Postat la data de: 01.07.2024, ora 14:00

Anunț TCO - 2 posturi ofițer de poliție - domeniul comunicații și informatică

Inspectoratul Teritorial al Politiei de Frontiera Iasi organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Art. 9 alin. (2) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare
  4. Adresa DGMRU nr. 355757 din 19.06.2023, coroborat cu art. 5 din OMAI nr. 140/2016
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 0275 - Ofițer Specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: IGPF-I.T.P.F. Iasi - STPF Botoșani - Biroul Administrativ - Comunicații și informatică, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
  • poz. 0276 - Ofițer Specialist III prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: IGPF-I.T.P.F. Iasi - STPF Botoșani - Biroul Administrativ - Comunicații și informatică, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: poziția 0275: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, ciclul I de studii universitare, în domeniile:
     informatică;
     inginerie electronică și telecomunicații;
     calculatoare și tehnologia informației;
     ingineria sistemelor;
    poziția 0276: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, ciclul I de studii universitare, în domeniile:
     Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologia informației;
     Inginerie electrică;
     Ingineria sistemelor;
     Informatică;
     Calculatoare și tehnologia informației;
     Științe militare, informații și ordine publică – specializarea Managementul sistemelor de comunicații militare
  • pregătire de specialitate: poziția 0275: să dețină/ să obțină diplomă de ”Curs de inițiere și perfecționare în lucrul cu cifrul de stat”, după avizare
    poziția 0276: nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: poziția 0275:
    -deține/ obține (după numirea în funcție) autorizație pentru acces la informații clasificate secret de stat, nivel strict secret;
    -deține/ obține (după numirea în funcție) aviz pentru lucrul cu cifrul de stat;
    poziția 0276:
    -deține/ obține ulterior autorizație pentru acces la informații clasificate secret de stat, nivel secret;
    -deține/ obține ulterior autorizație de acces la aplicațiile specifice P.F.R.;
  • vechime în muncă/din care în MAI: poziția 0275: vechime în unitățile M.A.I. minim 3 ani și să fi obținut calificativul de cel puțin ”Bine” la evaluările anuale de serviciu în ultimii 3 ani
    poziția 0276: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: poziția 0275: 3 luni
    poziția 0276: 6 luni
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru munca de poliție
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru munca de poliție
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: poziția 0275: asigură organizarea și desfășurarea activității oficiale de cifru la nivelul Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Botoșani
    poziția 0276: participă, coordonează și îndrumă activitatea de monitorizare a echipamentelor de comunicații voce, intervine operativ pentru remedierea defecțiunilor din cadrul sistemului integrat de comunicații voce-date al P.F.R. instalate la S.T.P.F. Botoșani și structurile pe care acesta le deservește logistic; monitorizează starea comunicațiilor serviciului teritorial și structurilor pe care acesta le deservește logistic, formulând alternative de organizare și funcționare, în concordanță cu schimbările apărute (schimbări dictate de situația operativă)
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
07.07.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. Declarație testare psihologică

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Informațiile referitoare la desfășurarea evaluării psihologice (data, ora, locul) vor fi comunicate prin afișare la avizierul I.T.P.F Iași, municipiul Iași, strada George Coșbuc, nr. 3-5 și în secțiunea „Fișiere anunț” din această pagină.

  4. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (APT/ INAPT), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție a agenților de poliție care îndeplinesc condițiile legale, vor completa în momentul înscrierii la concurs o declarație pe propria răspundere conform modelului anexat la rubrica „Fișiere anunț”.

  5. Eventualele contestații se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului de Psihosociologie al M.A.I. și se transmit, în format electronic scanat, la adresa de email concurs.itpfiasi@igpf.ro. în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoștință a avizului psihologic.

  6. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  7. Planificarea la testarea psihologică se realizează anterior probei de concurs, respectiv în perioada de înscriere, agenții de poliție având obligația de a se informa permanent cu privire la alte precizări adăugate ulterior prezentului anunț.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Concursul constă în desfășurarea probei scrise, respectiv în susținerea unui test scris, prin rezolvarea unui test grilă.

  6. Accesul în sala unde se va desfășura concursul va fi permis candidaților exclusiv pe baza actului de identitate valabil.

  7. În cadrul probei, candidații vor avea asupra lor doar documentul de identitate și pix/ stilou cu pastă/ cerneală de culoare albastră.

  8. Nu se admit instrumente de scris care permit ștergerea și rescrierea. Frauda/ tentativa de fraudă se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/ candidaților în cauză.

  9. Din momentul comunicării subiectelor, niciun candidat nu mai poate intra în sală și nici un candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea și semnează de predarea acesteia. Candidații pot părăsi sala în situații de urgență, caz în care aceștia vor fi însoțiți de unul dintre membrii comisiei de concurs.

  10. La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului alocat probei, fiecare candidat va preda comisiei, pe baza actului de identitate, foaia de concurs și ciornele, subiectele rezolvate pe ciorne nefiind luate în considerare la corectare. Până la predarea ultimei lucrări, în sală vor rămâne permanent 5 (cinci) candidați sau, dacă numărul acestora este mai mic, toți candidații. Corectarea testului tip-grilă se face în prezența candidaților.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la testul scris poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la postarea tabelului cu rezultatele obținute la rubrica „Fișiere publicate ulterior activării anunțului", contestație care se va transmite, în format electronic scanat .pdf, la adresa de e-mail concurs.itpfiasi@igpf.ro.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

  5. Rezultatele la contestații se aduc la cunoșțință candidaților prin afișare la sediul I.T.P.F Iași și se postează pe platforma https://hub.mai.gov.ro, secțiunea Carieră M.A.I., la rubrica „Fișiere publicate ulterior activării anunțului”.

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă la proba scrisă, departajarea între aceștia se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat ”admis” candidatul care obține nota cea mai mare. După caz, interviul se va susţine după expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, pe baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite la testul scris, la o dată ce va fi comunicată ulterior prin postarea unui anunţ pe platforma https://hub.mai.gov.ro, secțiunea Carieră M.A.I., la rubrica „Fișiere publicate ulterior activării anunțului".

  2. Interviul de departajare se poate contesta în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor exclusiv în format electronic la adresa de email concurs.itpfiasi@igpf.ro.

  3. Eventualele contestații vor fi soluționate în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestației. Nota acordată după soluționarea contestațiilor la interviul de departajare este definitivă. Este declarat ”admis” la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea ”Fișiere publicate ulterior activării anunțului”.

  4. Desfășurarea probei de concurs poate fi înregistrată audio/ video, după caz.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu se admite transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin nicio altă modalitate decât cea în format electronic scanat (se admite doar format .pdf) la adresa de e-mail concurs.itpfiasi@igpf.ro, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situația adoptării altei modalități decât cea reglementată în prezentul paragraf sau în cazul depășirii termenului de transmitere.

  9. După încheierea perioadei de transmitere a cererilor de înscriere, respectiv a dosarelor de recrutare, potrivit Graficului de desfășurare a concursului, nu vor mai fi luate în considerare alte documente transmise de candidați.

Informații suplimentare:
  1. Ulterior înscrierii la concurs, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii acestora de la aceeași adresă, respectiv concurs.itpfiasi@igpf.ro, precizându-se codul unic de identificare a candidatului, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs.

  2. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termen de 2 zile lucrătoare, acesta se poate adresa Serviciului Resurse Umane la numărul de telefon 0232/460130, iar în cazul în care situația nu s-a soluționat are posibilitatea de a se prezenta fizic la Serviciul Resurse Umane, la sediul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră iași, pentru clarificarea situației.

  3. Documentele care necesită a fi completate (ex: cererea de înscriere, declarații ș.a.), vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format .pdf și transmise în format electronic la adresa de e-mail concurs.itpfiasi@igpf.ro.
    (Candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

  4. Toate documentele care compun dosarul de recrutare în vederea participării la concurs vor fi scanate și salvate într-un singur fișier .pdf, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și postul pentru care se înscrie la concurs (ex: Popescu Ion – concurs TCO ofițeri CI – poziția 0275). Candidații vor verifica, înaintea transmiterii, conținutul fișierului .pdf scanat, respectiv faptul că au scanat integral toate documentele, că acestea corespund cu documentul original (ex: diploma de licență este scanată față/verso) și conţinutul este lizibil.
    (Candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

  5. După verificarea fişierului .pdf, acesta va fi transmis printr-un e-mail la adresa concurs.itpfiasi@igpf.ro (fișierul fiind atașament la e-mail), mărimea totală a fișierului transmis de către candidat pentru înscrierea la concurs nu trebuie să depășească 25 MB.

  6. În cazul în care avizele/ autorizațiile nu sunt deținute și nu se obțin ulterior, după numirea în funcție, polițistul va fi pus la dispoziție conform prevederilor art. 27^21 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 360 din 2002 privind Statutul polițistului și ale art. 57^1 alin. (6)din Anexa nr. 3 la OMAI 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale Ministerului Afacerilor Interne, ambele cu modificările și completările ulterioare.

  7. Candidaților declarați „admis” la concurs și care îndeplinesc condițiile legale de încadrare li se vor acorda gradele profesionale prin raportare la prevederile legale în vigoare și vor fi încadrați în funcțiile minime prevăzute de lege corespunzătoare gradelor profesionale acordate, conform prevederilor Legii nr. 360 din 2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași, de luni până vineri, între orele 08:00-16:00 la numărul de contact 0232/460130.
    TEL: 0232-460130; 0232/460060
    Interior MAI: 032/26130
    e-mail: concurs.itpfiasi@igpf.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:40
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografie ofiteri CI.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 9:19
  2. Model - CV - Curriculum vitae.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 9:22
  3. Anunț - declarație - Declaratie proprie raspundere testare psiho.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:46
  4. Anunț - declarație - Declaratie confirmare cunoastere si acceptare conditii de recrutare.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:48
  5. Anunț - cerere - Cerere inscriere la concurs TCO - CI.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:49
  6. Anunț - 3398-Anunț TCO - 2 posturi ofițer de poliție - domeniul comunicații și informatică - Anunț TCO - 2 posturi ofițer de poliție - domeniul comunicații și informatică.pdf - Adăugat la: 02.07.2024, ora 9:15
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.