Postat la data de: 30.05.2024, ora 15:41

Concurs Comandant pluton I - Plutonul I jandarmi- Detașamentul 4 Jandarmi Moldova Nouă

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Caras-Severin organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 265 - Comandant pltuton I prevăzut cu gradul de Capitan - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Caras-Severin - Detașamentului 4 Jandarmi Moldova Nouă, jud. CS, ORAS MOLDOVA NOUA, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă;
  • pregătire de specialitate: nu este necesară;
  • alte cunoştinţe: nu sunt necesare;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate clasa ,,Secret de serviciu,, (obţinută după numirea pe funcţie) (neacordarea accesului la informaţii clasificate de nivel "secret de serviciu" atrage eliberarea din funcţie de drept);
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu sunt necesare.
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Atenție selectivă. Aptitudinea de concentrare asupra unei sarcini fără a fi distras, presupunând și concentrare asupra unei sarcini plictisitoare-dezvoltare bună;
    - Atenție distributivă. Aptitudinea de a trece de la o sursă de informație la altele, presupunând utilizarea a numeroase surse pentru a recepționa rapid informațiile complexe-dezvoltare bună;
    - Capacitate de înțelegere. Aptitudinea de a înțelege ideile prezentate prin intermediul limbajului scris și vorbit, presupunând înțelegerea informațiilor complexe sau a detaliilor care conțin diferențierile subtile ale sensurilor-dezvoltare bună;
    - Capacitate de exprimare. Aptitudinea de a comunica informații și idei prin intermediul vorbirii sau scrisului astfel încât alții să înțeleagă, presupunând utilizarea clară și bine organizată a cuvintelor și frazelor în scopul comunicării ideilor subtile și complexe altor persoane-dezvoltare bună;
    - Receptivitate la probleme. Aptitudinea de a constata că ceva este greșit sau că ceva riscă să funcționeze greșit, presupunând recunoașterea faptului că există o problemă, sesizarea problemelor foarte rare sau complexe, identificarea tuturor elementelor problemei, în cele mai mici detalii-dezvoltare bună;
    - Raționament deductiv. Aptitudinea de a aplica reguli generale la probleme specifice în scopul găsirii unor răspunsuri care au sens, presupunând mai multe etape logice în care se utilizează reguli generale pentru a găsi răspunsuri la probleme complexe-dezvoltare bună;
    - Gândire critică. Capacitatea de utilizare a logicii și rațiunii pentru a identifica punctele forte și slabe ale soluțiilor, concluziilor și abordărilor alternative-dezvoltare bună;
    - Monitorizare. Capacitatea de monitorizare/evaluare a propriilor performanțe, ale altora sau ale organizației, pentru a face îmbunătățiri sau a iniția acțiuni corective-dezvoltare bună;
    - Negociere. Capacitatea de aducere totală a părților divergente și încercarea de aplanare a punctelor de vedere diferite-dezvoltare bună;
    - Luarea deciziilor. Capacitatea de evaluare comparativă a costurilor și beneficiilor acțiunilor potențiale pentru a o alege pe cea potrivită-dezvoltare bună;
    - Evaluarea sistemelor. Capacitatea de identificare a criteriilor și indicatorilor de performanță ai sistemului, precum și a acțiunilor necesare pentru a îmbunătăți sau corecta performanțele;
    - Adaptabilitate. Capacitatea de ajustare a propriilor acțiuni în funcție de acțiunile altora-dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - Leadership. Disponibilitatea de a conduce, a avea controlul, a oferi opțiuni și direcție-dezvoltare bună;
    - Inițiativă. Disponibilitate pentru asumarea de responsabilități și provocări-dezvoltare bună;
    - Responsabilitate. Seriozitate și un comportament de nădejde în îndeplinirea sarcinilor-dezvoltare bună;
    - Independență. Un mod personal de a face lucrurile, o activitate cu puțină îndrumare sau deloc supervizată, depinzând numai de propria persoană pentru a rezolva sarcinile-dezvoltare bună;
    - Ascultare activă. Acordare a întregii atenții cuvintelor altor persoane, disponibilitatea de a pătrunde semnificația acestora, punerea întrebărilor adecvate și evitarea întreruperilor la momente nepotrivite-dezvoltare bună;
    - Orientarea socială. Preferința de a lucra alături de ceilalți mai degrabă decât singur, fiind conectat permanent cu ceilalți asupra activității-dezvoltare bună;
    - Preocuparea față de alții. Receptivitate față de nevoile și sentimentele altora, cât și înțelegerea și ajutatea colegilor de muncă-dezvoltare bună;
    - Autocontrol. Menținerea calmului, neafișarea emoțiilor, controlarea mâniei și evitarea comportamentului agresiv, chiar în situații foarte dificile-dezvoltare bună;
    - Toleranța la stres. Acceptarea criticilor și abordarea calmă și eficace a situațiilor foarte stresante-dezvoltare bună;
    - Obiectivitate. Atitudine imparțială și nepărtinitoare în ceea ce privește acțiunile proprii și ale celorlalți-dezvoltare bună;
    - Discreție. Păstrarea confidențialității actului profesional, a datelor și documentelor de uz intern-dezvoltare bună;
    - Integritate. Corectitudine și un comportament onest în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu-dezvoltare bună;
    - Perseverență. Perseverență în fața obstacolelor-dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: să fie clinic sănătos - apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: aviz psihologic de APT pentru ocupare funcție de conducere

  • alte cerințe: -
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: cel puțin 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară;
  • definirea sumara a atributiilor postului: asigură managementul prin organizarea, coordonarea, planificarea, îndrumarea, controlul activităţilor şi pregătirea continuă a personalului din subordine desfăşurate în cadrul Plutonului, conform prevederilor actelor normative în vigoare şi Regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de Inspectorul general, în scopul realizării cu maximă eficienţă a obiectivelor de îndeplinit.
  • vechime în armă: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
07.06.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
14.06.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  10. *Acord înregistrare audio-video

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 22.06.2024 - 22.06.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 10.07.2024, ora 10:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Cererea de contestare se depune on-line pe adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeria-caras-severin.ro, se denumește în mod corespunzător și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului ( ex:” Contestație Popescu.Vasile”)

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceiași notă, este declarat ”ADMIS” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat;

  2. În situația în care mai mulți candidați au aceiași vechime în specialitatea postului, este declarat ”ADMIS” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului a fi ocupat;

  3. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile prevăzute la alin. (1) și (2), președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul a fi declarat ”ADMIS”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului nu vor fi luate în calcul; Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la altă căsuță poștală de cât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  9. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  10. După depunerea documentelor, candidatul va primi un e-mail de confirmare a înscrierii la aceeași adresă de e-mail de pe care au fost transmise documentele (de regulă, în intervalul normal de lucru, respectiv 08.00 – 16.00 al fiecărei zile lucrătoare), prin care i se va comunica numărul de înregistrare atribuit și codul unic de identificare.

  11. Concursul este organizat pentru ocuparea postului de conducere vacant prin recrutare din sursă internă din rândul cadrelor militare, respectiv ofițeri, care îndeplinesc condițiile legale de participare.

Informații suplimentare:
  1. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității, unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informații:
    • unitatea și funcția în care este încadrat;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în specialitatea studiilor;
    • vechimea în specialitatea structurii;
    • gradul militar deținut;
    • calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziție sau suspendat din funcție în condițiile art. 17, alin. 2 și art. 21 lit. a și b din anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016.
    • nivelul de acces la documentele clasificate;
    • realizări deosebite în carieră cu impact semnificativ asupra activității/imaginii instituției.

    Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității în care este încadrat potențialul candidat este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării anunțului de concurs.




  2. Este declarat ,,ADMIS” candidatul care a fost declarat ”promovat” la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare şi a punctajului rezultat prin ponderarea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  3. Cererea de înscriere la concurs, C.V.-ul şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeria-caras-severin.ro, preferabil în format .pdf (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb.), până la data de 07.06.2024 (inclusiv), ora 16.00.
    Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANAT, în volum complet și în integralitatea lor, cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, în format .pdf (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb.), la adresa de e-mail unde a fost transmisă cererea de înscriere (resurseumane@jandarmeria-caras-severin.ro), până la data de 14.06.2024 (inclusiv), ora 16.00.
    Documentele transmise în scopul înscrierii la concurs se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: Cerere inscriere - TATARU.Gheorghe, C.V. - TATARU. Gheorghe, copie C.I. - TATARU. Gheorghe, etc.).
    Documentele transmise sub formă de link sau pentru a căror descărcare/vizualizare este necesară instalarea unor programe pe calculator, nu vor fi luate în considerare.

  4. Verificarea depunerii documentelor revine candidatului. Secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului, nu și dacă documentele sunt corect și complet întocmite sau scanate corespunzător. Se va evita pe cât posibil, transmiterea
    documentelor în format de imagine electronica / fotografiate sau orice alt format care va necesita instalarea unor programe specifice pentru ca acestea să fie accesate! Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare la concurs, documentele necesare,
    tematica și bibliografia, se pot obține la tel. 0255/214410, interior 24407, în zilele
    lucrătoare, între orele 10.00 - 15.00, de la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Județean
    Caraș-Severin și de pe pagina de internet a instituției (www.jandarmeria-caras-severin.ro)

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs.pdf - Adăugat la: 30.05.2024, ora 15:18
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.05.2024, ora 13:26
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 30.05.2024, ora 13:26
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 30.05.2024, ora 13:26
  4. Acord înregistrare audio-video - Acord înregistrare audio-video.pdf - Adăugat la: 30.05.2024, ora 13:47
  5. Tematica si bibliografie concurs.pdf - Adăugat la: 30.05.2024, ora 15:16
  6. Anunț - 2347-Concurs Comandant pluton I - Plutonul I jandarmi- Detașamentul 4 Jandarmi Moldova Nouă - Concurs Comandant pluton I - Plutonul I jandarmi- Detașamentul 4 Jandarmi Moldova Nouă.pdf - Adăugat la: 30.05.2024, ora 15:41
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - TABEL - rezultate candidati care au promovat proba de evaluare a dosarului - concurs Dt. 4 - TABEL - rezultate candidati care au promovat proba de evaluare a dosarului - concurs Dt. 4.pdf - Adăugat la: 22.06.2024, ora 14:14