Postat la data de: 01.07.2024, ora 10:41

Trecere în corpul ofițerilor - Serviciul Strategii Media din cadrul I.G.J.R.

Inspectoratul General al Jandarmeriei organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 300 - Ofițer specialist principal I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.General al Jandarmeriei - Serviciul Strategii Media din cadrul Centrului de Informare Publică, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent*
    *Se vor respecta prevederile punctului 2, litera B, alin (2) din cuprinsul Anexei nr. 14 la Ordinul M.A.I nr. 177/2016, privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare, în cuprinsul fișei postului la gradul militar ,,se trece limita minimă a gradului militar necesar pentru ocuparea postului, avându-se în vedere prevederile din statul de organizare al unității și legislația în vigoare”.
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență – ciclul I Bologna sau studii superioare de lungă durată cu licență.
    *În conformitate cu dispozițiile art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199 din 04.07.2023 Învățământului Superior, „Diploma de absolvire sau de licență a absolvenților învățământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării celor trei cicluri tip Bologna este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate.”.
  • pregătire de specialitate: Curs/ program formativ în domeniul comunicării/ relațiilor publice.
    *Se poate absolvi după încadrarea pe post.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: • Atenție selectivă – dezvoltare bună;
    • Atenție distributivă - dezvoltare bună;
    • Receptivitate la probleme - dezvoltare bună;
    • Raționament deductiv - dezvoltare bună;
    • Capacitate de înțelegere - dezvoltare bună;
    • Capacitate de exprimare - dezvoltare bună;
    • Gândire critică - dezvoltare bună;
    • Monitorizare - dezvoltare bună;
    • Negociere - dezvoltare bună;
    • Luarea deciziilor - dezvoltare bună;
    • Evaluarea sistemelor - dezvoltare bună;
    • Coordonare - dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: • Inițiativă – dezvoltare bună;
    • Responsabilitate - dezvoltare bună;
    • Independență - dezvoltare bună;
    • Ascultare activă - dezvoltare bună;
    • Orientarea socială - dezvoltare bună;
    • Preocuparea față de alții - dezvoltare bună;
    • Autocontrol - dezvoltare bună;
    • Toleranță la stres - dezvoltare bună;
    • Obiectivitate - dezvoltare bună;
    • Discreție - dezvoltare bună;
    • Loialitate - dezvoltare bună;
    • Integritate - dezvoltare bună;
    • Perseverență - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să-și poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz – apt pentru funcția ocupată.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Certificat/ autorizație de acces la informații clasificate, clasa „Secret de stat”, nivel „SECRET” .
    *Obținut după numirea pe funcție.
    **Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcție, de drept.
  • definirea sumara a atributiilor postului: •Identifică referirile mediatice ce vizează activitatea Jandarmeriei, a structurilor subordonate acesteia și a personalului propriu;
    •Informează cu operativitate conducerea Jandarmeriei cu privire la apariția, în spațiul public, a referirilor la adresa instituției;
    •Urmărește dezvoltarea mediatică a subiectelor și a temelor de interes pentru domeniile de activitate ale Jandarmeriei, asigurând suportul informațional de specialitate necesar echipei manageriale a Jandarmeriei, decidenților și specialiștilor în comunicare publică din cadrul instituției;
    •Întocmește materiale de sinteză cu privire la reflectarea mediatică a misiunilor structurii Jandarmeriei, a unităților subordonate și a acțiunilor personalului propriu, destinate informării continue și complete a decidenților și specialiștilor în comunicare publică din cadrul instituției.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. Dosarul se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, la adresa de căsuță poștală indicată în secțiunea „Date de contact”.
  14. În perioada alocată conform graficului de concurs pentru constituirea dosarului de recrutare, candidații vor transmite, pe adresa de căsuță poștală indicată, documentele prevăzute în prezentul anunț. Pentru o identificare facilă, este de preferat ca documentele să fie în format pdf., iar denumirea acestora să fie alcătuită din numele și prenumele candidatului.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui și a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de căsuță poștală indicată în prezentul anunț.

Departajare:
  1. În cazul în care există mai mulți candidați cu aceeași notă, departajarea acestora se va face prin susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” cel care obține cea mai mare notă. Acest interviu nu poate fi contestat.

  2. Candidații declarați „respins” nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  9. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  10. În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concursul nu este posibilă din motive ce țin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordine descrescătoare a notelor obținute.

  11. Dacă documentele solicitate, în original, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  12. Concursul este organizat pentru ocuparea postului vacant de execuție prin recrutare din sursă internă, din rândul cadrelor militare, respectiv maiștrii militari/ subofițeri care îndeplinesc condițiile legale de participare.

Informații suplimentare:
  1. După transmiterea documentelor necesare pentru înscrierea la concurs, candidaților li se va atribui, pe tot parcursul concursului, un cod unic de identificare. Acesta va fi comunicat prin intermediul casuței poștale.

  2. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) la Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, proba de concurs test scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

Date de contact:
  1. Adresa de căsuță poștală pentru transmiterea documentelor referitoare la concurs este recrutare6@jandarmeriaromana.ro
    Informații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține la Direcția Resurse Umane a Inspectoratului General al Jandarmeriei Române cu sediul în municipiul București, strada Jandarmeriei nr. 9 – 11, sectorul 1 sau pe pagina oficială de internet.

Grafic concurs:
  1. 0.1 Grafic desfășurare concurs.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 15:05
Fișiere anunț:
  1. 2.Tematica si bibliografia concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 14:30
  2. Model - Cerere de înscriere - 1. Cerere de înscriere la concurs.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 15:33
  3. Model - Declarație - 2. Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 15:34
  4. Model - CV - 3.CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 15:34
  5. Anunț - 3449-Trecere în corpul ofițerilor - Serviciul Strategii Media din cadrul I.G.J.R. - Trecere în corpul ofițerilor - Serviciul Strategii Media din cadrul I.G.J.R. .pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:41
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.