Postat la data de: 01.07.2024, ora 8:33

Concurs - Ofițer specialist II - Financiar - trecere în corpul ofițerilor

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Satu Mare organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 5 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Satu Mare - Financiar, jud. SM, MUNICIPIUL SATU MARE, Domeniu de activitate: Financiar-contabil
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • pregătire de specialitate: -nu este cazul
  • pregătire de bază: - studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licență, în specializarea management economico-financiar din ramura de știință Științe militare, informații și ordine publică sau în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de știință Științe economice;
  • gradul militar: - minim sublocotenent
  • alte cunoştinţe: - cultură generală în domeniul economic,
    - cunoștințe generale în domeniul P.C.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizație de acces la informații clasificate, clasa "secret de stat" - nivelul "secret" (obținută după numirea pe funcție);
    - acordul Direcției Financiare din I.G.J.R. pentru exercitarea vizei de control financiar preventiv propriu (obținut după numirea în funcție).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul/nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - nu este cazul
  • vechime în armă: - nu este cazul.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 6 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - manageriale-organizatorice, decizionale, de anticipație situațională, conducere, coordonare și control;
    - capacitate de concepție, de analiză și sinteză economico-financiară, corectitudine, cinste și respect deosebit pentru aplicarea legilor;
    - cunoașterea sistemului organizatoric și funcțional al structurilor de profil din M.A.I. și a tehnicilor de lucru, oportunitate și operativitate în luarea celor mai bune decizii;
    - lucru sub presiunea timpului/în condiții de stres;
    - să lucreze cu supervizare redusă;
    - spirit de observație, putere de mobilizare și influențare a subalternilor în realizarea sarcinilor, o bună gândire analitică și conceptuală, imaginație, prevedere, flexibilitate, claritatea ideilor;
    - tact, amabilitate, calm, politețe față de superiori, disponibilitate pentru dialog și negocieri;
    - utilizarea la nivel foarte bun a stațiilor de lucru;
  • atitudini necesare/comportament: - să aibă conduită morală și să dea dovadă de integritate și responsabilitate în exercitarea atribuțiilor;
    - să aibă inițiativă și să aibă capacitatea de a lucra în echipă;
    - să fie perseverent în muncă;
    - să fie exigent cu sine;
    - să fie dominat de dorința autodepășirii de sine și luării măsurilor de perfecționare a muncii;
    - să fie disciplinat, exemplu al devoțiunii și îndeplinirii obiectivelor propuse.
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - "apt medical" pentru ocuparea postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - "apt psihologic" pentru ocuparea postului;
    - rezistență și stabilitate psihică, echilibru emoțional, fără tendințe psiho-patologice(impulsivitate crescută, sindrom anxios-depresiv, de ipohondrie, fobio-obsesive, etc.)
  • definirea sumara a atributiilor postului: - ține evidența financiar - contabilă a operațiunilor derulate de unitate (salarii, casierie, cont curent, debitori, creditori, clienți, furnizori, popotă, etc.) utilizând programul informatic de evidență contabilă;
    - gestionează aplicația Control angajamente bugetare prin introducerea angajamentelor bugetare și a recepțiilor aferente acestora la capitolul bugetare 61.A - Titlul I și capitolul bugetare 68.A, urmare a procesului de Raportare bugetară implementat la nivelul sistemului elaborat de Ministerul Finanțelor Publice;
    - Introduce în programul elaborat de Ministerul Finanțelor Publice date referitoare la bugetele de venituri și cheltuieli(inițiale, modificate, rectificate), situațiile financiare lunare, trimestriale și anuale obligatorii (balanța de verificare, execuția non - trezor, plăți restante etc.), valorifică rezultatele prin raportarea acestora la Ministerul Finanțelor Publice, urmărește validarea acestora și obținerea recipiselor;
    - acordă viză de control financiar preventiv propriu conform acordului eliberat de I.G.J.R.;
    - execută în perioada de absență de la program a contabilului șef (concediu de odihnă, concediu medical, învoire, permisie, convocare, misiune) sarcinile ce revin acestuia.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. ATENȚIE! Evaluarea psihologică a candidaților se susține înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, doar cu candidații care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susținut, în ultimele 6 luni până la data susținerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de ofițer. Avizele psihologice comunicate de către instituția examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaților de către unitatea beneficiară. IMPORTANT! Neprezentarea pentru susținerea evaluării psihologice conform planificării sau din motive care țin exclusiv de persoana candidatului ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect imposibilitatea emiterii unui aviz psihologic pe numele candidatului și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui, respectiv a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriasatumare.ro.

  5. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care la concursul pentru ocupare unei funcții de execuție vacante, mai mulți candidați obțin aceeași notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta. Candidații declarați «respins» la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la data finalizării studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora și NU de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  9. În cazul în care ocuparea posturilor vacante pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care țin exclusiv de persoana candidatului declarat ,,admis", oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare o notelor obținute.

  10. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  11. Candidații au obligația de a verifica portalul de servicii electronice al M.A.I. ( hub.mai.gov.ro), zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs.

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor vizează doar maiștrii militari/subofițerii în activitate din unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne.

  2. Cererea de înscriere la concurs precum și documentele constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise exclusiv în format electronic, scanat, în volum complet și în integralitatea lor, preferabil în format PDF (documentele anexate nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), până la data limită de depunere stabilită în graficul de desfășurare a concursului, la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriasatumare.ro

    Documentele transmise se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: CV- POPESCU Vasile ,copie documente studii – POPESCU Vasile, copie, adeverinta candidat – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: IJJ_SM_Financiar_POPESCU_Vasile).

    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru transmite informația în cauză (ex.: IJJ_SM_Financiar_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  3. Candidaţii care depun cererile de înscriere la concurs precum și documentele constitutive ale dosarului de recrutare în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii în cel mai scurt timp, în intervalul orar 08:00-16:00 al zilelor lucrătoare, li se va atribui un cod unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

  4. Conform prevederilor art. 39 din Regulamentul-cadru privind regimul actelor de studii şi al documentelor universitare în sistemul de învăţământ superior, aprobat prin ORDINUL nr. 4.156 din 27 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 381 din 12 mai
    2020:
    Articolul 39
    (1) După promovarea examenului de finalizare a studiilor, absolvenţilor li se eliberează o adeverinţă privind finalizarea studiilor, al cărei termen de valabilitate este de maximum 12 luni de la promovare.
    (2) Adeverinţa privind finalizarea studiilor conferă titularului aceleaşi drepturi legale ca şi actul de studii şi este necesar să conţină funcţia, numele, prenumele şi semnătura persoanelor din instituţie, aflate în funcţie la data completării (rector, secretar şef
    universitate, decan, secretar şef facultate), sigiliul instituţiei, precum şi următoarele informaţii:
    a) domeniul de studii universitare;
    b) programul de studii/specializarea;
    c) perioada de studii;
    d) media anilor de studii;
    e) media examenului de finalizare a studiilor;
    f) statutul de acreditare/autorizare de funcţionare provizorie, forma de învăţământ, limba de predare, locaţia geografică, numărul de credite şi actul normativ care le stabileşte (hotărâre a Guvernului, ordin al ministrului, după caz);
    g) numărul ordinului de ministru/scrisorii de acceptare/ aprobării de şcolarizare/atestatului de recunoaştere a studiilor - pentru studenţii străini.
    (3) Absolvenţilor li se eliberează, de regulă, o singură adeverinţă de finalizare a studiilor.
    În cazul pierderii sau distrugerii, la cerere, se eliberează o nouă adeverinţă, cu un nou număr de înregistrare, al cărei termen de valabilitate se încadrează în perioada de maximum 12 luni calculată de la promovarea examenului de finalizare a studiilor.”.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului.
    Secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu faptul că documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  6. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  7. Candidații nu vor fi anunțați perosnal cu privire la datele derulării activităților prilejituite de desfășurare a concursului, acesția fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a secțiunii ,,Fișiere publicate ulterior activării anunțului" din cadrul prezentului anunț de concurs.

  8. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Anexa nr. 3 la O.M.A.I 177/2016 privind activitate de manangement resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare proba de concurs test-scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

  9. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Serviciul Resurse Umane al I.J.J. Satu Mare, tel. 0261.769.760, interior 24550, 24535 în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

  10. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I 177/2016 privind activitate de manangement resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail la care vor fi transmise documentele: resurseumane@jandarmeriasatumare.ro
    Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține apelând numărul de telefon 0261 - 769 760, interior 24535, 24550, între orele 09:00-15:00. Toate informațiile ulterioare vor fi postate în cadrul secțiunii ,,Fișiere publicate ulterior activării anunțului" din cadrul prezentului anunț ce se regăsește la secțiunea ,,Carieră M.A.I. " a portalului de servicii electronice al M.A.I (hub.mai.gov.ro) și afișate la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Județean Satu Mare, cu sediul în Municipiul Satu Mare, strada Ecaterina Teodoroiu, nr. 1, Satu Mare, jud. Satu Mare.

Grafic concurs:
  1. Graficul desfășurării concursului.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 16:49
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 9:44
  2. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 9:44
  3. Tematica si bibliografia -Financiar.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 16:03
  4. Model - Cerere - participare concurs.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 16:19
  5. Anunț - 3436-Concurs - Ofițer specialist II - Financiar - trecere în corpul ofițerilor - Concurs - Ofițer specialist II - Financiar - trecere în corpul ofițerilor.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:33
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.