Postat la data de: 25.06.2024, ora 18:36

Concurs trecere în corpul ofițerilor - specialitatea investigații criminale

Inspectoratul de Politie Judetean Teleorman organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. art. 9 alin 2 și alin 5 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 185 - ofițer principal II prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Teleorman - Serviciul de Investigații Criminale, jud. TR, MUNICIPIUL ALEXANDRIA, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 408 - ofițer specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Teleorman - Biroul Investigații Criminale, jud. TR, MUNICIPIUL ROSIORI DE VEDE, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 409/A - ofițer specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Teleorman - Biroul Investigații Criminale, jud. TR, MUNICIPIUL ROSIORI DE VEDE, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 484 - ofițer specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Teleorman - Biroul Investigații Criminale, jud. TR, MUNICIPIUL TURNU MAGURELE, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 532/a - ofițer principal II prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Teleorman - Poliția Orasului Videle- Supraveghere Judiciară, jud. TR, ORAS VIDELE, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: subinspector de poliție
  • pregătire de bază: Pentru cei care au absolvit anterior organizării studiilor universitare în
    sistem Bologna- studii universitare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
    Pentru cei care au absolvit studii universitare în sistem Bologna- ciclul I de studii universitare absolvite cu diplomă de licenţă;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Pentru funcțiile de ofițer specialist III (poz. 484, 409/a, 408), ofițer principal II (poz. 532/a)
    - să deţină/obţină autorizaţie de acces la informaţii clasificate clasa secret de stat, nivel SECRET;
    - să fie desemnat/să urmeze a fi desemnat ca organ de cercetare penală al poliţiei judiciare;

    Pentru funcția de ofițer principal II (poz. 185)
    - să deţină/obţină autorizaţie de acces la informaţii clasificate clasa secret de serviciu;
    - să fie desemnat/să urmeze a fi desemnat ca organ de cercetare penală al poliţiei judiciare;
  • vechime în muncă/din care în MAI: nu este cazul
  • pregătire de specialitate: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical conform baremelor M.A.I.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic conform baremelor M.A.I
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
Perioada de desfășurare a examinării: 05.07.2024 - 10.07.2024
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Este declarat „admis” candidatul care a obținut nota finală cea mai mare la proba scrisă. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă finală la proba scrisă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, din tematica şi bibliografia recomandată. 2. . Interviul se va susține după expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, la o dată care va fi comunicată ulterior. Interviul se poate contesta în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: sursaexterna@tr.politiaroman.ro . 3. Eventualele contestații vor fi soluționate în termen de două zile ucrătoare de la expirarea termenului de depunere. Nota acordată după soluționarea contestației la interviul de departajare este DEFINITIVĂ. 4. Este declarat admis la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută 5. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea ”Fișiere anunț”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
    - documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail indicată mai sus (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și
    integral);
    - fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului
    fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Popescu Ioan-act
    identitate, Popescu Ioan-cerere înscriere, etc.);
    - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licenţă este scanată față verso) și este lizibil;
    - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 25 MB;
    - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Popescu IoanDosar de concurs- sef serviciu la Serviciul Logistic).
    Atenție! Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare incomplete sau incorect întocmite.
    Atenție! Este interzisă înscrierea prin fax, prin poștă, inclusiv poștă militară sau prin orice alte mijloace decât prin e-mail la adresa indicată în anunț, respectiv sursaexterna@tr.politiaromana.ro, astfel că cererile transmise în aceste moduri nu vor fi luate în considerare.
    Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate şi semnării de către persoana desemnată şi de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
    Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile de certificare nu se mai realizează.
    În situaţia în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în
    ordinea descrecătoare a notelor obţinute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obţinut nota necesară pentru a fi declarat „ admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

  9. Fișele posturilor scoase la concurs pot fi consultate de către candidați, în urma unei solicitări scrise, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Teleorman.

Informații suplimentare:
  1. . Poliţistului care trece în corpul ofiţerilor de poliţie i se acordă gradul profesional în funcţie
    de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne, astfel:
    a) sub 5 ani - subinspector de poliţie;
    b) între 5 şi 10 ani - inspector de poliţie;
    c) peste 10 ani - inspector principal de poliţie.

  2. Dosarele de concurs vor fi depuse, până la 05.07.2024, ora 16:00 (şi în zile nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF, needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Teleorman – Serviciul Resurse Umane sursaexterna@tr.politiaromana.ro

  3. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, agentul de poliție care intră în corpul ofițerilor de poliție în condițiile art. 9 alin. (2), i se acordă gradul profesional în funcție de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne.

  4. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii”,potrivit art. 57 ind. 1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016

  5. 5. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (8) și (9) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările și completările ulterioare, în situația în care agentului de poliție i s-ar acorda un grad profesional mai mare decât în condițiile art. 21 alin. (5), acestuia i se acordă gradul profesional în funcție de pregătirea sa și de vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, raportatte la cerințele postului.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare privind condiţiile de participare sau documente necesare se pot obţine de la Servicul Resurse Umane din cadrul I.P.J. Teleorman la telefon 0247 407 111 sau interior 20111.

Grafic concurs:
  1. Grafic.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:21
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:32
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:32
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:32
  4. Tematica si bibliografie IC concurs TCO iulie 2024.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:20
  5. Anunț - 2865-Concurs trecere în corpul ofițerilor - specialitatea investigații criminale - Concurs trecere în corpul ofițerilor - specialitatea investigații criminale.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:36
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erata nr. 1 - TCO - investigatii criminale - Erata nr. 1 - TCO - investigatii criminale.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 13:42
  2. Erată - ERATA la tematica si bibliografie concurs TCO iulie 2024 - ERATA la tematica si bibliografie concurs TCO iulie 2024 scanat.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 9:40
  3. Erată - Erată - grafic de desfășurare a concursului - Erată - grafic de desfășurare a concursului.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 16:15
  4. Erată - Erata privind valabilitatea adeverintei de studii - Erata privind valabilitatea adeverintei de studii.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 9:22