Postat la data de: 28.06.2024, ora 18:05

Ofițer specialist I Financiar

Baza de Administrare si Deservire a Inspectoratului General al Jandarmeriei organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 176278 din 27.06.2024 și Nota-Raport nr. 176278 din 14.06.2024 ambele privind aprobarea demarării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de ofițer la nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 19 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Baza de Administrare si Deserv - Financiar, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Financiar-contabil
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare), civile/militare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe economice/ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică (în specializarea management economico-financiar)
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informații clasificate din clasa „secrete de stat”, nivel „secret”, obținută după numirea în funcţie (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informaţii clasificate atrage schimbarea din funcţie
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • pregătire de specialitate: nu este cazul
  • alte cunoştinţe: nu este cazul
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • aptitudini şi abilităţi necesare:  manageriale – organizatorice, decizionale, de anticipaţie situaţională, conducere, coordonare şi control;
     rigurozitate, exigenţă şi fermitate, spirit critic, obiectivitate, hotărâre şi promptitudine în luarea deciziilor;
     reprezentare, atenţie, memorie, inteligenţă, practică/teoretic – aplicativă (sesizarea rapidă, înţelegerea şi soluţionarea rapidă care necesită documentare şi studiu);
     capacitate de analiză şi sinteză;
     spirit de inovare/imaginaţie, gândire pozitivă în abordări;
     abilităţi de comunicare;
     cunoaşterea sistemului organizatoric şi funcţional al structurilor de profil din M.A.I. şi a tehnicilor specifice de lucru, oportunitate şi operativitate în luarea celor mai bune decizii, lucru sub presiunea timpului/în condiţii de stres, spirit de observaţie, putere de mobilizare şi influenţare a subalternilor în realizarea sarcinilor, o bună gândire analitică şi conceptuală, să lucreze cu supervizare redusă, utilizarea la nivel foarte bun al staţiilor de lucru;
     organizatorice, decizionale, capacitate de concepție, de analiză și sinteză, de comunicare și relaționare, de control, de lucru eficient sub presiunea timpului, de coordonare, planificare, asimilare rapidă a noilor informații, autocontrol crescut, putere de convingere și de motivare pozitivă a celorlați, perseverență, creativitate, inteligență generală bine dezvoltată, claritate în idei, anticipație situațională;
     diplomație și solicitudine în relațiile interumane, empatie, disponibilitate la dialog și negociere, confidențialitate și discreție, obiectivitate în decizii, moralitate, inițiativă, exigență față de sine și de ceilalți, fermitate, grijă și respect pentru convenții, devotament pentru instituția militară, preocupare permanentă pentru autoperfecționare personală și profesională.
  • atitudini necesare/comportament:  spirit de iniţiativă, devotament şi loialitate faţă de instituţie: dezvoltare bună;
     disciplină, punctualitate, conştiinciozitate, capacitate de asumare a răspunderii, perseverenţă: dezvoltare foarte bună;
     capacitate de lucru în echipă: dezvoltare foarte bună;
     disponibilitate la schimbare: dezvoltare bună;
     temperament corespunzător, inteligenţă, flexibilitate în gândire, trăsături pozitive de caracter, obiectivitate, exigenţă, spirit critic, fermitate: dezvoltare foarte bună;
     confidenţialitate privind lucrările efectuate sau conţinutul diferitelor documente primite sau expediate: dezvoltare foarte bună;
     păstrarea secretului asupra documentelor ce conţin informaţii clasificate: dezvoltare foarte bună;
     diplomație și solicitudine în relațiile interumane, empatie, disponibilitate la dialog și negociere, confidențialitate și discreție, obiectivitate în decizii, moralitate, inițiativă, exigență față de sine și de ceilalți, fermitate, grijă și respect pentru convenții, devotament pentru instituția militară, preocupare permanentă pentru autoperfecționare personală și profesională.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice:  apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiții sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate:  apt psihologic pentru ocuparea postului;
     adaptare psihică la problemele de stres prelungit;
     stabilitate emoţională;
     inexistenţa stărilor impulsive;
     echilibru psihic;
     putere de analiză şi decizie;
     flexibilitate în gândire;
     receptivitate la nou;
     motivație profesională pozitivă;
     responsabilitate, disponibilitate pentru lucrul individual dar și în echipă;
     rezistență la stres, la efort prelungit;
     condiții psihologice și fizice deosebite;
     adaptare rapidă și eficientă la situații inedite sau dificile.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
  • vechime în armă: nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului:  întocmește situații financiare lunare și trimestriale;
     verifică întocmirea corectă și la zi a notelor contabile;
     verifică modul de întocmire a statelor de plată pentru acordarea drepturilor bănești cuvenite cadrelor militare și salariaților civili din cadrul unității;
     execută în perioada de absență de la program a șefului structurii financiare, sarcinile ce îi revin acestuia.
  • alte cerințe: nu este cazul
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatii care detin un aviz psihologic valabil (6 luni de la data evaluarii), indiferent de rezultat (apt / inapt) nu pot sustine o noua eveluare psihologica organizata pentru acelasi scop.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi inregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail resurseumane@bad-jr.eu, se denumește în mod corespunzător specialității funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex: ”Contestație_Gheorghe.Ion_FIN”). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare (minim 7,00). În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă finală, departajarea candidaților se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la data, ora și locul de desfășurare ce vor fi stabilite ulterior şi afișate în secțiunea “Fișiere anunţ” din această pagină, urmând a fi declarat „admis” candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea ocupării postului vacant prin trecerea maiştrilor militari/ subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari și subofiţerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

Informații suplimentare:
  1. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ

  2. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare;

  3. În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fișiere, preferabil în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb) care să cuprindă documentele enunțate în prezentul anunț;

  4. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie cerere înscriere, copie CV, copie declarație etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului ( ex. FIN_ POPESCU.Alexandru);

  5. În urma depunerii cererii de înscriere la adresa de e-mail: resurseumane@bad-jr.eu, candidații vor primi un e-mail de confirmare, ce va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora;

  6. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător;

  7. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Biroul Resurse Umane al
    B.A.D. ( tel 021.409.63.10, 021.409.62.45, interior 16310, 16245 ) în scopul identificării
    de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților în concurs;

  8. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.) Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține la Biroul Resurse Umane, telefon 021.409.62.45 sau interior 021.16245, în zilele lucrătoare, între orele 08:30 - 15:30 sau la sediul Bazei de Administrare și Deservire a Jandarmeriei Române, situat în municipiul București, strada Jandarmeriei, nr. 9-11, sector 1.
    Adresă de e-mail: resurseumane@bad-jr.eu.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs ofițer financiar.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:44
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 15:33
  2. Tematica si bibliografie - ofiter FINANCIAR.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:27
  3. Model - Cerere participare concurs - Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:47
  4. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare - Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:49
  5. Anunț - 3493-Ofițer specialist I Financiar - Ofițer specialist I Financiar .pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:05
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.