Postat la data de: 26.06.2024, ora 9:34

Anunt concurs TCO 2 posturi ofiter specialitatea investigatii criminale

Inspectoratul de Poliție Județean Alba organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Prevederile art. 9 alin. (2) si alin. (5) din Legea 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 333 - Ofiter principal II prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Poliție Jud.Alba - Politia Municipiului Alba Iulia - Biroul Investigatii Criminale, jud. AB, MUNICIPIUL ALBA IULIA, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
  • poz. 463 - Ofiter specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Poliție Jud.Alba - Politia Municipiului Sebes - Biroul Investigatii Criminale, jud. AB, MUNICIPIUL SEBES, Domeniu de activitate: Investigații criminaleIGPR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de politie
  • pregătire de bază: - pentru cei care au absolvit anterior organizării studiilor universitare în sistem „Bologna”: studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
    - pentru cei care au absolvit studii universitare în sistem „Bologna”: studii superioare de licenţă, ciclu I de studii universitare;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: 1) pentru postul de ofițer principal II la Poliția Municipiului Alba Iulia – Biroul de Investigații Criminale, prevăzut la poziția 333 din statul de organizare al unității:
    Autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor postului:
    - să dețină sau să obțină autorizație de acces la informații clasificate, clasa „Secrete de serviciu”
    - să dețină sau să obțină aviz de organ de cercetare al poliției judiciare;

    2) pentru postul de ofițer specialist III la Poliția Municipiului Sebeș – Biroul de Investigații Criminale, prevăzut la poziția 463 din statul de organizare al unității:
    Autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor postului:
    a) să dețină/să obțină autorizație de acces la informații clasificate, clasa „secret de serviciu”. În cazul organizării unui concurs pentru ocuparea postului, procedura necesară pentru obținerea autorizației de acces la informații clasificate clasa „secret de serviciu” se va desfășura după organizarea concursului și numai pentru candidatul declarat „Admis”;
    b) să dețină/să obțină aviz pentru desemnarea în structurile poliției judiciare. În cazul organizării unui concurs pentru ocuparea postului, procedura necesară pentru desemnarea/promovarea în structurile poliției judiciare se va desfășura după organizarea concursului și numai pentru candidatul declarat „Admis”;
    c) permis de conducere categoria B;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru munca de politie
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru solicitarile postului
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 23:59
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Copie a permisului de conducere, după caz (numai pentru candidații care se înscriu la concurs pentru postul de ofițer specialist III la Poliția Municipiului Sebeș – Biroul de Investigații Criminale, prevăzut la poziția 463 din statul de organizare al unității);
  14. *Declaraţie din care să rezulte dacă în ultimele 6 luni au fost evaluaţi psihologic pentru acelaşi scop
    (conform modelului anexat)
  15. *Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat nu este necesară pentru candidații din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Alba

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota acordată la proba test scris , de tip grilă

  2. Sunt declarați „admis” la concurs, în ordinea descrescătoare a notei finale, candidații care au obținut notele finale cele mai mari la proba test scris, în limita numărului posturilor pentru care au candidat, potrivit opțiunii formulate de către aceștia.

  3. În situația în care mai mulți candidați au aceeași notă finală la proba test scris, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale pentru departajare, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare la interviul structurat pe subiecte profesionale pentru departajare.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format *.pdf și transmise electronic la aceeași adresă de e-mail: valentin.crisan@ab.politiaromana.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

  9. Candidații vor verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului *.pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licentă este scanată față verso) și este lizibil.

  10. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere, candidaților li se va transmite un e-mail de la aceeași adresă (valentin.crisan@ab.politiaromana.ro), în care se va preciza numărul de înregistrare al cererii de înscriere la concurs. Numărul de înregistrare va deveni cod unic de identificare al candidatului pe întreaga procedură de concurs.

  11. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se va adresa Serviciului Resurse Umane din Inspectoratul de Politie Judetean Alba

  12. Transmiterea documentelor prevăzute în prezentul anunț (cerere și dosarul de recrutare) după data și ora prevăzute, nu vor fi luate în considerare.

  13. Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier *.pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Ionescu Ion-act identitate, Ionescu Ion-cerere înscriere, etc.). Din motive tehnice, fișierele transmise pe e-mail nu pot avea o dimensiune mai mare de 25MB.

Informații suplimentare:
  1. După finalizarea concursului, candidatul declarat „admis” va depune toate documentele, transmise electronic, din dosarul de recrutare, în original. Documentele care rămân, în copie, la dosarul de recrutare se vor certifica pentru conformitate cu originalul și se vor semna de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor. Documentele menționate pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.

  2. În situația în care candidatul declarat „admis” nu depune toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

  3. În situaţia invalidării concursului deoarece candidatul declarat „admis” nu îndeplineşte condiţiile de participare la concurs ori dosarul său de recrutare este incomplet, precum şi în celelalte situaţii în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obţinut nota necesară pentru a fi declarat „admis" la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit dispoziţiilor Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, cu modificările şi completările ulterioare

  4. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, agentul de poliție care intră în corpul ofiţerilor de poliţie în condiţiile art. 9 alin. (2), i se acordă gradul profesional în funcţie de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne.

  5. Conform art. 21 alin. (7) din Legea nr. 360/2002, ofiţerii de poliţie proveniţi din rândul agenţilor de poliţie, absolvenţi cu diplomă de licenţă sau echivalentă ai instituţiilor de învăţământ superior cu profil corespunzător specialităţilor necesare poliţiei, se încadrează în funcţii de execuţie prevăzute în statele de organizare cu grade profesionale egale sau mai mari cu cel mult 3 trepte faţă de cele pe care le au.

Date de contact:
  1. Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Alba

Grafic concurs:
  1. Calendar concurs.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:08
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 19:00
  2. Tematica si bibliografie IC concurs TCO iulie 2024.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:07
  3. Model - Cerere de inscriere - Cerere de inscriere la concurs.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:17
  4. Model - Declaraţie din care să rezulte dacă în ultimele 6 luni au fost evaluaţi psihologic pentru acelaşi scop - Declaratie psihologic.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:36
  5. Model - Declaratie de confirmare a cunoasterii si acceptarii conditiilor de recrutare - Declaratie cunoastere conditii.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:40
  6. Anunț - 2958-Anunt concurs TCO 2 posturi ofiter specialitatea investigatii criminale - Anunt concurs TCO 2 posturi ofiter specialitatea investigatii criminale.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 9:34
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erata Tematica si bibliografie - ERATA la tematica si bibliografie concurs TCO iulie 2024 scanat.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 15:45
  2. Erată - Erata modificare grafic (calendar) de concurs - Erata Modificare calendar concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 9:30