdf - Adăugat la: 31.05.2024, ora 15:42
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț privind planificarea la evaluarea psihologică - - Șef Centru Operațional II.pdf - Adăugat la: 09.05.2024, ora 8:54
  2. Anunț - Rezultate evaluare psihologică Șef Centru Operațional - Anunț rezultare evaluare psihologică Șef Centru Operațional II.pdf - Adăugat la: 20.05.2024, ora 15:28
  3. Rezultate probă - Evaluarea dosarelor de recrutare - Tabel rezultate evaluare dosare ȘEF COP.pdf - Adăugat la: 22.05.2024, ora 15:24
  4. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Listă candidați care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Listă candidați respinși.pdf - Adăugat la: 22.05.2024, ora 15:28
  5. Rezultate probă - Evaluare dosare - Tabel final rezultate evaluare dosare Șef COP.pdf - Adăugat la: 24.05.2024, ora 11:21
  6. Rezultate probă - Interviu Șef COP - Tabel rezultate interviu Șef COP 30.05.2024.pdf - Adăugat la: 30.05.2024, ora 15:32
  7. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel rezultate finale șef COP - Tabel rezultate finale Șef COP.pdf - Adăugat la: 31.05.2024, ora 15:42