Postat la data de: 28.06.2024, ora 17:10

Concurs TCO pentru ocuparea unui post vacant de of. sp. II la Compartimentul Schengen-D.A.E.S.R.I.

Inspectoratul General al Politiei de Frontiera organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 407 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Afaceri Europene, Schengen și Relații Internaționale, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Afaceri Europene, Schengen și Relații Internaționale
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim - subinspector de poliție
  • pregătire de bază: - studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență / studii universitare de licență (S), absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: scris/citit: A2, vorbit: A2;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Aptitudini organizatorice, de coordonare și control, spirit de observare-dezvoltare foarte bună.
    Spirit de previziune, flexibilitate, claritate în expunerea ideilor-dezvoltare foarte bună.
    Tact, amabilitate, calm, principialitate în relațiile de muncă, disponibilitate pentru dialog-dezvoltare foarte bună.
    Capacitate de reprezentare și promovare și promovare a intereselor instituției, conduită morală, spirit de inițiativă, disponibilitate la schimbare, dezvoltare bună.
    Cunoștințe profesionale și experiență în domeniul de activitate, cultură generală și de specialitate - dezvoltare foarte bună.
  • atitudini necesare/comportament: Să aibă integritate morală, cinste, corectitudine, principialitate.
    Să aibă flexibilitate în gândire și adaptare la nou - dezvoltare bună.
    Să aibă autocontrol și rezistență la stres.
    Să manifeste solicitudine și disponibilitate pentru rezolvarea problemelor instituției și ale subordonaților.
    Să aibă inițiativă și capacitatea de a lucra în echipă - dezvoltare foarte bună.
    Să fie organizat în gândire și acțiune, să manifeste suplețe intelectuală și comportamentală.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical pentru funcții de execuție
  • trăsături psihice şi de personalitate: -apt psihologic pentru funcții de execuție.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează, coordonează, îndrumă și controlează activitatea pe linia implementării aquis-ului, recomandărilor și cerințelor Schengen, elaborarea și centralizarea stadiul progreselor înregistrate și răspunsurilor României la întrebările chestionarului Schengen;
    - coordonează și participă la activitățile de cooperare internațională relațiile cu structurile similare din statele vecine, statele membre ale Uniunii Europene, statele membre și asociate Schengen și alte state.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
07.07.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Document privind nivelul de cunoaștere pentru limba engleză
    Un document care să ateste îndeplinirea cerințelor referitoare la nivelul minim cerut pentru limba engleză, respectiv citit/scris A2, vorbit A2.
  14. Adeverinta de studii
    Adeverința de studiu prevăzută la punctul 3, are valabilitate de 12 luni de la data finalizării studiilor, și nu de la data eliberării adeverinței de unitatea de învățământ.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (APT/INAPT), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție care îndeplinesc condițiile legale, vor completa, în acest sens o declarație pe proprie răspundere.

  6. Planificarea la testarea psihologică se realizează anterior probei de concurs, respectiv în perioada de înscriere, aceștia având obligația de a se informa permanent cu privire la alte precizări adăugate ulterior prezentului anunț.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Concursul va consta în susținerea unui test scris (test grilă) pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului, pe baza tematicii și bibliografiei.


Contestații:
  1. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  2. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  3. Rezultatele la contestații se comunică prin postarea unui anunț în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină. Nota acordată după soluționarea contestației la testul tip grilă este definitivă.

  4. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la testul scris, poate formula contestație, o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, prin depunere electronică la adresa de e-mail: cariera4@igpf.ro

Departajare:
  1. În situația în care între doi sau mai mulți candidați există egalitate la proba scrisă, departajarea se va realiza prin organizarea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborate din tematica și bibliografia de concurs.

  2. Interviul se va suține după expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, la o dată ce va fi comunicată ulterior. Interviul se poate contesta în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: cariera4@igpf.ro

  3. Eventualele contestații vor fi soluționate în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Este declarat admis la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută.

  5. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea ”Fișiere anunț”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format *.pdf și transmise electronic la aceeași adresă de e-mail: cariera4@igpf.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

  9. Candidații vor verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului *.pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licentă este scanată față verso) și este lizibil.

  10. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere, candidaților li se va transmite un e-mail de la aceeași adresă (cariera4@igpf.ro), în care se va preciza numărul de înregistrare al cererii de înscriere la concurs. Numărul de înregistrare va deveni cod unic de identificare al candidatului pe întreaga procedură de concurs.

  11. Transmiterea documentelor prevăzute în prezentul anunț (cerere și dosarul de recrutare) după data și ora prevăzute, nu vor fi luate în considerare.

  12. Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier *.pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Ionescu Ion act identitate, Ionescu Ion-cerere înscriere, etc.). Din motive tehnice, fișierele transmise pe email nu pot avea o dimensiune mai mare de 25MB.

  13. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii”, potrivit art. 57 ind. 1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016.

  14. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se va adresa la Direcția Resurse Umane a Inspectoratului General al Poliției de Frontieră, la nr. de telefon interior 021.316.25.98/19452, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08.00-16.00.

Informații suplimentare:
  1. Candidaților declarați „admis” la concurs şi care îndeplinesc condiţiile legale de încadrare în Poliţia de Frontiera Română, li se vor acorda gradele profesionale prin raportare la prevederile legale în vigoare și vor fi încadrați în funcțiile minime prevăzute de lege corespunzătoare gradelor profesionale acordate, dar nu mai mare decât funcția pentru care au candidat, conform prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

  2. Conform art. 21 alin. (7) din Legea nr. 360/2002, ofiţerii de poliţie proveniţi din rândul agenţilor de poliţie, absolvenţi cu diplomă de licenţă sau echivalentă a instituţiilor de
    învăţământ superior cu profil corespunzător specialităţilor necesare poliţiei, se încadrează în funcţii de execuţie prevăzute în statele de organizare cu grade profesionale
    egale sau mai mari cu cel mult 3 trepte faţă de cele pe care le au.

  3. Înscrierea se realizează până la data de 07.07.2024- ora 23:55 (inclusiv în zilele nelucrătoare), online, prin transmiterea la adresa de e-mail cariera4@igpf.ro, a cererii de înscriere.
    - Ulterior înscrierii, fiecare candidat va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care poate fi folosit pentru identificarea candidatului pentru întreaga procedură de concurs. Codul unic de de identificare va fi transmis fiecărui candidat la adresa de e-mail indicată de acesta în cererea de înscriere / de pe care a trimis cererea de înscriere.
    - Documentele care necesită a fi completate vor fi printate de candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format PDF needitabil, la fel și cu celelalte documente care constituie dosarul de recrutare, la adresa mail : cariera4@igpf.ro, până la data de 07.07.2024, ora 23:55 (inclusiv în zilele nelucrătoare). Dosarele de recrutare vor cuprinde documentele prevăzute la art. 60 alin (1) din Anexa nr. 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016, cu modificările și completările ulterioare.
    -La concurs pot participa numai candidații care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice de recrutare, condițiile de ocupare prevăzute în fișa postului, respectiv cei a căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite și depuse în termenul prevăzut în anunțul de concurs.
    -Mărimea totala a tuturor documentelor transmise de către candidat nu trebuie să depășească 25 MB.

  4. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, agentul de poliție care intră în corpul ofiţerilor de poliţie în condiţiile art. 9 alin. (2), i se acordă gradul profesional în funcţie de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne.

  5. În situația în care candidatul declarat „admis” nu depune toate documentele solicitate și/sau nuprezintă documentele în original în vederea certifi cării pentru conformitate a copiilor și/sau însituația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare apostului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Direcția Resurse Umane a I.G.P.F., în zilele lucrătoare și intervalul orar 08:00 - 16:00, la telefon 021/19452.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC TCO.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:20
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 26.06.2024, ora 13:41
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 26.06.2024, ora 13:41
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 26.06.2024, ora 13:41
  4. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE DAESRI.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:46
  5. Anunț - 3321-Concurs TCO pentru ocuparea unui post vacant de of. sp. II la Compartimentul Schengen-D.A.E.S.R.I. - Concurs TCO pentru ocuparea unui post vacant de of. sp. II la Compartimentul Schengen-D.A.E.S.R.I..pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:32
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.