Postat la data de: 21.05.2024, ora 13:32
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs ocupare post vacant de execuție - Instructor militar principal III în cadrul Catedrei SAPAB

Centrul de Pregatire si Perfectionare Jandarmi Montan Sinaia organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa I.G.J.R. nr. 175716 din 17.05.2024 - privind demararea procedurilor de concurs și înaintarea graficului de desfășurare a activităților de concurs
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 4 - Instructor militar principal III prevăzut cu gradul de Sublocotenent - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: C.Pg.Pf.Jd.Sinaia - Catedra „Schi, Alpinism și Prim-Ajutor de Bază” , jud. PH, ORAS SINAIA, Domeniu de activitate: Altele
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu diplomă de licență, în:
    - Ramura de știință: Științe juridice; Domeniu de licență: Drept; Specializarea: Drept
    - Ramura de știință: Științe militare, informații și ordine publică; Domeniu de licență: Științe militare, informații și ordine publică; Specializarea: Ordine și siguranță publică / Managementul organizației
    - Ramura de știință: Psihologie și științe comportamentale; Domeniu de licență: Psihologie; Specializarea: Psihologie
    - Ramura de știință: Psihologie și științe comportamentale; Domeniu de licență: Psihologie și Științe ale educației; Specializarea: Pedagogie
    - Ramura de știință: Știința sportului și educației fizice; Domeniu de licență: Educație fizică și sport; Specializarea: Educaţie fizică şi sportivă / Sport şi performanţă și motrică
  • pregătire de specialitate: - curs de management educaţional sau psihopedagogic sau formator;
    - curs de specializare în schi sau alpinism.
  • alte cunoştinţe: cultură militară şi generală bună, cunoştinţe generale temeinice cu privire la sistemul de pregătire continuă a personalului Jandarmeriei Române
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie, conform legii, pentru lucrul cu documente clasificate - nivel secret (obţinută după numirea pe funcţie).
    * Notă: neacordarea accesului la documente clasificate de nivelul solicitat atrage eliberarea de drept din funcţie.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - organizare, conducere, control, coordonare şi evaluare – dezvoltare bună;
    - lucrul sub presiunea timpului, gândire analitică şi conceptuală – dezvoltare bună;
    - disponibilitate pentru dialog şi negociere – dezvoltare bună;
    - abilităţi şi capacitate de comunicare verbală şi scrisă – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - conduită morală, inițiativă și spirit de lucru în echipă, asumarea răspunderii, politeţe ireproşabilă, fermitate şi consecvenţă – dezvoltare bună;
    - sociabil, trăsături pozitive de caracter, exigenţă, obiectivitate, spirit autocritic, consecvenţă, motivaţie – dezvoltare bună;
    - demnitate, loialitate şi corectitudine – dezvoltare bună;
    - încredere în sine, spirit de colaborare, disponibilitate la schimbare – dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 3 ani vechime în muncă; nu este necesară vechime în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani vechime în activitatea didactică / de comandă în instituții militare de învățământ pentru formarea şi pregătirea continuă a personalului sau 2 ani vechime în activitate didactică în instituții civile de învățământ în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției sau cel puțin 3 ani vechime în unități operative, în cadrul structurilor montane
  • definirea sumara a atributiilor postului: organizează, desfăşoară, conduce, coordonează şi evaluează activităţile instructiv-educative în domeniul de activitate al Centrului (schi, alpinism, prim ajutor de bază sau calificat, tehnici de supraviețuire și salvare în mediul montan, salvare cu suport aerian, salvare din instalaţii de transport pe cablu, ş.a.).
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
14.06.2024, ora 23:59
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. Adeverința eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă (document obligatoriu doar pentru cadrele militatre în rezervă).
    În adeverință trebuiesc menționate:
    - grad militar în rezervă deținut
    - perioadele de activitate și funcțiile îndeplinite
    - motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă
    - arma și specialitatea militară pe care a dobândit-o.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 25.06.2024 - 28.06.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Testul scris constă în rezolvarea unui test grilă.

  5. Durata probei va fi de 3 ore

  6. Locul unde se va desfăşura proba este sediul unității din orașul Sinaia, str.
    Drumul Cotei 1400, nr. 6, jud. Prahova, iar ora începerii acesteia, se va stabili
    în funcţie de numărul candidaţilor şi se va comunica prin afișarea în secțiunea de
    fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de execuție vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Cererea de contestare se denumește în mod corespunzător şi va avea atașat numele şi prenumele complet al candidatului (ex. contestație – POPESCU.Ion).

  5. Nota acordată după soluționarea contestației, este definitivă.

Departajare:
  1. În caz de egalitate, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată care va fi stabilită și comunicată ulterior prin publicare pe https://hub.mai.gov.ro, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. - Înscrierea candidaților se va realiza exclusiv on-line, pe baza cererii și a documentelor specificate în anunț ce vor fi depuse în volum complet şi în integralitatea lor, în format electronic (scanat, format pdf. needitabil) cu respectarea precizărilor din prezentul anunț (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10Mb), până la data de 04.06.2024 (inclusiv), ora 14.00, la adresa de e-mail resurse.umane@jandarmiimontanisinaia.ro.
    - Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie cerere înscriere, copie CV, copie declarație etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum şi numele şi prenumele candidatului (ex. ÎNV.POPESCU.Ion).
    - După depunerea documentelor de înscriere la concurs, pe adresa de e-mail: resurse.umane@jandarmiimontanisinaia.ro., candidații vor primi un e-mail de confirmare a primirii documentelor şi li se va comunica numărul de înregistrare atribuit, iar celor care solicită să le fie acordat un cod unic de identificare, li se va comunica codul respectiv în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.
    - Recrutarea în vederea încadrării posturilor vacante prin rechemare în activitate, are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condiţiilor legale şi criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante.
    - Recrutarea în vederea încadrării posturilor vacante prin încadrare directă, are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/poliţist.
    - La examen/concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului, condițiile enumerate în prezentul anunț, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în anunț.
    - Candidaţii care au promovat concursul și au fost declarați "admis" la concursurile pentru ocuparea posturilor vacante prin rechemare în activitate sau încadrare directă nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic.
    - Cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale (condiția trebuie îndeplinită înainte de intrarea în vigoare a ordinului de chemare în activitate sau rechemare în activitate, după caz).
    - Nu pot face obiectul încadrării directe sau rechemării în activitate persoanele care la data emiterii actului administrativ de chemare/rechemare în activitate, au atins vârsta standard de pensionare, așa cum este prevăzută de Legea 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare.
    - Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.
    - Candidații care au absolvit studiile impuse de cerințele postului în alte state vor prezenta documentele echivalate de CENTRUL NAȚIONAL DE RECUNOAȘTERE ȘI ECHIVALARE A DIPLOMELOR, din cadrul Ministerului Educației Naționale.
    - Candidații care nu se prezintă la data, ora şi locul de desfășurare a probelor de concurs, vor fi declarați „neprezentat”.
    - Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!
    - Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la numărul de telefon: 0244.311.699, interior 23.584, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.
    - După afişarea/postarea tabelului cu rezultatele finale, candidatul declarat „admis” la concursul pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă susţine examinarea medicală şi evaluarea psihologică.
    - În situaţia în care din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, respectiv acesta este declarat inapt la examinarea medicală sau evaluarea psihologică, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute, aceștia fiind contactați de personalul structurii de resurse umane din cadrul unității în care este prevăzut postul pentru care s-a organizat concurs.
    - Examinarea medicală și evaluarea psihologică se va susţine de către candidații declarați “admis” la concurs, la o dată ce va fi comunicată acestora.
    - Conform art. 22 alin. (2), lit.(d) din Anexa 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, la sediul unității organizatoare.
    - Candidatul declarat „admis”, depune în original documentele constitutive ale dosarului de recrutare transmis iniţial în format electronic, pentru a fi certificate pentru conformitate, şi se semnează de către persoana desemnată şi de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care nu se mai realizează copii după acestea şi nici certificarea lor.
    - Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.
    - Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
    - Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului, model prevăzut în anexă.
    - Consimțământul expres al candidatului se obține odată cu depunerea documentelor de înscriere, conform modelului anexat. În lipsa consimțământului expres, candidatul va depune la dosarul de recrutare un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate.
    - Precizăm faptul că examinarea medicală şi evaluarea psihologică de către structurile de specialitate ale MAI se realizează exclusiv pentru candidatul/candidații declarat/declarați «admis», în acest sens acesta/aceștia va/vor fi planificat/planificați pentru susținerea examinărilor specifice prin grija structurilor responsabile din cadrul unității.
    - Proba de evaluare a performanţei fizice a candidaţilor constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ şi a elementelor care îl compun şi abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită, în conformitate cu prevederile Anexei nr. 3^1 la O.M.A.I. nr.177/2016. Locul și ora desfășurării acesteia vor fi comunicate în timp util prin afișare la sediul unității şi postare pe https://hub.mai.gov.ro
    - Proba ”test scris” pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului, se va desfășura în data de 06.07.2024, la sediul unităţii din orașul Sinaia, str. Drumul Cotei 1400, nr. 6, jud. Prahova, pe baza tematicii şi bibliografiei întocmite de comisia de concurs, constituită la nivelul Centrului de Perfecționare a Pregătirii Cadrelor Jandarmi Montan Sinaia. Ora desfășurării testului scris va fi comunicată în timp util prin afișare la sediul unității şi postare pe https://hub.mai.gov.ro.
    - Efectuarea verificărilor de specialitate de către Direcţia Generală de Protecţie Internă se realizează exclusiv pentru candidatul declarat «admis», care îndeplineşte condiţia privind aptitudinea medicală, fizică şi psihologică.

    NOTĂ: Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatera de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare: „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare”.

Date de contact:
  1. Centrul de Perfecționare a Pregătirii Cadrelor Jandarmi Montan Sinaia,
    Oraș: Sinaia, str. Drumul Cotei 1400, nr. 6, cod poștal 106100, jud. Prahova
    Tel.: 0244.311699, fax: 0244.313198, email: contact@jandarmiimontanisinaia.ro

    NOTĂ: Documentele candidaților se transmit la adresa de email: resurse.umane@jandarmiimontanisinaia.ro

Grafic concurs:
  1. Graficul desfășurării concursului.pdf - Adăugat la: 20.05.2024, ora 16:25
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  3. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  4. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  5. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  6. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  7. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 20.05.2024, ora 14:12
  8. Tematica instructor militar principal III SAPAB încadrare directa 2024.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 9:48
  9. Model - Adeverință medicală - Adeverință medicală.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 10:02
  10. Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice - Anexa nr. 3^1 din O.M.A.I. 177 privind Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice.pdf - Adăugat la: 21.05.2024, ora 13:08
  11. Anunț - 2155-Concurs ocupare post vacant de execuție - Instructor militar principal III în cadrul Catedrei SAPAB - Concurs ocupare post vacant de execuție - Instructor militar principal III în cadrul Catedrei SAPAB.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 13:38
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - ERATĂ_MODIFICARE - ANUNȚ CONCURS și GRAFIC CONCURS - ERATĂ_MODIFICARE _ ANUNȚ CONCURS_GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 03.06.2024, ora 12:02
  2. Anunț - Modificare grafic desfășurare concurs - ANUNȚ modificare grafic concurs.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 13:27
  3. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Tabel rezultate în urma verificării dosarelor de recrutare - Tabel rezultate în urma verificării dosarelor de recrutare.pdf - Adăugat la: 15.06.2024, ora 12:56