Postat la data de: 29.06.2024, ora 9:25

Concurs TCO Ofițer specialist I - Monitorizare situații de urgență și dispecerat

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Alba organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota raport nr. 96064 din 17.06.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 11 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Alba - Centrul Operațional - Monitorizare Situații de Urgență și Dispecerat, jud. AB, MUNICIPIUL ALBA IULIA, Domeniu de activitate: Centru operațional
  • poz. 12 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Alba - Centrul Operațional - Monitorizare Situații de Urgență și Dispecerat, jud. AB, MUNICIPIUL ALBA IULIA, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență (S), absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în unul dintre domeniile fundamentale: matematică și științe ale naturii, științe inginerești și științe sociale, știința sportului și educației fizice.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivel SECRET (după încadrare).
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Capacitate de planificare, de conducere, de organizare, de coordonare și control - dezvoltare foarte bună; discernământ - dezvoltare foarte bună; spirit de observație - dezvoltare foarte bună; intuiție - dezvoltare bună; curajul răspunderii - dezvoltare foarte bună; tact - dezvoltare foarte bună; capacitatea de a lucra sub presiunea timpului și a stresului - dezvoltare foarte bună; capacitatea de a motiva - dezvoltare foarte bună; capacitatea de comunicare - dezvoltare foarte bună; gândire analitică și conceptuală -dezvoltare foarte bună; capacitatea de a lucra cu supervizare redusă - dezvoltare foarte bună. Categoria de solicitare fizică - ACCENTUATĂ. Cunoștințe de lucru cu calculatorul personal.
  • atitudini necesare/comportament: Moralitate - dezvoltare foarte bună; Stăpânire de sine - dezvoltare foarte bună; Discreție - dezvoltare foarte bună; Spirit de inițiativă și inovație - dezvoltare foarte bună; Colegialitate și capacitate de a lucra în echipă - dezvoltare foarte bună; Flexibilitate în gândire - dezvoltare foarte bună; Respect față de reguli, spirit conformist - dezvoltare foarte bună; Sociabilitate - dezvoltare foarte bună; Disponibilitate la schimbare - dezvoltare bună; Prestanță - dezvoltare foarte bună; Obiectivitate - dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 3 ani/ 3 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 2 ani*
    *Prin vechime în specialitatea structurii se înțelege vechimea în IGSU sau în structurile operative/ de prevenire ale unităților subordonate IGSU
  • definirea sumara a atributiilor postului: - gestionează apelurile de urgență și asigură alertarea resurselor adecvate pentru asigurarea intervenției în situații de urgență, utilizând Registrul de Capabilități asociat funcțiilor de sprijin;
    - asigură transmiterea mesajelor de înștiințare, prealarmare și alarmare în situații de protecție civilă;
    - asigură coordonerea activității de monitorizare a evoluției situațiilor de urgență din zona de competență și asigură centralizarea datelor și informațiilor de interes operativ;
    - menține permanent legătura cu Centrul Operațional Național - Dispecerat, cu centrele operative constituite la nivel județean și local și cu celelalte entități implicate în gestionarea situațiilor de urgență, precum și cu forțele aflate în teren;
    - cunoaște permanent situația operativă și evoluția situațiilor de urgență produse sau a căror producere este iminentă în zona de competență a unității, asigurând informarea oporună a factorilor de decizie;
    - organizează și monitorizează manevra de forțe și mijloace aprobată sau stabilită de eșaloanele superioare în afara zonei de competență.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
08.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
15.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. ATENȚIE! Evaluarea psihologică a candidaților se susține înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, doar cu candidații care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susținut, în ultimele 6 luni până la data susținerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de ofițer. Avizele psihologice comunicate de către instituția examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale a candidaților de către unitatea beneficiară. IMPORTANT! Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării sau din motive care țin exclusiv de persoana candidatului ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Sunt declarați "Admis" la concurs primii 2 candidați care au obţinut nota cea mai mare la testul scris în ordinea descrescătoare a notelor.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea posturilor de execuție vacante, mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.

  2. Interviul structurat pe subiecte profesionale, folosit ca și probă de departajare, nu poate fi contestat.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea încadrării posturilor prin trecerea maiştrilor militari/subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari/subofiţerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

  9. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Informații suplimentare:
  1. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de manangement resurse umane din unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  2. Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare al concursului.

  3. Atât proba testului scris, cât și interviul de departajare (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidaților) se înregistrează audio/video.

  4. În perioada alocată, conform graficului desfăşurării concursului, candidaţii constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere în format PDF (ataşamentele să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb) care să cuprindă documentele enunţate în prezentul anunţ, la adresa de e-mail: concurs_msud@isualba.ro a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” al Judeţului Alba.

  5. În perioada alocată pentru înscriere, candidaţii depun cererile de înscriere, CV model Europass, copia actului de identitate şi Declaraţia privind cunoaşterea şi acceptarea condiţiilor de recrutare, la adresa de e-mail: concurs_msud@isualba.ro, până la data de 08.07.2024 inclusiv (ora 12:00). E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica subiect, numele și prenumele candidatului și denumirea funcției pentru care candidează.

  6. În perioada alocată pentru depunerea dosarului de recrutare în volum complet, candidaţii depun şi restul documentelor prevăzute în prezentul anunț. Conţinutul dosarului de recrutare constituit de candidat, se va transmite la adresa de e-mail: concurs_msud@isualba.ro, până la data de 15.07.2024 inclusiv (ora 16:00). E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica subiect, numele și prenumele candidatului și denumirea funcției pentru care candidează.

  7. ATENŢIE! Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

  8. Documentele transmise se scanează individual și se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie C.I., copie documente studii, copie certificat naştere candidat, copie certificat naştere soţie etc.). Toate documentele dosarului de recrutare, vor fi scanate față-verso, în funcție de modul în care au fost eliberate.
    Documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca atașamente la e-mail, din motive de securitate nu vom accesa link-uri și nici nu vom activa conturi pe platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidați.
    Înainte de transmiterea documentelor, candidatul este obligat să verifice calitatea documentelor scanate, dacă sunt vizibile, se poate înțelege conținutul și au fost scanate în întregime.

  9. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc criteriile specifice de recrutare şi condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
    Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  10. După transmiterea e-mail-ului de înaintare a documentelor de înscriere la concurs, candidații vor primi din partea Serviciului Resurse Umane un e-mail de confirmare a înscrierii la aceeași adresă de e-mail de pe care au transmis documentele (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08.00 – 16.00, ale fiecărei zi lucrătoare, prin care li se va confirma primirea documentației și li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior referitoare la desfășurarea concursului. Pe parcursul concursului, persoana candidatului va fi indicată doar prin folosirea codului în cauză.
    Cererile de înscriere la concurs, respectiv documentele constitutive ale dosarului de recrutare se vor depune conform termenelor precizate în Graficul de desfăşurare a concursului prevăzut în anunţ.
    Persoanele care au transmis documentele de înscriere la concurs și nu au primit e-mail de confirmare și codul unic de identificare, sunt rugate să contacteze telefonic personalul desemnat cu activitatea de recrutare la numărul de telefon 0743184717/0258810411, interior 27007/27119 pentru clarificarea situației.
    Cererile de înscriere și documentele constitutive ale dosarului de recrutare înaintate ulterior datelor și orelor stabilite conform graficului din prezentul anunț sau transmise la alte adrese de e-mail decât cea prevăzută în anunț, nu vor fi acceptate.
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic în scopul identificării de soluţii care să nu împieteze înscrierea candidaţilor în concurs.
    Prin depunerea dosarului de recrutare, candidaţii îşi exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în condiţiile prevăzute de Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi pentru ca testul scris și interviul (dacă este cazul) să fie înregistrate audio-video.

  11. Toate documentele necesare înscrierii/constituirii dosarului de candidat se descarcă de pe portalul HUB.mai.gov.ro - anunțul de concurs-fișiere anunț, fișierele fiind anexe la prezentul anunț.

  12. În situația în care studiile candidatului nu sunt în concordanță cu domeniile de licență prevăzute în H.G. nr. 367/2023 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor al specializărilor / programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2023-2024, candidații au obligativitatea de a depune la dosar o adeverință eliberată de unitatea de învățământ absolvită din care să reiasă echivalarea studiilor absolvite cu cele prevăzute în prezentul anunț.

  13. În situația în care candidatul declarat ADMIS nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, ori nu se prezintă în termen de 30 de zile calendaristice de la data înstiințării, prevederile art. 57^1 alin. 5 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I nr. 177/2016 se aplică în mod corespunzător.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind desfășurarea concursului pot fi obținute în fiecare zi lucrătoare, în intervalul orar 09:00 -15:00 la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Unirea” al județului Alba sau telefonic la numărul de telefon 0743184717/0258810411, interior 27007/27119 - Serviciul Resurse Umane.

Grafic concurs:
  1. Grafic Ofițer specialist I - MSUD.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:34
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:32
  2. Model - Cerere de înscriere la concurs - Cerere de inscriere.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:03
  3. Model - Declarație - Declarație de confirmare a cunoașterii condițiilor de recrutare.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:04
  4. Tematica_Bibliografie_Ofițer specialist I_MSUD.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:34
  5. Anunț - 3517-Concurs TCO Ofițer specialist I - Monitorizare situații de urgență și dispecerat - Concurs TCO Ofițer specialist I - Monitorizare situații de urgență și dispecerat.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:25
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.