Postat la data de: 14.06.2024, ora 15:49

Șef serviciu I - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Cluj organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 95552 din 20.05.2024 privind aprobarea demarării procedurii de concurs pentru postul de conducere vacant
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 66 - Șef serviciu I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Cluj - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației, jud. CJ, MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Locotenent
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Certificat sau autorizaţie de acces la informaţii clasificate secrete de stat, nivel Strict Secret (obţinută după numirea pe funcţie)
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 5 ani / 3 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • atitudini necesare/comportament: Oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților, spiritul de inițiativă, asumarea răspunderii, preocuparea pentru dezvoltarea personală, respectarea prevederilor legale și loialitatea față de instituție, perseverență, obiectivitate, discreție.
    Nivel de dezvoltare: „bun”.
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată (anterior aplicării legislaţiei referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare de licenţă, militare sau civile, în unul dintre domeniile fundamentale:
    - matematică şi ştiinţe ale naturii, în domeniile de licenţă “Matematică”, “Informatică”, ”Fizică”;
    - ştiinţe inginereşti, în domeniile de licenţă “Inginerie electrică”, “Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale”, ”Calculatoare şi tehnologia informaţiei”, “Ingineria sistemelor”, “Mecatronică şi robotică”, “Ştiinţe inginereşti aplicate”- specializările “Informatică industrială” şi “Matematică şi informatică aplicată în inginerie”, “Ingineria autovehiculelor” - specializarea “Echipamente şi sisteme de comandă şi control pentru autovehicule”, “Ingineria transporturilor” - specializarea “Ingineria sistemelor de circulaţie feroviară”, “Ingineria materialelor” - specializarea “Informatică aplicată în ingineria materialelor”;
    - ştiinţe sociale, în domeniile de licenţă “Ştiinţe administrative” – specializarea “Administraţie publică” (pentru această specializare obligatoriu şi brevet / diplomă de ofiţer specialitatea “comunicaţii şi informatică” sau “transmisiuni”), ”Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică” – specializarea “Managementul sistemelor de comunicaţii militare”, “Cibernetică, statistică şi informatică”, “Contabilitate” – specializarea “Contabilitate şi informatică de gestiune”, ”Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică” – specializarea “Managementul organizaţiei” (pentru această specializare obligatoriu şi brevet / diplomă de ofiţer specialitatea “comunicaţii şi informatică” sau “transmisiuni”);
  • pregătire de specialitate: Studii postuniversitare sau studii universitare de masterat în domeniul de management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei (pentru absolvenții studiilor universitare de licență - ciclul I Bologna)
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managamentul timpului, munca în echipa;
    - aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibiliatate în gândire, înțelegerea textelor;
    - aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, auto-controlul dezvoltarea celorlalți, indepență și autonomia, persuasiunea, perseverența.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Asigură organizarea, conducerea, coordonarea, reglementarea şi controlul privind funcţionarea, dezvoltarea, modernizarea, înzestrarea, investiţiile şi aprovizionarea tehnico-materială pentru reţelele de comunicaţii, transmisii de date ale inspectoratului, precum şi pentru secretizarea comunicaţiilor.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
26.06.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfășurării interviului, acest aspect se va menționa în cererea de înscriere la concurs

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 10.07.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare şi acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea probei interviului

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se va efectua pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 3^3 din O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, candidaţilor declaraţi <<promovat>> li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 19.07.2024, ora 10:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentelor de identitate.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul (solicitată de cadrul militar în baza unui raport personal) cuprinde următoarele informații:
    • vechimea în armă (calculată la data publicării anunțului);
    • vechimea în muncă/ din care în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională (calculată la data publicării anunțului);
    • vechimea în specialitatea studiilor (calculată la data publicării anunțului);
    • vechimea în specialitatea structurii (calculată la data publicării anunțului);
    • gradul militar deţinut;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei profesionale;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;

  2. Pentru înscriere la concurs, candidaţii transmit până în data de 26.06.2024, ora 15:00, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Avram Iancu” al jud. Cluj, dosarul de recrutare în volum complet, la adresa de e-mail isucj.recrutare.2@gmail.com, prin depunerea unor fişiere în format .pdf (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb), care să cuprindă toate documentele prevăzute la capitolul Dosar de recrutare din prezentul anunţ, scanate lizibil.

    La înscriere, candidaţilor li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, urmând ca acesta să fie folosit pentru identificarea candidaţilor pe întreaga procedură de concurs. Codul unic de identificare va fi comunicat candidaţilor, prin transmiterea unui e-mail, ca răspuns la e-mail-ul prin care aceştia au înaintat documentele solicitate pentru participarea la concurs.

    Secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului nu şi dacă documentele sunt corect întocmite/scanate sau dacă dosarul de recrutare este complet, verificarea şi stabilirea acestui aspect urmând a se face ulterior, conform graficului de concurs, de către comisia numită în acest sens.

  3. Candidatul declarat admis depune în vederea constituirii dosarului de recrutare în formă fizică, documentele transmise în format electronic la înscriere, astfel:
    a) în original:
    • cererea de înscriere;
    • CV-ul;
    • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
    • adeverinţa eliberată de unitatea de provenienţă prevăzută la pct. 5 al lit. C. din anunţ;
    • adeverinţa care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate;
    • documentul întocmit de șeful nemijlocit și aprobat de inspectorul șef/ comandantul unității de proveniență a candidatului din care să reiasă realizările deosebite în carieră cu impact semnificativ asupra activităţii / imaginii instituţiei.

    b) prezintă originalul pentru:
    • copia actului de identitate;
    • copiile documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (însoţite în mod obligatoriu de suplimentele la diplomă/ foile matricole, după caz);
    • copiile adeverințelor de absolvire a cursurilor sau a altor forme de pregătire absolvite cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs (dupa caz).

  4. În conformitate cu prevederile art. 62 alin. (1) și (2) din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. 177/2016, documentele solicitate în copie se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către secretarul comisiei de concurs și de către candidat.
    Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

  5. Nu vor fi acceptate documentele solicitate în original care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastificate.

  6. Prin înscrierea la concurs, candidatul își exprimă acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și cu privire la înregistarea audio-video a probei interviului.

  7. La concurs se pot înscrie doar ofițerii care corespund cerințelor postului din rândul personalului încadrat la Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” al județului Cluj.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Avram Iancu” al judeţului Cluj, telefonic la nr. 0264/591258, în fiecare zi lucrătoare, între orele 08.00-16.00.

Grafic concurs:
  1. Graficul de concurs.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 14:13
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 14.06.2024, ora 10:08
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 14.06.2024, ora 10:08
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 14.06.2024, ora 10:08
  4. Tematică și Bibliografie de concurs.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 14:12
  5. Anunț - 2629-Șef serviciu I - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației - Șef serviciu I - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației.pdf - Adăugat la: 14.06.2024, ora 15:49
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț - PLANIFICARE EVALUARE PSIHOLOGICĂ - Anunț - PLANIFICARE EVALUAREA PSIHOLOGICĂ.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:46