Postat la data de: 24.05.2024, ora 16:57

Concurs comandant detașament- Detașamentul 3 Jandarmi Cluj-Napoca

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Cluj organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 267 - Comandant detașament prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Cluj - Detașamentul 3 Jandarmi Cluj-Napoca, jud. CJ, MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: minim sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă – ( ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licenţă în unul din domeniile de studii cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe juridice / științe administrative /științe politice / ştiinţe militare, informaţii și ordine publică / și știința sportului și educației fizice.
  • pregătire de specialitate: Curs în domeniul intervenției profesionale:
    - tehnician în intervenție profesională (TIP), după ocuparea postului
    - monitor în intervenție profesională (MIP), după ocuparea postului
  • alte cunoştinţe: - cultură generală bună, resurse umane, cunoștințe generale în domeniul juridic / management și de operare pe calculator (nefiind nevoie de documente justificative).
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizație de acces la informații clasificate din clasa „secrete de stat”, la nivelul ,,Secret” (se poate obţine după numirea în funcţie). Neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informații clasificate atrage schimbarea din funcție.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 3- 6 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - de conducere, organizatorice, decizionale, de coordonare, control şi planificare –
    dezvoltare foarte bună;
    - oportunitate şi operativitate în luarea deciziilor - dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de concepţie, de analiză-sinteză şi de negociere sub presiunea
    timpului, fără supervizare - dezvoltare foarte bună;
    - gândire analitică, conceptuală şi spirit de observaţie concomitent cu lucrul sub
    presiunea timpului şi stres - dezvoltare foarte bună;
    - imaginaţie, prevedere, claritate în idei - dezvoltare foarte bună;
    - tact, amabilitate, atitudine colegială în raportul cu subordonaţii - dezvoltare
    foarte bună;
    - să fie dominat de dorinţa autodepăşirii de sine în vederea luării măsurilor de
    perfecţionare a muncii – dezvoltare foarte bună;
    - disponibilitate pentru dialog şi negocieri - dezvoltare foarte bună
  • atitudini necesare/comportament: - conduită morală bună, iniţiativă, flexibilitate în gândire, lucru în echipă, capacitate de asumare a răspunderii, limbaj, vestimentaţie şi politeţe ireproşabile, fermitate şi consecvenţă- dezvoltare foarte bună;
    - corectitudine, receptivitate şi disponibilitate la schimbări de situaţii - dezvoltare foarte bună;
    - tendinţă de autoperfecţionare, nevoie permanentă de cunoaştere şi cuprindere în cunoaşterea noului- dezvoltare foarte bună;
    - eliminarea oricăror reacţii sau tendinţe impulsive şi iraţionale printr-o capacitate de autocontrol- dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiții sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - inteligenţă, flexibilitate a gândirii, stabilitate comportamentală, rezistent, echilibrat emotiv, motivat profesional, comunicativ, adaptabil;
    - aviz - “apt psihologic” pentru funcţie de conducere la încadrare și la evaluările periodice
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: -2 ani vechime în muncă / 2 ani vechime în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - 2 ani
  • vechime în armă: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - planifică, organizează, coordonează, monitorizează, îndrumă, controlează și evaluează misiunile de pază din responsabilitate;
    - aplică prevederile cadrului normativ și de cooperare;
    - alimentează cu date aplicațiile informatice existente la nivelul unității/Jandarmeriei Române și situațiile centralizatoare pe linia pazei, potrivit responsabilităților;
    - execută activități de control și verificare pe linia pazei, instruiește și controlează personalul de pază, dotat cu arme de foc și muniție aferentă;
    - relaționează cu reprezentanții beneficiarilor de pază și cei ai instituțiilor/structurilor din cadrul SNAOPSN/parteneri instituționali;
    - execută ordinele conducerii unității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.06.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
18.06.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 20.06.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviului

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 09.07.2024
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Cererea de contestare se depune online, pe adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriaardeleana.ro, se denumeste in mod corespunzator si va avea atasat numele si prenumele complet al candidatului (ex: "Contestatie Popescu.Vasile")

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute anterior, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat "admis".

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Documentele trimise la orice altă adresă de e-mail a unitatii, alta decât cea stabilită pentru prezentul concurs (respectiv, resurseumane@jandarmeriaardeleana.ro), precum și cele transmise după perioada alocată conform graficului de concurs, nu vor fi luate în considerare.

  9. Fraudele, precum si tentativa de savarsire a acestora se sanctioneaza prin eliminarea din concurs a candidatului/candidatilor in cauza.

  10. După transmiterea documentelor necesare pentru înscrierea la concurs la adresa de e-mail indicată, candidaților care au solicitat acordarea unui cod unic de identificare, li se va comunica pe aceeași adresă de e-mail, codul unic de identificare atribuit.

  11. Concursul este organizat pentru ocuparea postului de conducere vacant prin recrutare din sursă internă, din rândul cadrelor militare, respectiv ofițeri care îndeplinesc condițiile legale de participare.

  12. Fișa postului poate fi consultată de către candidați la sediul structurii organizatoare a concursului, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

Informații suplimentare:
  1. Adeverință eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informații:
    - unitatea și funcția în care este încadrat;
    - gradul militar deținut;
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în M.A.I.;
    - vechime în armă;
    - vechime în specialitatea structurii;
    - vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - dacă este cercetat disciplinar, dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - nivelul de acces la documente clasificate;
    - realizări deosebite în carieră cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției.
    Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității din care face parte candidatul este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior datei publicării prezentului anunț, conform prevederilor art. 22 alin. (2^2) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățiile militare ale Ministerul Afacerilor Interne.

  2. Este declarat admis candidatul care a fost declarat «promovat» la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare şi a punctajului rezultat prin ponderarea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  3. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare se transmit SCANATE la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriaardeleana.ro, preferabil în format .PDF (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb). Documentele transmise sub formă de link sau pentru a căror descărcare/vizualizare este necesară instalarea unor programe pe calculator, nu vor fi luate în considerare.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I., copie documente studii, copie certificat naştere candidat, copie certificat naştere soţie etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex. ”Cdt. Detașament 3 POPESCU.Vasile”)

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului. Se confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător! Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la 0264/595513 int. 24570, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs. Adresăm rugămintea de a nu solicita informații suplimentare folosind adresa de e-mail, pentru a evita îngreunarea procesului de înscriere și depunere a documentelor constitutive ale dosarelor de recrutare.

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail pentru transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare este resurseumane@jandarmeriaardeleana.ro
    Relații suplimentare se pot obține la numărul de telefon 0264/595513, Serviciul Resurse Umane.

Grafic concurs:
  1. I GRAFIC DE POSTAT.pdf - Adăugat la: 24.05.2024, ora 16:28
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 24.05.2024, ora 11:05
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 24.05.2024, ora 11:05
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 24.05.2024, ora 11:05
  4. Tematică și bibliografie Concurs cdt Dt 3 PT HUB.pdf - Adăugat la: 24.05.2024, ora 16:28
  5. Anunț - 2280-Concurs comandant detașament- Detașamentul 3 Jandarmi Cluj-Napoca - Concurs comandant detașament- Detașamentul 3 Jandarmi Cluj-Napoca.pdf - Adăugat la: 24.05.2024, ora 16:57
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Planificare candidați testare psihologică - Anunt testare psihologica.pdf - Adăugat la: 05.06.2024, ora 16:15
  2. Anunț - Rezultate evaluare psihologica - Rezultate evaluare psihologica cdt. dt. 3 I.J.J. CLUJ.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 13:04
  3. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - Lista candidatilor care nu indeplinesc conditiile de participare la concurs - Lista candidati care nu indeplinesc conditiile de participare concurs comandant detasament DT 3.pdf - Adăugat la: 20.06.2024, ora 15:06
  4. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obtinute la proba evaluarea dosarelor - Tabel rezultate proba dosare concurs comandant detasament DT 3.pdf - Adăugat la: 20.06.2024, ora 15:07