Postat la data de: 23.05.2024, ora 0:18

Lector universitar - Instalații de încălzire I și II; Desen tehnic și infografică I și II

Academia de Poliție organizează:
| concurs - încadrare directă |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Legea nr. 199/2023 a Învățământului superior, cu modificările și completările ulterioare
  4. Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante din învățământul superior, aprobată prin H.G. nr. 1339/2023
  5. Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în Academia de Poliție „Al. I. Cuza”, aprobată prin Hotărârea nr. 33/2024 a Senatului Universitar
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 198 - Lector universitar prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Unitati de invatamant, unitatea: Academia de Poliție Al.I.Cuza - Facultatea de Pompieri - Departamentul de Inginerie și Situații de Urgență, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI - Mun. BUCURESTI SECTORUL 2, Domeniu de activitate: Învățământ universitar
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență (S), absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință corespunzătoare disciplinelor postului sau într-o ramură înrudită
  • pregătire de specialitate: studii universitare de doctorat;
    program universitar de formare psihopedagogică pentru învățământul superior, de 30 de credite de studii transferabile ECTS/SECT (poate fi urmat în termen de 2 ani de la ocuparea postului) sau program de formare psihopedagogică corespunzător unui număr de 60 de credite de studii transferabile ECTS/SECT
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizație de acces la informații clasificate din clasa „secrete de serviciu” (poate fi obținută și după încadrarea postului)
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
10.06.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. *Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă și, dacă este cazul, a livretului militar
  22. *Certificat de cazier judiciar
  23. *Propunerea de dezvoltare a carierei universitare a candidatului atât din punct de vedere didactic, cât și din punctul de vedere al activităților de cercetare științifică
    (se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini și este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaților)
  24. *Lista de lucrări ale candidatului
    (în format tipărit și în format electronic)
  25. *Fișa de verificare a îndeplinirii standardelor Academiei de ocupare a posturilor didactice, specifice funcției
    (conform modelului anexat)
  26. *Rezumatul în limba română și într-o limbă de circulație internațională al tezei de doctorat
    (pe maximum o pagină pentru fiecare limbă)
  27. *Declarație pe propria răspundere privind situațiile de incompatibilitate prevăzute de Legea învățământului superior nr. 199/2023
    (conform modelului anexat)
  28. *Maximum 10 publicații, brevete sau alte lucrări ale candidatului
    (în format electronic, selecționate de acesta și considerate a fi cele mai relevante pentru realizările profesionale proprii)
  29. *Certificat de integritate comportamentală
  30. *Certificat medical
    (eliberat pe un formular specific adoptat prin ordin comun al ministrului educației și ministrului sănătății – model anexat)
  31. *Avizul medical pentru exercitarea profesiei didactice
    (conform prevederilor ordinului comun al ministrului educației și al ministrului sănătății – model anexat)
  32. *Declarație privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    (conform modelului anexat)
  33. *Certificatul de absolvire a unui program de formare psihopedagogică corespunzător unui număr de 60 de credite de studii transferabile ECTS/SECT
    (poate fi înlocuit de angajamentul prin care se obligă ca, în termen de 2 ani, să parcurgă și să prezinte Serviciului Management Resurse Umane al Academiei dovada absolvirii unui un program universitar de formare psihopedagogică pentru învățământul superior, de 30 de credite de studii transferabile ECTS/SECT – conform modelului anexat)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 16.07.2024
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Pentru ocuparea funcției de lector universitar, candidații vor susține o prelegere didactică din tematica disciplinelor din structura postului. Tema prelegerii se stabileşte de către comisia de concurs şi se anunţă fiecărui candidat, cu 48 de ore înainte de susţinerea probei.


Contestații:
  1. În situația în care deține elemente care pot demonstra nerespectarea procedurii de evaluare pe baza criteriilor prevăzute la art. 26 alin. (2) din Metodologia de concurs și/sau nerespectarea procedurilor privind organizarea și desfășurarea concursului, candidatul nemulțumit poate formula contestație în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatului.

  2. Contestația se formulează în scris, se înregistrează la registratura Academiei și se înaintează comisiei de soluționare a contestațiilor spre soluționare.

  3. În cel mult 48 de ore de la înregistrarea contestației, comisia de soluționare a contestațiilor analizează aspectele sesizate de către candidat și întocmește un raport care se transmite Consiliului Facultății, spre avizare, și ulterior Senatului Universitar, spre aprobare.

Departajare:
  1. În urma finalizării procesului de evaluare, comisia de concurs stabilește ierarhia candidaților și nominalizează candidatul care a obținut cele mai bune rezultate.

  2. Propunerea de dezvoltare a carierei universitare este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaților.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în Academia de Poliție „Al. I. Cuza”, aprobată prin Hotărârea nr. 33/2024 a Senatului Universitar, poate fi consultată la adresa https://academiadepolitie.ro/metodologia-pentru-ocuparea-posturilor-didactice-vacante-la-nivelul-academiei-de-politie-8071/ .

Informații suplimentare:
  1. Dosarul de concurs este constituit de candidat și se depune personal de către acesta la sediul Academiei de Poliție „Al. I. Cuza” (Aleea Privighetorilor, nr. 1-3, sector 1, București).

  2. Candidatul declarat admis prin încadrare directă susține evaluarea psihologică și examinarea medicală. În situația constatării inaptitudinii psihologice sau medicale, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe locul următor, cu condiția să fi obținut minim nota 7,00.

  3. În cazul în care ocuparea postului nu este posibilă din motive ce țin exclusiv de persoana candidatului declarat admis, sau acesta nu se prezintă la post în termen de maximum 30 de zile de la data înștiințării cu privire la emiterea actului administrativ de acordare a gradului profesional, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe locul următor, cu condiția să fi obținut minimum nota 7,00.

Date de contact:
  1. Serviciul Management Resurse Umane al Academiei de Poliție „Al. I. Cuza” - Aleea Privighetorilor, nr. 1-3, sector 1, București.
    Telefon 021.317.55.23, interior 17.203, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08.00 - 15.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:15
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografia.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:15
  2. Model - . - 1. Cerere participare concurs.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:16
  3. Model - . - 2. Fisa verificare standarde.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:16
  4. Model - . - 3. Declaratie situatii incompatibilitate.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:16
  5. Model - . - 4. Certificat medical.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:16
  6. Model - . - 5. Aviz medical pentru exercitarea profesiei didactice.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:16
  7. Model - . - 6. Declaratie GDPR.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  8. Model - . - 7. Angajament formare psihopedagogica.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  9. Model - . - 8. Indrumar autobiografie.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  10. Model - . - 9. Tabel nominal rude.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  11. Model - . - 10. Adeverinta medicala model MAI.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  12. Model - . - 11. Consimtamant informat.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  13. Model - . - 12. Declaratie confirmare conditii recrutare.doc - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:17
  14. Anunț - 2264-Lector universitar - Instalații de încălzire I și II; Desen tehnic și infografică I și II - Lector universitar - Instalații de încălzire I și II; Desen tehnic și infografică I și II.pdf - Adăugat la: 23.05.2024, ora 0:18
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - . - 198 Decizie comisii concurs.pdf - Adăugat la: 10.06.2024, ora 17:39