Postat la data de: 28.06.2024, ora 15:45

Concurs ocupare post ofițer specialist II prin TCO - Resurse Umane

Unitatea Speciala 72 Jandarmi Protectie Institutionala Cernavoda organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 11 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-U.Sp.72 Jd.Pr.Institutionala C-voda - compartimentul Resurse Umane, Organizare, Securitate și Sănătate în Muncă, jud. CT, ORAS CERNAVODA, Domeniu de activitate: Resurse umane
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare cu diplomă de licență
  • pregătire de specialitate: nu este necesară
  • alte cunoştinţe: cultură generală, cultură militară şi generală bună, cunoştinţe generale în domeniul P.C., cunoştinţe cu privire la domeniul resurselor umane
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: obținerea autorizaţiei de acces la informaţiile clasificate pentru nivelul „strict secret”, emisă după ocuparea postului. Neavizarea sau retragerea avizului de acces la informații atrage schimbarea din funcţie
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este necesară
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare:  Planificare, organizatorice, coordonare şi control - dezvoltare foarte bună;
     reprezentări, atenţie, memorie, inteligenţă, practică/teoretic – aplicativă (sesizarea rapidă, înţelegerea şi soluţionarea rapidă care necesită documentare şi studiu) - dezvoltare foarte bună;
     capacitate de analiză şi sinteză - dezvoltare bună;
     spirit de inovare/imaginaţie, gândire pozitivă în abordări - dezvoltare foarte bună;
     abilităţi de comunicare - dezvoltare bună;
     cunoaşterea sistemului organizatoric şi funcţional al structurilor de profil din M.A.I. şi a tehnicilor specifice de lucru, oportunitate şi operativitate în luarea celor mai bune decizii, lucru sub presiunea timpului/în condiţii de stres, spirit de observaţie, putere de mobilizare şi influenţare a subalternilor în realizarea sarcinilor, o bună gândire - dezvoltare foarte bună;
     analitică şi conceptuală, să lucreze cu supervizare redusă, utilizarea la nivel foarte bun al staţiilor de lucru - dezvoltare foarte bună
  • atitudini necesare/comportament:  conduita morală bună, iniţiativă, flexibilitate în gândire, lucru în echipă, capacitate de asumare a răspunderii, limbaj, vestimentaţie şi politeţe, fermitate şi consecvenţă - dezvoltare foarte bună;
     corectitudine, receptivitate şi disponibilitate la schimbări de situaţii-dezvoltare foarte bună;
     preocupare de autoperfecţionare, nevoie permanentă de cunoaştere şi cuprindere în cunoaşterea noului - dezvoltare foarte bună;
     capacitate de autocontrol - dezvoltare bună;
     spirit de iniţiativă, devotament şi loialitate faţă de instituţie - dezvoltare bună;
     disciplină, punctualitate, conştiinciozitate, capacitate de asumare a răspunderii, perseverenţă - dezvoltare foarte bună.
     capacitate de lucru în echipă - dezvoltare foarte bună;
     temperament corespunzător, inteligenţă, flexibilitate în gândire, trăsături pozitive de caracter,
    biectivitate, exigenţă, spirit critic, fermitate - dezvoltare foarte bună.
     confidenţialitate privind lucrările efectuate sau conţinutul diferitelor documente primite sau expediate - dezvoltare foarte bună;
     păstrarea secretului asupra documentelor ce conţin informaţii clasificate -dezvoltare foarte bună
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: „apt psihologic”, rezistenţă şi stabilitate psihică, echilibru emotiv, fără tendinţe impulsive, depresive, de ipohondrie, fobio-obsesive, rezistenţă la suprasolicitări psihice şi fizice
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: -
  • vechime în armă: -
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: -
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: -
  • definirea sumara a atributiilor postului: Desfășoară activităţii specifice pe linia resurselor umane prin realizarea recrutării, încadrării, promovării şi trecerii în rezervă a personalului, organizării sistemului de gestiune a resurselor umane, punerii în aplicare a prevederilor legale privind acordarea drepturilor de personal, respectarea disciplinei militare, a regulamentului de ordine interioară, a eticii şi deontologiei profesionale de către toate categoriile de personal, organizarea activităţii de planificare structurală şi management organizatoric precum și pe linia activităţii de secretariat şi arhivă
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Adeverință
    eliberată de medicul de unitate din care să rezulte că este “apt medical”

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care au fost evaluați psihologic pentru ocuparea unor funcții de execuție cu cel mult 6 luni anterior datei desfăşurării testului scris, vor menționa acest lucru în cererea de înscriere, astfel încât unitatea organizatoare să poată solicita în timp util avizul. Candidații care nu au susținut evaluarea psihologică vor fi planificați pentru susținerea evaluării prin grija U. Sp. 72 Cernavodă, aceștia având obligația de a participa conform planificării.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale. În cadrul interviului structurat pe subiecte profesionale fiecare membru al comisiei de concurs, adresează întrebări candidatului, fără a depăși tematica și bibliografia afișate și în concordanță cu atribuțiile și responsabilitățile prevăzute în fișa postului scos la concurs. Pentru fiecare întrebare se elaborează o grilă de apreciere, care va fi afișată la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat. Notele se acordă independent de către fiecare membru al comisiei de concurs, exceptând președintele și se trec în borderou. Nota finală se calculează ca medie aritmetică dintre notele acordate de membrii comisiei de concurs, cu două zecimale, fără rotunjire. Este declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare la interviul structurat pe subiecte profesionale. Interviul prevăzut mai sus nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererea de înscriere la concurs precum și celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANAT, în volum complet și în integralitatea lor, preferabil în format .PDF (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail hr@jandarmeriacernavoda.ro.

  9. Candidaţii care transmit cererea de înscriere la concurs precum și celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (cel târziu în următoarea zi lucrătoare depunerii cererii), și li se va atribui un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

  10. În situația în care documente din dosarul de recrutare sunt clasificate, acestea se depun la sediul unității, cu respectarea normelor incidente în domeniul protecției informațiilor clasificate.

Informații suplimentare:
  1. Adeverințele de studii se vor accepta numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

Date de contact:
  1. Cei interesaţi pot obţine informații suplimentare la compartimentul Resurse Umane, Organizare, Securitate și Sănătate în Muncă din cadrul Unității Speciale 72 Jandarmi Protecție Instituțională Cernavodă din oraș Cernavodă, str. Unirii, nr. 53-57, jud. Constanța, la telefon 0241/235314, interior 23507/23608, în zilele lucrătoare, între orele 08:00 – 16:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 14:38
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 10:22
  2. Model - Declaratie - Declaratie de confirmare a cunoasterii si acceptarii conditiilor de recrutare.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:39
  3. Model - Cerere - Cerere inscriere.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 14:35
  4. Tematica si bibliografia.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:36
  5. Anunț - 3438-Concurs ocupare post ofițer specialist II prin TCO - Resurse Umane - Concurs ocupare post ofițer specialist II prin TCO - Resurse Umane.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:45
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.