Postat la data de: 28.06.2024, ora 17:04

Ofiter specialist I- Formare profesionala

Baza de Administrare si Deservire a Inspectoratului General al Jandarmeriei organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-Raport nr. 176278 din 14.06.2024 privind solicitarea aprobării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de ofițer la nivelul Jandarmeriei Române
  4. Adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 176278/3 din 27.06.2024 privind aprobarea demarării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 14 - ofiter specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Baza de Administrare si Deserv - Biroul Resurse Umane, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Formare inițială și continuă
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: : studii superioare de lungă durată cu licenţă sau studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare) în unul din domeniile de licență, astfel:
    a) domeniul fundamental științe sociale - ramura de știință: ştiinţe juridice / ştiinţe administrative / științe ale comunicării / sociologie / ştiinţe militare, informații și ordine publică / ştiinţe economice / psihologie şi știinţe comportamentale, toate domeniile de licență, toate specializările;
    b) domeniul fundamental știința sportului și educației fizice - ramura de știință: știința sportului și educației fizice, toate domeniile de licență, toate specializările;
  • pregătire de specialitate: nu este cazul;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate din clasa ,,secrete de stat”, nivel „secret”, obţinută după numirea în funcţie (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informaţii clasificate atrage schimbarea din funcţie);
  • alte cunoştinţe: nu este cazul;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: a) Atenţie selectivă. Aptitudinea de concentrare asupra unei sarcini fără a fi distras, presupunând şi concentrare asupra un ei sarcini plictisitoare – dezvoltare bună;
    b) Atenţie distributivă. Aptitudinea de a trece de la o sursă de informaţie la altele, presupunând utilizarea a numeroase surse pentru a recepţiona rapid informaţiile complexe - dezvoltare bună.
    c) Capacitate de înţelegere. Aptitudinea de a înţelege ideile prezentate prin intermediul limbajului scris şi vorbit, presupunând înţelegerea informaţiilor complexe sau a deteliilor care conţin diferenţierile subtile ale sensurilor – dezvoltare bună.
    d) Capacitate de exprimare. Aptitudinea de a comunica informaţii şi idei prin intermediul vorbirii sau scrisului astfel încât alţii să înţeleagă, presupunând utilizarea clară şi bine organizată a cuvintelor şi frazelor în scopul comunicării ideilor subtile şi complexe altor persoane – dezvoltare bună.
    e) Procesarea informaţiilor. Strângerea/redactarea, codificarea, clasificarea, calcularea, revizuirea sau verificarea informaţiilor şi datelor – dezvoltare bună.
    f) Învăţare activă. Capacitatea de înţelegere a implicaţiilor noilor informaţii pentru rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor actuale şi viitoare – dezvoltare bună.
    g) Receptivitate la probleme. Aptitudinea de a constata că ceva este greşit sau că ceva riscă să funcţioneze greşit, presupunând recunoaşterea faptului că există o problemă, sesizarea problemelor foarte rare sau complexe, identificarea tuturor elementelor problemei, în cele mai mici detalii – dezvoltare bună.
    h) Raţionament deductiv. Aptitudinea de a aplica reguli generale la probleme specifice în scopul găsirii unor răspunsuri care au au sens, presupunând mai multe etape logice în care se utilizează reguli generale pentru a găsi răspunsuri la probleme complexe – dezvoltare bună;
    i) Gândire critică. Capacitatea de utilizare a logicii şi raţiunii pentru a identifica punctele forte şi slabe ale soluţiilor, concluziilor şi abordărilor alternative – dezvoltare bună.
    j) Stabilirea şi întreţinerea relaţiilor interpersonale. Dezvoltarea unor relaţii de muncă constructive, bazate pe cooperare şi menţinerea lor de-a lungul timpului – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: a) Atenţie la detalii. Atenţie la detalii şi meticulozitate în realizarea sarcinilor - dezvoltare bună.
    b) Ascultare activă. Capacitatea de acordare a întregii atenţii cuvintelor altor persoane, disponibilitatea de a pătrunde semnificaţia acestora, punerea întrebărilor adecvate şi evitarea întreruperilor la momente nepotrivite – dezvoltare bună.
    c) Responsabilitate. Seriozitate şi un comportament de nădejde în îndeplinirea sarcinilor – dezvoltare bună.
    d) Realizare/efort. Stabilirea şi menţinerea unor scopuri personale stimulatoare, cât şi depunerea unui efort pentru îndeplinirea sarcinilor – dezvoltare bună.
    e) Autocontrol. Menţinerea calmului, neafişarea emoţiilor, controlarea mâniei şi evitarea comportamentului agresiv, chiar în situaţii foarte dificile – dezvoltare bună.
    f) Toleranţa la stres. Acceptarea criticilor şi abordarea calmă şi eficace a situaţiilor foarte stresante – dezvoltare bună.
    g) Obiectivitate. Atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi – dezvoltare bună.
    h) Discreţie. Păstrarea confidenţialităţii actului profesional, a datelor şi documentelor de uz intern – dezvoltare bună.
    i) Integritate. Corectitudine şi un comportament onest în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu – dezvoltare bună.
    j) Cooperare. Manifestarea amabilităţii faţă de alţii şi afişarea unei atitudini conciliante, cooperante – dezvoltare bună.
    k) Independenţă. Un mod personal de a face lucrurile, o activitate cu puţină îndrumare sau deloc supervizată, depinzând numai de propria persoană pentru a rezolva sarcinile – dezvoltare bună.

  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiţii sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: aviz psihologic de APT psihologic.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - nu este cazul;
  • vechime în armă: - nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: Întocmirea şi actualizarea documentelor prevăzute de actele normative în vigoare privind activitatea de formare profesională continuă.
    Desfăşoară activităţi cu privire la planificarea, organizarea şi conducerea formării profesionale continue a personalului.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. - Candidatii care detin un aviz psihologic valabil (6 luni de la data evaluarii), indiferent de rezultat (apt / inapt) nu pot sustine o noua eveluare psihologica organizata pentru acelasi scop.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi inregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail resurseumane@bad-jr.eu, se denumește în mod corespunzător specialității funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex: ”Contestație Gheorghe.Ion B.R.U.”). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare (minim 7,00). În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă finală, departajarea candidaților se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la data, ora și locul de desfășurare ce vor fi stabilite ulterior şi afișate în secțiunea “Fișiere anunţ” din această pagină, urmând a fi declarat „admis” candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea ocupării postului vacant prin trecerea maiştrilor militari/ subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari și subofiţerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

Informații suplimentare:
  1. • Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ;
    • Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare;
    • În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fișiere, preferabil în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb) care să cuprindă documentele enunțate în prezentul anunț;
    • Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie cerere înscriere, copie CV, copie declarație etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului ( ex. BRU. POPESCU.Alexandru);
    • În urma depunerii cererii de înscriere la adresa de e-mail: resurseumane@bad-jr.eu, candidații vor primi un e-mail de confirmare, ce va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora;
    • Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător;
    • Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Biroul Resurse Umane al B.A.D. ( tel 021.409.63.10, 021.409.62.45, interior 16310, 16245 ) în scopul identificării de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților în concurs;

  2. • În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.) Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține la Biroul Resurse Umane, telefon 021.409.62.45 sau interior 021.16245, în zilele lucrătoare, între orele 08:30 - 15:30 sau la sediul Bazei de Administrare și Deservire a Jandarmeriei Române, situat în municipiul București, strada Jandarmeriei, nr. 9-11, sector 1.
    Adresă de e-mail: resurseumane@bad-jr.eu.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs TCO.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:11
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 12:57
  2. Model - Cerere participare concurs - Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:12
  3. Model - DEclaratie confirmare cunostere conditii de recrutare - Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:13
  4. 3.3.Tematică și bibliografie concurs - Formare.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:53
  5. Anunț - 3465-Ofiter specialist I- Formare profesionala - Ofiter specialist I- Formare profesionala.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:04
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.