Postat la data de: 28.06.2024, ora 16:53

Concurs încadrare post ofițer specialist II - Informare, relații publice și cu publicul

Gruparea de Jandarmi Mobila Brasov organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 17 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Brasov - Compartimentului Informare, relații publice și cu publicul, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă - ciclul I Bologna sau studii superioare de lungă durată cu licenţă;
  • pregătire de specialitate: curs sau program formativ/master ori altă formă de pregătire în domeniul științelor comunicării, desfășurate în țară sau în străinătate, după numirea în funcție. Pregătirea de specialitate nu este necesară în cazul în care cel care urmează să ocupe postul are pregătirea de bază/a dobândit competențe certificate recunoscute printr-un act de studiu în domeniul științelor comunicării.
  • alte cunoştinţe: -
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate clasa „secret de serviciu” (obţinută după numirea pe funcţie)
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul
  • vechime în armă: nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenție selectivă – dezvoltare bună; Atenție distributivă – dezvoltare bună; Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună; Raționament deductiv – dezvoltare bună; Capacitate de înțelegere – dezvoltare bună; Capacitate de exprimare – dezvoltare bună; Gândirea critică – dezvoltare bună; Monitorizare – dezvoltare bună; Negocierea – dezvoltare bună; Luarea deciziilor – dezvoltare bună; Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună; Coordonare – dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament: Leadership – dezvoltare bună; Inițiativă – dezvoltare bună; Responsabilitate – dezvoltare bună; Independență – dezvoltare bună; Ascultare activă – dezvoltare bună; Orientarea socială – dezvoltare bună; Preocuparea față de alții – dezvoltare bună; Autocontrol – dezvoltare bună; Toleranța la stres – dezvoltare bună; Obiectivitate – dezvoltare bună; Discreție – dezvoltare bună; Loialitate – dezvoltare bună; Integritate – dezvoltare bună; Perseverență – dezvoltare bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-și poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de execuție
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează și desfășoară activitățile pe linie de relații publice și participă direct la misiunile de asigurare și restabilire a ordinii publice sau la orice alte acțiuni ale instituției, asigurând transmiterea către mass-media a informațiilor destinate publicității, în mod operativ, cu respectarea reglementărilor în domeniu, în vederea îndeplinirii misiunilor specifice pentru reprezentarea și apărarea intereselor instituției în fața autorităților publice;
    - asigură un dialog permanent cu reprezentanții mass-media, astfel încât aceștia să intre în timp util, în posesia datelor și informațiilor de interes public;
    - stabilește și permanentizează relațiile amiabile, bazate pe princiipiile echidistanței, transparenței și deschiderii cu reprezentanții mass-media locale, teritoriale și centrale;
    - concepe, elaborează și redactează planuri de măsuri privind gestionarea activității de relații publice, ale campaniilor media și de informare internă și ale crizelor mediatice și asigură sau participă la punerea în executare ale acestora;
    - gestionează comunicarea internă la nivelul unității și informează personalul instituției despre proiectele, strategiile și acțiunile în desfășurare;
    - analizează informațiile apărute în spațiul public cu referire la activitatea unității, impactul acestora asupra imaginii instituționale și propune măsuri în consecință;
    - îndeplinește atribuțiile purtătorului de cuvânt;
    - gestionează activitatea de relații cu publicul la nivelul unității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În cazul în care la concursul pentru ocuparea unui post de execuție vacant se constată faptul că mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea între aceştia se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, din tematica și bibliografia de concurs stabilită, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Adeverințele de studii se vor accepta numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor.

Informații suplimentare:
  1. După transmiterea e-mailului ce cuprinde cererea de înscriere, în cel mai scurt timp ( cu respectarea programului normal de lucru, luni-vineri în interval orar 08.00-16.00), candidatul va primi un e-mail în care se va confirma primirea documentației și se va menționa numărul de înregistrare al cererii de înscriere, urmând ca persoana candidatului să fie anonimizată cu respectivul număr ce se transformă într-un cod unic de identificare (pe parcursul desfășurării concursului candidatul va fi identificat doar prin folosirea codului în cauză).

  2. Dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, actele necesare completate anterior olograf, datate și semnate, scanate în format pdf., fiind depuse în conformitate cu termenul precizat în GRAFICUL DESFĂȘURĂRII CONCURSULUI, pe adresa de e-mail cru@jandarmeriamobilabrasov.ro. E-mailul de înaintare al documentelor va cuprinde la rubrica subiect sintagma „DosarIRPP”, urmat de numele și prenumele candidatului (Ex. DosarIRPP_Popescu_Vasile).

  3. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie CI, copie documente studii, copie certificat naștere candidat, etc).

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător! se va evita, pe cât posibil, transmiterea documentelor în format de imagine electronică/fotografiate (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) sau orice alt format care va necesita instalarea unor programe specifice pentru ca acestea să fie accesate.

  5. În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare, se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului în cauză (ex.: DosarIRPP_Popescu_Vasile _nr_1_din_5).

  6. Orice problemă de natură tehnică privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la numărul de telefon 0268.545 900, interior 24631, în fiecare zi lucrătoare, intervalul orar 09.00 – 14.00, în scopul identificării de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților în concurs.

Date de contact:
  1. Gruparea de Jandarmi Mobilă ”Burebista” Brașov
    Municipiul Brașov, str. Vasile Goldiș nr. 1-3, județul Brașov
    Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține apelând numărul de telefon telefon: 0268/545901 int. 24631 / 24607 de luni - vineri, între orele 08.00-16.00.
    Adresa de e-mail la care se vor depune documetele constitutive ale dosarului de recrutare: cru@jandarmeriamobilabrasov.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFICUL DESFASURARII CONCURSULUI.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:52
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:55
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:55
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 13:55
  4. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE IRPP.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:07
  5. Anunț - 3476-Concurs încadrare post ofițer specialist II - Informare, relații publice și cu publicul - Concurs încadrare post ofițer specialist II - Informare, relații publice și cu publicul.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:53
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.