Postat la data de: 28.06.2024, ora 15:51

Concurs ofițer specialist II la Serviciul Management Operațional din cadrul I.J.J. Covasna

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Covasna organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 31 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Serviciul management operațional - Compartimentul operații, standardizare și cooperare interinstituțională, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Operații
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar:
    Sublocotenent
  • pregătire de bază:
    Studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licență, în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de știință: științe militare, informații și ordine publică / științe juridice / inginerie civilă / inginerie electrică, electronică și telecomunicații / ingineria transporturilor / ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației / inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management / științe economice / informatică / științe politice / științe administrative / sociologie / psihologie și științe comportamentale / știința sportului și educației fizice / istorie
  • alte cunoştinţe:
    -cunoștințe referitoare la organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române / structurilor MAI, cunoștințe generale în domeniul juridic;
    -cunoștințe generale de operare P.C. (nu este necesară prezentarea unui act doveditor)
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului:
    -autorizație de acces la informații naționale clasificate secrete de stat, nivel ”strict secret ”, respectiv certificat de securitate NATO, nivel “NATO SECRET’”, Tip A, obținute după numirea pe post”.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului:
    -3 sau 6 luni, în funcție de modalitatea de încadrare
  • aptitudini şi abilităţi necesare:
    - Atenţie selectivă. Aptitudinea de concentrare asupra unei sarcini fără a fi distras, presupunând şi concentrare asupra unei sarcini plictisitoare – dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă. Aptitudinea de a trece de la o sursă de informaţie la altele, presupunând utilizarea a numeroase surse pentru a recepţiona rapid informaţiile complexe - dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme. Aptitudinea de a constata că ceva este greşit sau că ceva riscă să funcţionezegreşit, presupunând recunoaşterea faptului că există o problemă, sesizarea problemelor foarte rare sau complexe, identificarea tuturor elementelor problemei, în cele mai mici detalii – dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv. Aptitudinea de a aplica reguli generale la probleme specifice în scopul găsirii unor răspunsuri care au sens, presupunând mai multe etape logice în care se utilizează reguli generale pentru a găsi răspunsuri la probleme complexe – dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă. Capacitatea de înţelegere a implicaţiilor noilor informaţii pentru rezolvarea de probleme şi luarea deciziilor actuale şi viitoare – dezvoltare bună;
    - Procesarea informațiilor. Strângerea / redactarea, codificarea, clasificarea, calcularea, reviziunea sau verificarea informațiilor și datelor – dezvoltare bună;
    - Capacitatea de înţelegere. Aptitudinea de a înţelege ideile prezentate prin intermediul limbajului scris şi vorbit, presupunând înţelegereainformaţiilor complexe sau a detaliilor care conţindiferenţierile subtile ale sensurilor – dezvoltare bună;
    - Capacitate de exprimare. Aptitudinea de a comunica informaţii şi idei prin intermediul vorbirii sau scrisului astfel încât alţii să înţeleagă, presupunând utilizarea clară şi bine organizată a cuvintelor şi frazelor în scopul comunicării ideilor subtile şi complexe altor persoane – dezvoltare bună;
    - Gândirea critică. Capacitatea de utilizare a logicii şi raţiunii pentru a identifica punctele forte şi slabe ale soluţiilor, concluziilor şi abordărilor alternative – dezvoltare obișnuită – dezvoltare bună;
    - Stabilirea și întreținerea relațiilor interpersonale. Dezvoltarea unor relații de muncă constructive, bazate pe cooperare și menținerea lor de-a lungul timpului – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament:
    - Atenţie la detalii.Atenţie la detalii şi meticulozitate în realizarea sarcinilor – dezvoltare bună;
    - Ascultare activă. Capacitatea de acordare a întregii atenţii cuvintelor altor persoane, disponibilitatea de a pătrunde semnificaţia acestora, punerea întrebărilor adecvate şi evitarea întreruperilor la momente nepotrivite – dezvoltare bună.
    - Responsabilitate. Seriozitate şi un comportament de nădejde în îndeplinirea sarcinilor – dezvoltare bună;
    - Realizare/efort. Stabilirea şi menţinerea unor scopuri personale stimulatoare, cât şi depunerea unui efort pentru îndeplinirea sarcinilor – dezvoltare bună;
    - Autocontrol. Menţinerea calmului, neafişareaemoţiilor, controlarea mâniei şi evitarea comportamentului agresiv, chiar în situaţii foarte dificile – dezvoltare bună;
    - Toleranţa la stres. Acceptarea criticilor şi abordarea calmă şi eficace a situaţiilor foarte stresante – dezvoltare bună;
    - Obiectivitate. Atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi – dezvoltare bună;
    - Discreţie. Păstrarea confidenţialităţii actului profesional, a datelor şi documentelor de uz intern – dezvoltare bună;
    - Integritate. Corectitudine şi un comportament onest în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu – dezvoltare bună;
    - Cooperare. Manifestarea amabilităţiifaţă de alţii şi afişarea unei atitudini conciliante, cooperante – dezvoltare bună;
    - Perseverență.Perseverenţă în faţa obstacolelor - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice:
    - apt medical astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate:
    - aviz psihologic de APT pentru încadrare ofițer
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională:
    - cel puţin 1 an vechime în muncă / 1 an în instituții din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate națională
  • definirea sumara a atributiilor postului:
    - organizează, coordonează, îndrumă și controlează în următoarele domenii de activitate: planificare, monitorizare şi evaluare a activităților, serviciul de permanență, lecții învățate, realizarea capacităţiioperaţionale, protecție civilă, cooperare interinstituțională, standardizare
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. *Adeverinţă eliberată de unitatea de unde este încadrat din care să reiasă nivelul de acces la informații clasificate și perioada de valabilitate a autorizației de acces la informații clasificate.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Tabelul nominal cu rezultatele obținute de candidați la testarea psihologică (conform codului unic de identificare) va fi afișat în secțiunea "Fișiere anunț" din această pagină.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris constă în aplicarea unui test-grilă privind verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului. În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, testul scris poate cuprinde, în limitele tematicii şi bibliografiei de concurs, subiecte prin care se solicită analiza unor situaţii specifice ori identificarea de soluţii la speţele profesionale prezentate sau care cuprind elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, precum şi exercitarea controlului decizional.

  6. Testul scris va fi înregistrat / supravegheat video

  7. Este declarat ,,admis" la concurs, candidatul care a fost declarat ,,admis" la testul scris și a obținut nota cea mai mare la testul scris.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune exclusiv în format electronic la adresa de e-mail: recrutare@jandarmeriacovasna.ro.

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborate din tematica și bibliografia de concurs, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În conformitate cu prevederile art.5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul m.a.i. nr. 177/2016: ,,Numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat".

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: recrutare@jandarmeriacovasna.ro, inclusiv în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

  2. După depunerea cererii de înscriere, fiecărui candidat i se va atribui un cod unic de identificare (cod de concurs), care va deveni singurul mijloc de identificare a acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs.

  3. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin intermediul adresei de e-mail de pe care a transmis cererea de înscriere la concurs, în următoarea zi lucrătoare, ulterioară depunerii cererii de înscriere. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se va adresa Biroului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Covasna la nr. de telefon 0267313603, interior 24520, pentru preîntâmpinarea anumitor disfuncționalități.

  4. Dosarul de recrutare se constituie și se depune exclusiv în format electronic, preferabil prin depunerea unor fișiere în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 20 Mb) la adresa de e-mail: recrutare@jandarmeriacovasna.ro, inclusiv în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează

    Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf, denumirea fișierelor fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (ex: Popescu George – act de identitate, Popescu George–certificat casatorie, etc.).

  5. Cererea de înscriere, deoarece se transmite separat, nu se mai transmite încă o dată cu dosarul de recrutare.

  6. Cererile de înscriere precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă adresă de e-mail decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  7. Cererile de înscriere precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în prezentul anunț nu vor fi luate în calcul.

  8. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului nu și dacă documentele sunt corect și complet întocmite sau scanate!

  9. Prin înscrierea la acest concurs, candidații își manifestă implicit acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare a concursului.

  10. Potrivit prevederilor art. 57^1 alin. (6) din anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 ,,Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare”.

  11. Pentru întocmirea dosarului de recrutare, candidații pot întocmi orice tip de Curriculum Vitae, model comun european.

  12. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independent de persoana candidatului, se anunță telefonic la Inspectoratul de Jandarmi Județean Covasna – Biroul resurse umane, interior 067/24520, în scopul identificării unei soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților la concurs.

  13. În situaţia în care, comisia de contestaţii sesizată constată faptul că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, aceasta sesizează comisia centrală care, în soluţionare, emite o hotărâre, obligatorie pentru toate comisiile de soluţionare a contestaţiilor. Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se activează, din oficiu, în vederea punerii în aplicare a hotărârii pentru toţi candidaţii la concurs, indiferent dacă au fost sau nu depuse contestaţii în termenul legal.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține apelând numărul de telefon 0267/313603 - interior 24520, în zilele lucrătoare, între orele 08.30 – 15.30.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:20
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:44
  2. Tematica si bibliografie concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:19
  3. Model - Cerere de înscriere - Model cerere de inscriere.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:37
  4. Model - Declarație de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare - Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:38
  5. Anunț - 3474-Concurs ofițer specialist II la Serviciul Management Operațional din cadrul I.J.J. Covasna - Concurs ofițer specialist II la Serviciul Management Operațional din cadrul I.J.J. Covasna.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:51
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.