Postat la data de: 25.06.2024, ora 22:02

Anunt concurs TCO 3 posturi vacante specialitatea investigatii criminale

Inspectoratul de Politie Judetean Suceava organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. prevederile art. 9 alin. 2 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 454 - ofiter IV prevăzut cu gradul de Subinspector de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Suceava - Politia Municipiului Suceava, jud. SV, MUNICIPIUL SUCEAVA, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 650/a - ofiter I prevăzut cu gradul de Subcomisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Suceava - Politia Municipiului Falticeni, jud. SV, MUNICIPIUL FALTICENI, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 792/a - ofiter I prevăzut cu gradul de Subcomisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Suceava - Politia Orasului Dolhasca, jud. SV, ORAS DOLHASCA, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de politie;
  • pregătire de bază: studii superioare de licenta, ciclul I de studii universitare (in sistem Bologna) absolvite cu diploma de licenta sau studii universitare de lunga durata absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta;
  • pregătire de specialitate: -
  • alte cunoştinţe: -
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - sa detina/sa obtina autorizatie de acces la informatii clasificate de nivelul "secret de serviciu" pentru posturile prevazute la pozitiile 454 si 650/a si autorizatie de acces la informatii clasificate de nivelul "secret" pentru postul prevazut la pozitia 792/a;
    - sa detina/sa obtina aviz numire in structurile politiei judiciare;
    - sa detina/sa obtina permis de conducere pentru categoria B.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024, ora 0:00
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisa va consta intr-un test scris, de tip grila, elaborat de catre Comisia de concurs din cadrul I.G.P.R. din tematica si bibliografia recomandate, avand ca scop verificarea cunostintelor de specialitate pe care le au candidatii.

  6. Numarul de subiecte va fi stabilit de comisia de concurs.

  7. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

  8. Candidatii nu vor avea asupra lor decat documentul de identitate si pix/stilou de culoare albastra (nu vor avea voie cu materiale documentare, dictionare, notite, insemnari, precum si orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit stergerea sau rescrierea. Fraudele, precum si tentativa de savarsire a acestora se sanctioneaza prin eliminarea din concurs a candidatului/candidatilor in cauza.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordata dupa solutionarea contestatiei la proba scrisa este definitiva.

  5. Admiterea/respingerea contestatiei se va comunica prin postarea unui anunt in sectiunea "Fisiere anunt" din aceasta pagina.

  6. Contestatiile se depun pe adresa de e-mail sursaexterna@sv.politiaromana.ro.

Departajare:
  1. Nota finala reprezinta nota obtinuta la proba scrisa.

  2. Sunt declarati "admis" candidatii care au obtinut nota finala cea mai mare, in ordine descrescatoare, dintre candidatii inscrisi, in limita locurilor scoase la concurs.

  3. In situatia in care mai multi candidati au aceeasi nota finala la proba scrisa, se va organiza un interviu pe subiecte profesionale, elaborate din tematica si bibliografia recomandate.

  4. In eventualitatea sustinerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obtinute se va afisa in sectiunea "Fisiere anunt" din aceasta pagina.

  5. Interviul de departajare se sustine in vederea departajarii candidatilor, astfel ca va fi declarat admis candidatul care a obtinut nota cea mai mare, indiferent de aceasta.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Concursul se organizeaza la nivelul Inspectoratului de Politie Judetean Suceava.

  2. Dosarele de recrutare vor contine documentele mentionate in anuntul de concurs si vor fi transmise la adresa de e-mail a Inspectoratului de Politie Judetean Suceava - Serviciul Resurse Umane, respectiv sursaexterna@sv.politiaromana.ro, pana la data de
    05.07.2024, ora 16:00.

  3. Reguli privind transmiterea documentelor necesare inscrierii:
    - documentele care necesita a fi completate (Ex. cererea de inscriere, declaratii, etc. ) vor fi printate de catre candidat, completate olograf, datate si semnate, iar ulterior scanate in format pdf si transmise in format electronic pe adresa de e-mail sursaexterna@sv.politiaromana.ro (candidatii vor manifesta atentie maxima ca documentele sa fie completate corect si integral);
    - fiecare document va fi scanat si salvat intr-un fisier pdf separat, denumirea fisierului fiind compusa din numele candidatului si Continutul fisierului ( exemplu: popescu ion - act de identitate, popescu ion - cerere inscriere, etc);
    - toate documentele vor fi scanate in format pdf, candidatii urmand a verifica inaintea transmiterii, continutul fisierului pdf scanat, respectiv faptul ca acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex:diploma de licenta este scanata fata-verso) si este lizibil;
    - toate documentele mentionate mai sus vor fi transmise in format electronic printr-un singur e-mail (ca atasate e-mailului) pentru inscriere la concurs nu trebuie sa depaseasca 50 MB;
    - e-mailul transmis de candidat va avea subiect (titlu) de urmatoarea forma: nume, prenume candidat, continutul e-mailului si concursul la care se inscrie (Ex: Popescu Ion - dosar de recrutare concurs tco ofiter investigatii criminale).

  4. In urmatoarele doua zile lucratoare, ulterioare depunerii cererii de inscriere insotita de documentatia aferenta, candidatilor li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de la aceeasi adresa, precizandu-se codul atribuit candidatului.

  5. In situatia in care candidatul nu primeste confirmarea in termenul prevazut mai sus, acesta se poate adresa Serviciului Resurse Umane, in vederea clarificarii situatiei.

  6. Fisele posturilor scoase la concurs pot fi consultate de catre candidati, in urma unei solicitari scrise, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protectia informatiilor clasificate la sediul Serviciului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Suceava.

  7. Candidatilor declarati "admis" la concurs si care indeplinesc conditiile legale de trecere in corpul ofiterilor in Politia Romana, li se vor acorda gradele profesionale prin raportare la prevederile legale in vigoare si vor fi incadrati in functia minima prevazuta de lege corespunzatoare gradelor profesionale acordate, dar nu mai mare decat functia pentru care au candidat, conform prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare.

  8. Daca pentru ocuparea unor posturi vacante este necesara obtinerea unor avize/autorizatii speciale pentru exercitarea atributiilor, iar acestea nu se obtin ulterior numirii in functie, politistul este eliberat din functie si pus la dispozitie in conditiile legii, potrivit art. 57 ind. 1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016.

Date de contact:
  1. 0230203112

Grafic concurs:
  1. Calendarul orientativ al concursului.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 19:12
Fișiere anunț:
  1. Model - cerere inscriere concurs - cerere inscriere concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:48
  2. Model - CV - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:48
  3. Model - Declaratie acceptare conditii de recrutare - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:49
  4. Tematica si bibliografie pentru examen TCO investigatii criminale.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 18:55
  5. Anunț - 2911-Anunt concurs TCO 3 posturi vacante specialitatea investigatii criminale - Anunt concurs TCO 3 posturi vacante specialitatea investigatii criminale.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 22:02
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erata tematica si bibliografie - erata tematica si bibliografie anunt tco ic de postat.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 12:34
  2. Erată - Grafic concurs - erata grafic concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 9:15