Postat la data de: 13.11.2023, ora 15:37
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de șef centru operațional I

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Neamt organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 4 - Șef centru operațional I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Neamt - Centrul Operațional Județean, jud. NT, MUNICIPIUL PIATRA NEAMT, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Căpitan
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă, militare sau civile, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în una dintre specializările următoarelor domenii de licență: „Matematică”, „Informatică”, „Fizică”, „Chimie”, „Inginerie chimică”, „Inginerie civilă”, „Ingineria instalațiilor”, „Inginerie electrică”, „Inginerie mecanică”, „Inginerie energetică”, „Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale”, „Ingineria autovehiculelor”, „Calculatoare şi tehnologia informaţiei”, „Ingineria sistemelor”, „Inginerie genistică”, „Inginerie industrială”, „Ingineria transporturilor”, „Științe inginerești aplicate”, „Ingineria materialelor”, „Ingineria mediului”, „Inginerie și management”, „Inginerie de armament, rachete și muniții”, „Drept”, „Științe administrative”, „Științe militare, informații și ordine publică”, „Cibernetică, statistică și informatică economică”, „Contabilitate”, „Economie”, „Finanțe”, „Management”.
  • pregătire de specialitate: Studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate de nivel „STRICT SECRET”, după încadrare.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 5 ani / 3 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca în echipă;
    - aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor;
    - aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, auto-controlul, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare: „bun”.
  • atitudini necesare/comportament: oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților; spiritul de inițiativă; asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvoltarea personală; respectarea prevederilor legale și loialitate față de instituție; perseverență; prestanță; obiectivitate; discreție.
    Nivel de dezvoltare: „bun”.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcții de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de hotărârile luate și de ordinele date în asigurarea conducerii și îndeplinirii atribuțiilor specifice structurilor din componența centrului operațional;
    - conduce centrul operațional al inspectoratului, iar pe linia îndeplinirii misiunilor din competență, structurile de intervenție;
    - răspunde în mod direct de monitorizarea evoluției situațiilor de urgență, de aplicarea prevederilor regulamentelor privind gestionarea situațiilor de urgență și a planurilor de intervenție/cooperare specifice tipurilor e risc din competența MAI;
    - răspunde de transmiterea operativă a deciziilor, dispozițiilor și ordinelor, menținerii fluxului informațional cu Centrul Operațional Național, cu centrele operative și cu celelalte organisme implicate în gestionarea situațiilor de urgență, precum și cu forțele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
    - la ordin, conduce acțiunile de intervenție în situații de urgență și coordonează activitatea grupei operative și a structurilor de intervenție;
    - asigură elaborarea concepției specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea și desfășurarea acțiunilor de răspuns, precum și a documentelor operative subsecvente ori în relație cu aceasta.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
17.11.2023, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
29.11.2023, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. Alte documente care să ateste vechimea în specialitate studiilor necesare exercitării funcției, obținută în afara sistemului de apărare, ordine publică și securitate naţională.
  2. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  3. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  4. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  5. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  6. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  7. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  8. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  9. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  10. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
Nu există detalii legate de perioada de desfășurare a examinării.
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 11.12.2023
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 20.12.2023, ora 10:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr.177/2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhici nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
    Candidaţii declaraţi „respins” la concursul organizat pentru ocuparea postului vacant/posturilor vacante pentru care au candidat, nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.

  2. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul, trebuie să cuprindă următoarele informaţii:
    • vechime în muncă;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în sistemul de apărare, ordine publică și securitate naţională;
    • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției, obținută în sistemul de apărare, ordine publică și securitate naţională;
    • funcţiile îndeplinite de persoana în cauză în sistemul de apărare, ordine publică și securitate naţională, unitatea-structura/angajatorul, perioada;
    • gradul militar deţinut;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;
    • dacă deţine autorizaţie de acces pentru lucrul cu informaţii şi documente clasificate şi nivel deţinut;
    Data la care se calculează vechimea candidatului este data înregistrării prezentului anunț.
    Documentele solicitate, eliberate de structura de resurse umane a unităţii în care este încadrat candidatul, care conţin date referitoare la situaţia acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunţului.

  3. Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concursul/examenul de ocupare a postului vacant, candidatul trebuie să transmită documentele solicitate, exclusiv în format electronic, conform graficului de concurs, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Petrodava” al județului Neamț, la adresa de e-mail resurse.umane@ijsunt.ro.
    La subiectul e-mail-ului se va specifica numele, prenumele, funcția și structura pentru care dorește participarea la concurs (ex. Popescu Vasile_șef centru operațional_Centrul operațional).
    Cererea de înscriere la selecție va fi completată de către candidat în mod lizibil, cu pix sau stilou de culoare albastră, și semnată.
    La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de selecție. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail, ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la selecție.

Date de contact:
  1. Relaţii privind organizarea şi desfăşurarea concursului pot fi obţinute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava” al judeţului Neamţ sau la telefon 0233216815, interioare 27126/27127/27007, în zilele lucrătoare de luni până vineri, între orele 08:00-15:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs șef centru operațional I.pdf - Adăugat la: 13.11.2023, ora 10:47
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 03.11.2023, ora 15:47
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 03.11.2023, ora 15:47
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 03.11.2023, ora 15:47
  4. Tematica si bibliografie sef centru operațional I.pdf - Adăugat la: 13.11.2023, ora 10:27
  5. Anunț - 238-Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de șef centru operațional I - Anunț concurs ocupare post de conducere vacant de șef centru operațional I.pdf - Adăugat la: 22.12.2023, ora 12:43
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - Rezultate probă Evaluare dosare de recrutare - Rezultate evaluare dosare de recrutare.pdf - Adăugat la: 11.12.2023, ora 15:59
  2. Rezultate probă - Rezultate finale - Tabel rezultate finale proba evaluare dosare de recrutare.pdf - Adăugat la: 14.12.2023, ora 13:07
  3. Rezultate probă - Rezultate proba interviu - Tabel rezultate probă de concurs - Interviu.pdf - Adăugat la: 20.12.2023, ora 16:35
  4. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel rezultate finale proba interviu si concurs - Tabel rezultate finale.pdf - Adăugat la: 22.12.2023, ora 12:42