Postat la data de: 27.05.2024, ora 15:53

Concurs comandant detașament - Detașamentul de Pompieri Onești

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Bacau organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresă I.G.S.U. nr. 95273 din 19.04.2024.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 286 - comandant detașament prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Bacau - Detașamentul de Pompieri Onești, jud. BC, MUNICIPIUL ONESTI, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în unul dintre domeniile fundamentale: ,,matematică și științe ale naturii”, ,,științe inginerești”, ,,științe sociale”, sau ,,știința sportului și educației fizice”.
  • pregătire de specialitate: Curs pentru schimbarea specialității din alte specialități în specialitatea pompieri, pentru personalul care a absolvit instituții militare de învățământ din alte specialități;
    Curs de inițiere în carieră pentru ofițerii încadrați din sursă externă în specialitatea pompieri;
  • alte cunoştinţe: Cunoștințe pentru gestionarea situațiilor de urgență.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate ,,Secret de stat” nivel ,,Secret” (corespunzător atribuțiilor) potrivit principiului ,,necesitatea de a cunoaște” după încadrare pe post
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - capacitate de planificare, organizare, coordonare și control - dezvoltare foarte bună;
    - capacitate decizională - dezvoltare foarte bună;
    - discernământ - dezvoltare foarte bună;
    - curajul răspunderii - dezvoltare foarte bună;
    - spirit de observație - dezvoltare foarte bună;
    - tact - dezvoltare foarte bună;
    - rezistență crescută la stres și solicitări - dezvoltare foarte bună;
    - abilități de comunicare - dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de recepționare și prelucrare a informațiilor - dezvoltare foarte bună;
    - capacitate de analiză, sinteză și conceptualizare - dezvoltare foarte bună;
  • atitudini necesare/comportament: - echilibru emoțional și stăpânire de sine - dezvoltare foarte bună;
    - moralitate/integritate caracterială - dezvoltare foarte bună;
    - loialitate față de instituție - dezvoltare foarte bună;
    - obiectivitate - dezvoltare foarte bună;
    - spirit de inițiativă - dezvoltare foarte bună;
    - discreție - dezvoltare foarte bună;
    - flexibilitate în gândire -dezvoltare foarte bună;
    - considerație față de reguli, spirit conformist - dezvoltare foarte bună;
    - capacitate persuasivă și de mobilizare a subordonaților - dezvoltare foarte bună;
    - preocupare pentru perfecționare/specializare profesională - dezvoltare foarte bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcție de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - apt psihologic pentru funcție de conducere;
    - rezistență și stabilitate psihică;
    - echilibru emoțional fără tendințe impulsive și depresive;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 2 ani / 2 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 2 ani
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: 2 ani.
  • vechime în armă: 2 ani;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de elaborarea documentelor operative de organizare și desfășurare a misiunilor de răspuns în situații de urgență date în competența structurii de intervenției pe care a conduce;
    - execută, cu personalul din subordine sau în cooperare cu personalul din alte instituții, operațiuni și activități de înștiințare, avertizare, alarmare, alertare, recunoaștere, cercetare, evacuare, adăpostire, căutare, salvare, descarcerare, deblocare, prim ajutor sau asistență medicală de urgență, depoluare, protecție C.B.R.N. și decontaminare, filtrare și transport de apă, iluminat, asanare de muniție neexplodată, protecție a bunurilor materiale și valorilor din patrimoniul cultural, acordare de sprijin pentru supraviețuirea populației afectate și alte măsuri de protecție a cetățenilor în caz de situații de urgență;
    - răspunde de activitățile celorlalte compartimente ale structurii de intervenție (asigurare logistică, tehnică și materiale), gradul de pregătire a personalului, de starea și practica disciplinară, ordinea interioară și starea administrativ-gospodărească;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.06.2024, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
18.06.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Planificarea candidaților la evaluarea psihologică se va realiza prin grija compartimentului cu sarcini de recrutare, după finalizarea perioadei de înscriere. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop cu excepția situației în care candidatul a fost evaluat psihologic, pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfășurării interviului, aspect ce se va menționa în cerea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviului

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se va efectua pe baza criteriilor prevăzute în Anexa nr. 3^3 la O.M.A.I nr. 177/2016, candidaților declarați „promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Este declarat ”admis” candidatul care a fost declarat „promovat" la fiecare probă și a obținut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obținut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare și a punctajului rezultat prin ponderea cu 70% a notei finale la proba interviului

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile menţionate mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis".

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu va fi acceptat dosarul de recrutare, în cazul în care documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, în acest caz fiind aplicate prevederile O.M.A.I. 177 / 2016, cu modificările și completările ulterioare

  9. Prin înscriere la acest concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare al acestuia

  10. Prin înscrierea la acest concurs, candidații își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului European nr. 679/2016 și cu privire la înregistrarea audio-video a probei de concurs.

  11. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, numirea în funcție a candidatului declarat ,,admis” nu se realizează în situația în care determină raporturile ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de structura resurse umane (data la care se calculează vechimile candidatului este data publicării prezentului anunț) a unității de proveniență a candidatului, trebuie să cuprindă următoarele informații:
    • gradul militar deținut;
    • funcțiile îndeplinite, structura, cu menționarea perioadelor;
    • vechimea în muncă;
    • vechimea în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în specialitatea structurii;
    • vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • vechime în exercitarea profesiei sau ocupației;
    • calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016.
    Adeverința eliberată de structura resurse umane este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării prezentului anunț.

  2. Potrivit art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către
    candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, la Serviciul Resurse Umane al unităţii organizatoare.

  3. Informații referitoare la procedura de înscriere la concurs:
    - cererea de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul și Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit printr-un singur e-mail completate și scanate la adresa de e-mail menționată în Graficul de desfășurare a concursului, în format .PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 20 Mb);
    - documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I. etc.);
    - candidații care depun cererile de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul și Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare la adresa de e-mail menționată în Graficul de desfășurare a concursului în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii la aceeași adresă de e-mail de pe care au fost transmise documentele (în intervalul programului normal de lucru, respectiv între orele 08.00 – 16.00, ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior,
    referitoare la desfășurarea concursului;
    - celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise printr-un singur e-mail în volum complet, în format .PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 20 Mb), la adresa menționată în Graficul de desfășurare a concursului din prezentul anunț;
    - orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță exclusiv telefonic la Serviciul Resurse Umane a Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”MR. CONSTANTIN ENE” al județului Bacău în scopul identificării de soluții care să nu împiedice înscrierea candidaților la concurs, la numărul de telefon 0234/550 000 interior 27010, 27116, 27117.

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepționarea acestora și nu dacă sunt corect întocmite, complete sau scanate corespunzător

  5. Compartimentul cu sarcini de recrutare, anterior desfășurării concursului, introduce în dosarele de recrutare ale candidaților, avizele psihologice.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului se pot obține la tel. 0234/550000, interior 27010 sau 27116, în zilele lucrătoare, între orele 09:00 – 15:00 și de la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău din mun. Bacău, str. Milcov, nr. 49

Grafic concurs:
  1. 2. Anexa nr. 1 - Graficul concursului..pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 15:43
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 27.05.2024, ora 14:40
  2. Anexa_2_Tematica_si_bibliografie cdt. det. Det Onești 2024.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 15:34
  3. Model - - - Cerere participare concurs.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 15:51
  4. Model - - - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 15:51
  5. Anunț - 2299-Concurs comandant detașament - Detașamentul de Pompieri Onești - Concurs comandant detașament - Detașamentul de Pompieri Onești.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 15:53
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - PLANIFICAREA CANDIDAȚILOR LA TESTAREA PSIHOLOGICĂ - ANUNT PLANIFICARE TESTARE PSIHOLOGICA - HUB.pdf - Adăugat la: 05.06.2024, ora 15:42
  2. Anunț - - - Rezultate evaluarea pshilogică.pdf - Adăugat la: 17.06.2024, ora 11:47
  3. Rezultate probă - - - tabel nominal rezultate obținute la proba de concurs Evaluarea Dosarelor.pdf - Adăugat la: 20.06.2024, ora 15:04
  4. Rezultate probă - - - Tabel cu rezultate obtinute la rpoba de concurs evaluarea dosarelor de recrutare dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor.pdf - Adăugat la: 21.06.2024, ora 15:27