Postat la data de: 28.06.2024, ora 17:16

Concurs ofițer specialist I management resurse umane și organizare

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Sibiu organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-raport a I.G.J.R. cu nr. 176278 din 14.06.2024, privind solicitarea aprobării procedurilor de concurs, prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de la nivelul Jandarmeriei Române
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 14 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Sibiu - Compartimentul Management resurse umane și organizare - Serviciul Resurse Umane, jud. SB, MUNICIPIUL SIBIU, Domeniu de activitate: Resurse umane
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată cu licenţă sau studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare), în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de ştiinţă: Ştiinţe juridice/ Ştiinţe administrative/ Științe ale comunicării/ Sociologie/ Ştiinţe militare, informații și ordine publică/ Ştiinţe economice/ Psihologie şi științe comportamentale/ Știința sportului și educației fizice.
  • pregătire de specialitate: necesită urmarea unui curs de pregătire/perfecţionare în domeniul managementului resurselor umane (după numirea în funcție)
  • alte cunoştinţe: cultură generală bogată, cunoştinţe generale cu privire la sistemul resurselor umane al M.A.I. şi Jandarmeriei Române
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizaţie privind accesul la informaţii clasificate / nivelul „secret” (obţinută după numirea pe funcţie), neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcţie de drept!
    - necesită parolă de utilizare a aplicaţiei de evidenţă informatizată a personalului e-gestiune resurse umane.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilităţi– de decizie, de planificare, de organizare, coordonare, de control - dezvoltare bună;
    - inteligenţă cognitivă şi emoţională, creativitate, intuiţie, memorie, raţionament, atenţie - dezvoltare bună;
    - capacitate de analiză şi sinteză: dezvoltare foarte bună;
    - aptitudini fizice - dezvoltare bună;
    - abilităţi funcţionăreşti – dezvoltare bună;
    - aptitudini de cooperare şi lucru în echipă– dezvoltare foarte bună;
    - abilităţi de comunicare şi competenţă în redactare: dezvoltare bună;
    - abilităţi în utilizarea echipamentelor informatice: dezvoltare bună;
    - capacitate de lucru sub presiunea timpului, capacitate de a lucra cu supervizare redusă, capacitate de relaxare, capacitate de păstrare a confidenţialităţii şi de manipulare responsabilă a documentelor clasificate - dezvoltare foarte bună.
  • atitudini necesare/comportament: - spirit de iniţiativă, spirit de echipă, spirit de observaţie, receptivitate, flexibilitate în acțiune și gândire, autoritate profesională şi morală, prestigiu, altruism, seriozitate, responsabilitate şi fermitate – dezvoltare foarte bună.
    - comportament civic şi moral, disponibilitate la schimbare – dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: - stabilitate emoţională, adaptabilitate, autonomie, sociabilitate, extraversiune, conştiinciozitate, rezistenţă la stres şi suprasolicitări, stimă de sine, motivaţie profesională, perseverenţă - dezvoltare foarte bună
  • alte cerințe: nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară vechime în muncă
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este necesară vechime
  • vechime în armă: nu este necesară vechime
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este necesară vechime
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesară vechime
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară vechime
  • definirea sumara a atributiilor postului: - întocmirea şi actualizarea documentelor prevăzute de actele normative în vigoare privind activitatea de resurse umane şi organizare structurală din unitate;
    - răspunde de realizarea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor privind organizarea şi evaluarea structurilor unităţii;
    - soluţionează rapoartele şi cererile formulate de personalul unităţii şi a celor care adresează petiţii, pe linie de resurse umane, în limita competenţelor şi cu respectarea prevederilor legale.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba de concurs în vederea ocupării postului de execuție vacant de ofițer specialist I la compartimentul Management resurse umane și organizare din cadrul Serviciului Resurse Umane, prin trecerea în corpul ofițerilor a maiștrilor militari și subofițeri, care îndeplinesc criteriile de ocupare prevăzute în fișa postului, condițiile legale și criteriile specifice, va consta în rezolvarea unui test scris tip grilă și se va desfășura în data de 27.07.2024 (ora desfășurării probei de concurs va fi stabilită ulterior și comunicată în timp util candidaților, prin postarea pe portalul de servicii electronice al MAI: hub.mai.gov.ro.

    Durata probei se stabilește de comisia de concurs în funcție de gradul de dificultate și de complexitate al subiectelor, fără a depăși limita maximă de 3 ore, iar proba va fi înregistrată audio și/sau video, candidații înscriși putând participa la concurs doar dacă și-au exprimat acordul pentru înregistrarea audio și/sau video ce va fi efectuată cu respectarea strictă a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului și a Directivei (UE) 2016/680 a Parlamentului European și a Consiliului privind prelucrarea datelor cu caracter personal, cu modificările și completările ulterioare.
    Candidații care îndeplinesc condițiile de participare la concurs se vor prezenta la data și ora stabilită prin graficul de desfășurare a concursului, pentru participarea la concurs la sediul unității în ținută civilă decentă, conform anotimpului și condițiilor meteo. Aceștia vor avea asupra lor un document de identitate valabil (cartea de identitate/permisul de conducere/pașaportul/legitimația ), precum și pix cu pastă de culoare albastră.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situația în care, mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, ce va fi planificat la o dată ulterioară care va fi comunicată în timp util candidaților ce fac obiectul departajării, conform prevederilor legale.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiştrilor militari/subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari/subofiţerii în activitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

  9. Candidații trebuie să nu fi atins la data desfășurării concursului vârsta standard de
    pensionare, așa cum este prevăzută în Legea nr. 223 din 24 iulie 2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.

  10. SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT
    DE IMAGINE ELECTRONICĂ / FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!

    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare constituirii dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului numărul e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: OF.SPEC.I.RU.POPESCU.Vasile _nr_1_din_5).
    Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de denumire ale fișierelor, al titlului mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!

Informații suplimentare:
  1. În conformitate cu dispozițiile art. 1 alin. (2) din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I., cu modificările și completările ulterioare ,,recrutarea din sursă internă în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea și atragerea candidaților care corespund cerințelor postului, din rândul personalului încadrat în unitatea în care este prevăzut postul sau în alte unități ale MAI.”

  2. Vechimea din cuprinsul adeverințelor eliberate de structurile de resurse umane ale unității de proveniență, se va calcula prin raportare la data de 27.07.2024 (data probei de concurs)

  3. Cererea de înscriere la concurs, CV-ul și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit SCANATE la adresa de e-mail hr@jandarmeriasibiu.ro, în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 20 Mb), până la data de 03.07.2024 (inclusiv), ora 16.00.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I., etc.), în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum numele și prenumele candidatului (ex. „OF.SPEC.I.RU.POPESCU.Vasile”).
    Candidații care depun cererile de înscriere la concurs, CV-ul, declarația de confirmare a cunoașterii și a acceptării condițiilor de recrutare la adresa de e-mail hr@jandarmeriasibiu.ro, în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (ulterior înscrierii), candidaţilor li se va atribui un cod unic de identificare, folosit pe întreaga procedură de concurs, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.
    Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANATE, în volum complet și în integralitatea lor, cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 20 Mb), la adresa de e-mail unde și-a depus cererea de înscriere, până la data de 12.07.2024 (inclusiv), ora 14.00.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie documente studii, copie certificat naștere candidat, copie certificat naștere soție, etc.), în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum numele și prenumele candidatului (ex. „OF.SPEC.I.RU.POPESCU.Vasile”).
    În perioada alocată, conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin transmiterea unor fișiere, în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 20 Mb), care să cuprindă documentele enunțate în prezentul anunț.
    Verificarea transmiterii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane, în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului nu vor fi luate în considerare.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare.

    Eventualele contestații ale rezultatelor obținute se denumesc în mod corespunzător și vor avea atașat numele și prenumele complet al candidatului și nu va conține diacritice (ex.: contestatie – POPESCU Vasile), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: OF.SPEC.I.RU.POPESCU.Vasile).

  4. Orice document constitutiv al dosarului de recrutare solicitat prin prezentul anunț, depus după data și ora menţionată în graficul organizării concursului, nu va fi luat în considerare.

    Prin excepție, în situația în care documentele din dosarul de recrutare sunt clasificate, acestea se depun, în termenul stabilit prin prezentul anunț (data înregistrării la secretariatul Inspectoratului de Jandarmi Județean Sibiu), la sediul unității, respectiv Inspectoratului de Jandarmi Județean Sibiu, cu respectarea normelor incidente în domeniul protecției informațiilor clasificate.

  5. Adresăm rugămintea de a nu solicita informaţii suplimentare folosind adresa de e-mail pentru a evita îngreunarea procesului de înscriere şi depunere a documentelor constitutive ale dosarelor de recrutare.

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail la care vor fi transmise documentele este
    hr@jandarmeriasibiu.ro
    Relații suplimentare referitoare la desfăşurarea concursului, se pot obține apelând
    numărul de telefon 0269. 233170 interior 24407 /24535, în zilele lucrătoare, între orele
    08.30-15.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs RESURSE UMANE.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:25
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:07
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:07
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:07
  4. Tematica si bibliografia concurs of sp I RU - TCO.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:24
  5. Anunț - 3508-Concurs ofițer specialist I management resurse umane și organizare - Concurs ofițer specialist I management resurse umane și organizare .pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:16
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - referitor la continutul dosarului de recrutare - Completare la Anunt referitoare la continutul dosarului de recrutare.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 15:10