Postat la data de: 17.10.2023, ora 15:29
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Șef serviciu la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Alba

Directia Generala de Pasapoarte organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Hotărârii Guvernului nr. 1693/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 1 - șef serviciu prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Pasapoarte, unitatea: Inst.Pref.Jud. Alba - Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte , jud. AB, MUNICIPIUL ALBA IULIA, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: Învățământ superior militar, de informații, de ordine publică și securitate națională sau studii universitare de licență (S) cu diplomă de licență/inginer/urbanist, sau să fie posesor al unei diplome de licență/inginer/urbanist, corespunzător învățământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările și completările ulterioare.
  • pregătire de specialitate: Să fi absolvit studii de master sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercității funcției sau în domeniul management, sau să fie posesori ai unei diplome de licență/inginer/urbanist a învățământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, în funcție de specializarea/programul de studii universitare, în specialitatea studiilor necesare exervitării funcției sau în domeniul management.
  • alte cunoştinţe: Cultură generală și cunoștințe cu privire la legislația și normele metodologice pe linie de pașapoarte.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Să dețină autorizație de acces la informații clasificate secrete de stat, nivelul "strict secret" (poate fi obținută și după încadrarea postului).
    Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor, iar acestea nus e obțin ulterior numirii în funcție, polițistul este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii, potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Nu este cazul.
  • atitudini necesare/comportament: Aptitudini necesare/comportament solicitat :
    - conduită morală ireproșabilă, exigență, obiectivitate, corectitudine, fermitate, tenacitate, responsabilitate, tact, ținută, disponibilitate la schimbare, inițiativă, lucru în echipă, flexibilitate în gândire: dezvoltare buna.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcții de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • alte cerințe: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Vechime de cel puțin 2 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Vechime de cel puțin 3 ani în specialitatea pașapoarte.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere în unități ale MAI: Nu este cazul.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Aptitudini cognitive: întelegere verbală, întelegerea limbajului scris, exprimare orală, fluența ideilor, ordonarea informațiilor, memorarea, identificarea problemelor, viteza de percepție, concentrarea atenției, clasificarea informațiilor;
    Nivelul tuturor aptitudinilor cognitive: mediu.
    Aptitudini sociale: fexibilitatea comportamentală, responsabilitatea, auto-controlul, obținerea de informații prin conversație, perseverența, capacitatea de coordonare, capacitatea decizională;
    Nivelul tuturor aptitudinilor sociale : mediu.
    Abilități necesare:
    - manageriale: calități de lider, instruiește și îndrună subordonații, adoptă și implementează decizii, deleagă responsabilități, soluționează conflicte: dezvoltare buna;
    - de planificare: stabilește și îndeplinește obiectivele structurii, poate previziona evoluții în timp, identifică resursele, adună informațiile de interes, definește necesitățile, minimzează vulnerabilitățile și evaluează situațiile : dezvoltare buna;
    - organizaționale : atent la detalii, coordonarea mai multor sarcini în același timp, managementul proiectelor, respectarea termenelor limită: dezvoltare buna;
    de comunicare: abilități în tehnica negocierii, își exprimă ideiile în mod deschis, ascultă cu atenție, se exprimă clar și corect gramatical, oferă soluții eficiente, vorbește în public: dezvoltare buna;
    - interpersonale: colaborează eficient cu alte persoane, empatic, oferă sprijin, motivează colectivul, cooperează, își asumă responsabilitatea: dezvoltare bună.
    Aptitudini necesare/comportament solicitat :
    - conduită morală ireproșabilă, exigență, obiectivitate, corectitudine, fermitate, tenacitate, responsabilitate, tact, ținută, disponibilitate la schimbare, inițiativă, lucru în echipă, flexibilitate în gândire: dezvoltare buna.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Desfășoară activități de fundamentare, elaborare și realizare a politicilor privind implementarea performanță și dezvoltarea continuă a sistemului de management al calității la nivelul serviciului public comunitar de pașapoarte și răspunde pentru modul în care acestea sunt cunoscute și aplicate de întreg personalul din subordine.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
22.10.2023, ora 23:55
Dată limită depunere dosar: 
26.10.2023, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. **Observații:
    În conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse exclusiv în perioada stabilită potrivit Graficului concursului anexat prezentului anunț, în format electronic scanat (fișiere tip .pdf), la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte concursuri.dgp@mai.gov.ro.
    Cererile de înscriere la concurs vor fi adresate directorului general al Direcţiei Generale de Paşapoarte și se vor transmite însoțite de Curriculum-vitae, declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare și declarația privind acordul de înregistrare audio și/sau video a probei de concurs, în format electronic scanat (fișiere tip .pdf), la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte concursuri.dgp@mai.gov.ro, exclusiv în perioada stabilită potrivit Graficului de desfășurare a concursului.
    Candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de participare la concurs de la aceeași adresă, respectiv concursuri.dgp@mai.gov.ro, precizându-se numărul de înregistrare al acesteia.
    La solicitarea candidaţilor, numărul de înregistrare al cererii de participare la concurs poate deveni şi cod unic de identificare a acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs.
    Totodată, codul unic de identificare alocat fiecărui candidat va fi utilizat în orice document afișat în spațiul public (avizierul unității, site-ul Direcției Generale de Pașapoarte, după caz).
    În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termen de 2 zile lucrătoare de la transmiterea ererii de înscriere, acesta se poate adresa telefonic Serviciului Resurse Umane, utilizând datele de contact precizate în prezentul anunț.
    Atenţie! Verificarea transmiterii documentelor solicitate în anunțul de concurs revine candidatului. Secretarul comisiei de concurs confirmă doar primirea e-mailului, nu și dacă documentele sunt corect întocmite.
    Atenţie! Este interzisă înscrierea la concurs precum și transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte indicată, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situaţia adoptării altei modalităţi decât cea reglementată în prezentul paragraf sau în cazul depășirii termenului de transmitere.
    Atenție! După încheierea perioadei de transmitere a cererilor de înscriere și a dosarelor de recrutare, potrivit Graficului de desfășurare a concursului, nu vor mai fi luate în considerare orice alte documente transmise de către candidați.
    Reguli pivind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
    - Documentele care necesită a fi completate (exemplu: cererea de înscriere, declaraţia, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate şi semnate, iar ulterior scanate în format pdf şi transmise în format electronic la adresa de e-mail indicată mai sus (candidaţii vor manifesta atenţie maximă ca documentele să fie completate corect şi integral);
    - Fiecare document va fi scanat şi salvat în fişierul pdf separat, denumirea fişierului fiind compusă din numele candidatului şi conţinutul fişierului (exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan- cerere înscriere, etc.);
    - Toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidaţii urmând a verifica înaintea transmiterii conţinutul fişierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original: exemplu – diploma de licenţă este scanată faţă verso) şi este lizibil;
    - Toate documentele menţionate mai sus vor fi transmise în format electronic prin e-mail (ca ataşament la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fişierele pdf ataşate e-mailului) pentru înscrierea la concurs nu trebuie să depăşească 25MB;
    - E-mailul/E-mailurile transmis/e de către candidat va/vor avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conţinutul e-mailului şi concursul la care se înscrie (exemplu: Popescu Ioan – Dosar de recrutare concurs şef serviciu Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Alba).
  9. *Declarația privind acordul de înregistrare audio și/sau video a probei de concurs .

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Candidații se vor prezenta pentru susținerea examinării psihologice în locul, data și ora la care au fost planificați și nu vor putea solicita o reprogramare. Candidații declarați inapt psihologic vor fi informați telefonic, iar participarea acestora la concurs nu va fi permisă ca urmare a neîndeplinirii cumulative a condițiilor legale. Avizul psihologic de inaptitudine poate fi contestat, o singură dată. Contestația se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului de Psihosociologie al M.A.I. și se transmite la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte concursuri.dgp@mai,gov.ro,în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoștință a rezultatului evaluării psihologice, urmând a se soluționa în termen de 15 zile de la data înregistrării la Centrul de Psihosociologie. Contestația trebuie să cuprindă cel puțin următoarele elemente: numele, prenumele și codul numeric personal al contestatarului, data și scopul susținerii evaluării psihologice, motivele de fapt pe care se întemeiază contestația și semnătura contestatarului. Admiterea contestației atrage anularea avizului atacat și reevaluarea psihologică a persoanei respective, conform programării. Hotărârea comisiei de soluționare a contestației este definitivă și se comunică unității beneficiare, pentru a fi adusă la cunoștința contestatarului.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 14.11.2023, ora 14:00
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Concursul se va desfășura la sediul Direcției Generale de Pașapoarte din municipiul București, Str. Nicolae Iorga nr. 29, sector 1.

  5. Accesul în sala unde se va desfășura concursul va fi permis candidațiilor exclusiv pe baza actului de identitate, în termen de valabilitate.
    Interviul structurat pe subiecte profesionale are drept scop aprecierea cunoștinelor profesionale, precum și a aptitudinilor, abilităților, atitudinilor și motivațiilor relevante pentru îndeplinirea atribuțiilor postului, în acord cu tematica și bibliografia de concurs.
    Interviul cuprinde, în principal, cu respectarea tematicii și bibliografiei de concurs, subiecte prin care se solicită analiza unor situații specifice ori identificarea de soluții la spețele profesionale prezentate. De asemenea, interviul poate să cuprindă elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii și de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, precum și capacitatea managerială.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă. Rezultatele la contestații se comunică candidaților prin postarea în secțiunea “Fișiere anunț”și prin afișare la sediul acestei unități. În situația în care în urma analizei contestației se constată că grila de apreciere conține erori, comisia de soluționare a contestațiilor dispune anularea întrebării, precum și a răspunsurilor formulate pentru respectiva întrebare și acordă, din oficiu, punctajul maxim corespunzător întrebării tuturor candidaților.

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu vor fi acceptate în vederea certificării pentru conformitate documentele în original care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță ce nu permit stabilirea autenticității documentului sau care sunt plastifiate!

Informații suplimentare:
    Nu sunt adăugate informații suplimentare.
Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare și documentele necesare se pot obține la telefon 021/2128626, interior 25735, în zilele lucrătoare între orele 08:00-16:00.

Grafic concurs:
  1. Graficul desfasurare concurs sef serv SPC Alba 14.11.2023.pdf - Adăugat la: 17.10.2023, ora 13:39
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 16.10.2023, ora 15:22
  2. Model - Declarație privind acordul de înregistrare audio și/sau video a probei de concurs - Declaratie privind acordul de inregistrare audio video concurs sef Serv Alba 14.11.2023.doc - Adăugat la: 17.10.2023, ora 12:41
  3. Model - Cerere participare concurs - Cerere participare concurs sef Serv ALBA 14.11.2023.doc - Adăugat la: 17.10.2023, ora 12:58
  4. Model - Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare - Declaratie confirmare cunoastere conditii recrutare concurs sef Serv Alba 14.11.2023.doc - Adăugat la: 17.10.2023, ora 13:02
  5. Tematica si bibliografia sef serviciu SPCP Alba - 14.11.2023.pdf - Adăugat la: 17.10.2023, ora 13:21
  6. Anunț - 28-Șef serviciu la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Alba - Șef serviciu la Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Alba.pdf - Adăugat la: 15.11.2023, ora 16:10
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Informare testare psihologică - Informare testare psihologică posturi - sef serv SPCP Alba si SPCP Tulcea.pdf - Adăugat la: 24.10.2023, ora 11:04
  2. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel rezultate obținute la concurs șef serviciu SPCP Alba - Tabel cu rezultate concurs sef SPCP AB 14.11.2023 CUI.pdf - Adăugat la: 14.11.2023, ora 16:10
  3. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultate FINALE concurs sef SPCP AB 14.11.2023 - Tabel cu rezultate FINALE concurs sef SPCP AB 14.11.2023 CUI.pdf - Adăugat la: 15.11.2023, ora 16:10