Acest anunț include fișiere încărcate în secțiunea "Fișiere publicate ulterior activării anunțului". Verifică această secțiune pentru a fi la curent cu informațiile actualizate din anunț!!
Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată
Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.
(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.
Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.
Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care vor fi planificați pentru susținerea evaluării psihologice.
Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza evaluarea psihologică, fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de Internet a Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, https://cj.politiaromana.ro > Carieră > Posturi scoase la concurs precum și în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din această pagină.
Rezultatele la evaluarea psihologică se afişează pe pagina de Internet a Inspectoratului de Poliție Județean Cluj, https://cj.politiaromana.ro > Carieră > Posturi scoase la concurs precum și în secțiunea „ Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din această pagină.
Eventualele contestații cu privire la avizul psihologic de inaptitudine vor fi formulate în scris, în nume personal, se vor adresa Centrului de Psihosociologie al M.A.I. și se vor transmite la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă de către candidați a rezultatului, urmând a fi înaintate, de îndată, Centrului de Psihosociologie al Ministerului Afacerilor Interne în vederea soluționării acestora, conform prevederilor legale în vigoare.
Contestația va fi transmisă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj – Serviciul Resurse Umane: sursaexterna@cj.politiaromana.ro și va trebui să cuprindă cel puțin următoarele elemente: numele, prenumele și codul numeric personal al contestatarului, data și scopul susținerii evaluării psihologice, motivele de fapt pe care se întemeiază contestația și semnătura acestuia.
Candidații declarați „Inapt” psihologic nu vor putea participa la concurs.
Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (apt/inapt), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării pshologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție, vor completa în acest sens, o declarație pe propria răspundere conform modelului prevăzut la rubrica Fișiere Anunț.
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.
Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).
Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.
Proba scrisă se va desfăşura în data de 20.07.2024, la o oră ce va fi stabilită ulterior.
Concursul constă în susținerea unui test scris, tip grilă.
Durata de rezolvare a testului va fi de maxim 3 ore, în funcție de numărul subiectelor.
Accesul candidaților în sala de concurs se va realiza exclusiv pe baza actului de identitate aflat în termen de valabilitate.
Candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări sau orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/ candidaţilor în cauză.
Din momentul comunicării subiectelor nici un candidat nu mai poate intra în sală și nici un candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea și semnează de predarea acestora. Candidații pot părăsi sala doar în situații de urgență, caz în care aceștia vor fi însoțiți de unul dintre membrii comisiei de concurs.
La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului alocat probei, fiecare candidat va preda, pe baza actului de identitate, comisiei, foaia de concurs și ciornele, subiectele rezolvate pe ciorne nefiind luate în considerare la corectare. Până la predarea ultimei lucrări, în sală vor rămâne permanent 5(cinci) candidați sau dacă numărul acestora este mai mic, toți candidații. Corectarea testului tip grilă se face în prezența candidaților.
Desfășurarea probei de concurs va fi înregistrată audio și/sau video.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la testul scris (test grilă) poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la postarea tabelului cu rezultatele obținute la rubrica „Fișiere publicate ulterior activării anunțului", contestație care se va transmite, în format electronic scanat, la adresa la email sursaexterna@cj.politiaromana.ro.
Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.
Rezultatele la contestații se aduc la cunoștință candidaților prin afișare la sediul I.P.J. Cluj și se postează în secțiunea „ Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din această pagină.
Este declarat ”Admis” la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare, cu condiția să fie minim 7,00 și care îndeplinește cerințele de ocupare a postului.
Nota finală reprezintă nota obținută la testul scris, după expirarea termenului legal de depunere a contestațiilor, respectiv după afișarea rezultatelor la contestații, după caz.
În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea între aceştia se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat ”admis” candidatul care obține nota cea mai mare. După caz, interviul se va susţine după expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, pe baza aceleiași tematici şi bibliografii stabilite la testul scris, la o dată ce va fi comunicată prin postarea unui anunţ ulterior pe platforma https://hub.mai.gov.ro, secțiunea Carieră M.A.I. la rubrica „Fișiere publicate ulterior activării anunțului" a acestui anunț.
Interviul de departajare se poate contesta în termen de 24 ore de la afișarea rezultatelor, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail sursaexterna@cj.politiaromana.ro.
Eventualele contestații vor fi soluționate în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestațiilor. Nota acordată după soluționarea contestațiilor a interviului de departajare este definitivă.
Este declarat ADMIS la concurs, candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută.
În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din această pagină.
Interviul de departajare va fi înregistrat audio și video.
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.
Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.
Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.
Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
- În conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, cu modificările și completările ulterioare, dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea acestora, exclusiv în perioada stabilită potrivit Graficului de desfășurare a concursului, în format electronic scanat (fișiere tip .pdf), la adresa de e-mail sursaexterna@cj.politiaromana.ro.
- Este interzisă transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic scanat (se admite doar formatul.pdf) la adresa de e-mail a IPJ Cluj indicată, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situaţia adoptării altei modalităţi decât cea reglementată în prezentul paragraf sau în cazul depășirii termenului de transmitere.
- După încheierea perioadei de transmitere a dosarelor de recrutare, potrivit Graficului de desfășurare a concursului, nu vor mai fi luate în considerare orice alte documente transmise de către candidați.
- Documentele care necesită a fi completate (exemplu: cererea de înscriere, declaraţia, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate şi semnate, iar ulterior scanate în format .pdf şi transmise în format electronic la adresa de e-mail sursaexterna@cj.politiaromana.ro. (candidaţii vor manifesta atenţie maximă ca documentele să fie completate corect şi integral);
- Fiecare document va fi scanat şi salvat în fişierul .pdf separat, denumirea fişierului fiind compusă din numele candidatului şi conţinutul fişierului (exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan- cerere înscriere, etc.);
- Toate documentele vor fi scanate în format .pdf, candidaţii urmând a verifica înaintea transmiterii conţinutul fişierului .pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original: exemplu – diploma de licenţă este scanată faţă-verso) şi este lizibil, mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fişierele .pdf ataşate e-mailului) pentru înscrierea la concurs nu trebuie să depăşească 25 MB;
- E-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conţinutul e-mailului şi concursul la care se înscrie (exemplu: Popescu Ioan – Dosar concurs ofițer specialist III resurse umane).
- În cazul în care candidații constată că dosarul de recrutare nu a fost transmis în volum complet sau există erori de completare, pot retrimite documentul/documentele viciat/e, respectând termenul de înscriere din anunț, cu mentiunea în e-mail a numărului de înregistrare primit anterior.
Ulterior transmiterii cererilor de înscriere, candidaților li se va comunica, în termen de 2 zile lucrătoare de la recepționarea acestora, la adresa de e-mail menționată în cuprinsul cererii de înscriere și a CVului, un e-mail de confirmare a primirii acestuia de la aceeași adresă, respectiv sursaexterna@cj.politiaromana.ro, precizându-se codul unic de identificare, atribuit individual în baza numărului de înregistrare a cererii de participare la concurs. Doar în situația necomunicării codului unic de identificare în acest termen, existând posibilitatea unor probleme de natură tehnică, candidații vor lua legătura telefonic cu specialiștii Serviciului Resurse Umane la datele de contact precizate.
Candidatul declarat ADMIS va prezenta documentele din dosarul de recrutarea, în original, în vederea certificării pentru conformitate cu originalul a copiilor documentelor transmise electronic la înscriere , care vor fi semnate de către persoană desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor. Documentele pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care activităţile referitoare la certificare nu se mai realizează. În situația în care candidatul declarat ADMIS nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa nr. 3 a O.M.A.I. nr. 140/2006 cu modificările și completările ulterioare.
Candidatului declarat ADMIS la concurs și care îndeplineşte condițiile legale pentru trecerea în corpul ofiţerilor de poliție, i se acordă gradul profesional conform prevederilor art. 21 alin. (5), (8) și (9) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, iar încadrarea în funcţie a poliţistului se realizează în condițiile art. 22 alin. (4) din legea sus-menționată.
În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive ce țin exclusiv de persoana candidatului declarat admis sau acesta nu se prezintă la post în termenul de mai sus, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe locul următor, în ordinea descrescătoare a notelor obținute, cu condiția să fi obținut minimum nota 7,00.
În cazul în care avizele/autorizațiile speciale pentru exercitarea atribuţiilor nu sunt deținute și nu se obțin ulterior, după numirea în funcție, polițistul va fi eliberat din funcţie și pus la dispoziție conform prevederilor art.27^21 alin.(1), lit.d) dinn Legea 360 din 2002 privind Statutul polițistului și ale art.57^1, alin.(6) din Anexa nr.3 la OMAI 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale MAI, ambele cu modificările și completările ulterioare.
- Documentele de concurs vor fi transmise la adresa de e-mail sursaexterna@cj.politiaromana.ro.
- Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj, la telefon 0749264190 sau 0264432727 - interior 20086 și 20087 (doar în zilele lucrătoare).