Postat la data de: 28.06.2024, ora 20:03

Anunț concurs Ofițer specialist I Management Operațional și Control Managerial Intern

Scoala de Aplicatie pentru Ofiteri a Jandarmeriei Romane organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 13 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Sc.Aplicatie pt. Ofiteri a Jd. - Management Operațional și Control Managerial Intern, jud. IF, Com. CHIAJNA, Domeniu de activitate: Management operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată cu licenţă sau studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare), în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe juridice, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică.
  • alte cunoştinţe: - de cultură generală și juridice;
    - cunoștințe generale de utilizare a P.C.-ului
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate din clasa „secrete de stat”, nivel strict secret, obținută după numirea în funcție. Neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informații clasificate atrage eliberarea din funcție
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul; atenție la îndeplinirea condiției prevăzute de art. 31 alin. (1) lit. d) din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 177/2016.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenţie selectivă – dezvoltare bună; Atenţie distributivă – dezvoltare bună; Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună; Raţionament deductiv – dezvoltare bună; Procesarea informaţiilor – dezvoltare bună; Învăţarea activă – dezvoltare bună; Capacitatea de înţelegere – dezvoltare medie; Capacitate de exprimare – dezvoltare medie; Comunicarea cu superiorii, colegii – dezvoltare medie; Ascultare activă – dezvoltare bună; Rezolvarea conflictelor şi negocierea cu alţii – dezvoltare bună; Gândirea critică – dezvoltare medie
  • atitudini necesare/comportament: Atenţie la detalii – dezvoltare bună; Responsabilitate – dezvoltare bună; Autocontrol – dezvoltare bună; Toleranţa la stres – dezvoltare bună; Obiectivitate – dezvoltare bună; Discreţie – dezvoltare bună; Integritate – dezvoltare bună; Cooperare – dezvoltare medie; Iniţiativă – dezvoltare medie; Independenţă – dezvoltare medie
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiţii sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Candidatul trebuie să prezinte și o adeverință eliberată de medicul de unitatea de unde aparține din care să rezulte că este „apt medical” trecere în corpul ofițerilor.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.

  2. Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. La concursurile pentru ocuparea posturilor vacante pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, precum şi cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  9. Desfășurarea probei de concurs se va realiza la sediul unității situat în str. 1 Decembrie 1918 nr. 2-4, com. Chiajna, jud. Ilfov; în ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probei de concurs pot surveni modificări, în raport de numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

  10. În situația în care documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  11. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la datele derulării activităților prilejuite de desfășurarea concursului, aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a paginii de internet M.A.I. – HUB.mai.gov.ro - anunțul de concurs.

  12. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.
    Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.
    Candidații care au absolvit studiile impuse de cerințele postului în alte state vor prezenta documentele echivalate de CENTRUL NAŢIONAL DE RECUNOAŞTERE ŞI ECHIVALARE A DIPLOMELOR, din cadrul Ministerului Educației Naționale.

  13. Concursul pentru ocuparea postului constă în susţinerea unui test scris tip grilă pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului, care va fi înregistrat/supravegheat video și va avea loc la sediul unității.

  14. Documentele de studii vor fi scanate față-verso și vor fi însoțite de FOILE MATRICOLE aferente.

Informații suplimentare:
  1. În adeverința prevăzută la pct. 11 trebuie să existe și consemnarea privind nivelul de acces la documente clasificate și perioada de valabilitate.

  2. În situația în care studiile candidatului nu sunt în concordanță cu domeniile de licență prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 367/2023 privind aprobarea Nomenclatorului domeniilor și al specializărilor/programelor de studii universitare și a structurii instituțiilor de învățământ superior pentru anul universitar 2023-2024, candidații au obligativitatea să depună la dosar o adeverință eliberată de unitatea de învățământ absolvită, din care să reiasă echivalarea studiilor absolvite cu cele prevăzute în prezentul anunț la pregătirea de bază.

  3. Pentru înscriere la concurs, candidații transmit până în data de 03.07.2024, ora 16:00, cererea de înscriere, CV-ul model comun european, declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare și copia actului de identitate la adresa de e-mail paul.patrascu@jr.mai.intranet, în format .pdf (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb), scanate lizibil. Pentru evidența exactă a documentelor transmise de fiecare candidat, atragem atenția ca documentele de înscriere să se denumească în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I., declarație acceptare condiții). Candidatul va constitui o arhivă electronică a documentelor (format winrar zip archive) care va fi denumită după următorul model (M.O.C.M.I. – 13– grad, nume și prenume candidat și nr. de documente din arhiva respectivă (M.O.C.M.I. – 13–_POPESCU_ION_4_DOC.). Fiecare candidat va transmite un singur mail. Retransmiterea ulterioară sau transmiterea mai multor mail-uri succesive nu va fi luată în calcul, astfel responsabilitatea constituirii documentelor necesare înscrierii la concurs revine candidatului.
    Verificarea transmiterii electronice a documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine exclusiv candidatului, unitatea confirmă doar recepționarea mail-ului și atribuirea codului unic de identificare și nu faptul că documentele sunt în volum complet, corect întocmite sau scanate.
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la 021.769.61.20, interior resurse umane 17716, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor la concurs.

  4. Dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic. Pentru aceasta candidații transmit până în data de 12.07.2024, ora 14:00, celelalte documente necesare, la adresa de e-mail paul.patrascu@jr.mai.intranet, în format .pdf (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb), scanate lizibil. Pentru evidența exactă a documentelor transmise de fiecare candidat, atragem atenția ca documentele constitutive ale dosarului de recrutare să se denumească în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. Diploma de licență, foaie matricolă diploma de licență, adeverință R.U., etc.). Candidatul va constitui o arhivă electronică a documentelor (format winrar zip archive) care va fi denumită după următorul model (M.O.C.M.I. – 13– grad, nume și prenume candidat și nr. de documente din arhiva respectivă (M.O.C.M.I. – 13–_POPESCU_ION_27_DOC.). Fiecare candidat va transmite un singur mail. Retransmiterea ulterioară sau transmiterea mai multor mail-uri succesive nu va fi luată în calcul, astfel responsabilitatea constituirii dosarului de recrutare cu toate documentele necesare participării la concurs revine candidatului. Verificarea transmiterii electronice a documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine exclusiv candidatului, unitatea confirmă doar recepționarea mail-ului și nu faptul că documentele sunt în volum complet, corect întocmite sau scanate. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la 021.769.61.20, interior resurse umane 17716, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze îndeplinirea condițiilor de participare la concurs.

  5. Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995”

  6. Candidatul declarat „admis”, depune în original documentele constitutive ale dosarului de recrutare transmis inițial în format electronic, spre a fi certificate pentru conformitate, se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care nu se mai realizează copii după acestea și nici certificarea lor.

  7. Candidații care îndeplinesc condițiile de participare la concurs se vor prezenta în data de 27.07.2024 la sediul unității în ținută decentă, având asupra lor cartea de identitate afllată în perioada de valabilitate și pix cu pastă de culoarea albastră care să nu perimită scriere/ștergerea/rescrierea. Nu se acceptă bagaje voluminoase și mijloace de comunicare la distanță ex. telefoane, ceasuri/brățări smart.

  8. Codul unic de identificare al fiecărui candidat, ce va fi utilizat pentru identificarea persoanei pe întreaga procedură de ocupare a postului vacant va avea următoarea formă: MOCMI – 13 – numărul de înregistrare a cererii de înscriere.

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail pentru transmiterea documentelor este : paul.patrascu@jr.mai.intranet.
    Adresa de e-mail pentru transmiterea contestațiilor este : paul.patrascu@jr.mai.intranet.
    Site-ul unității este: www.scoalarosu.ro.
    Adresa unității este: strada 1 Decembrie 1918 nr. 2-4, comuna Chiajna, județul Ilfov.
    Telefon 021.769.61.20, interior resurse umane 17716.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare MOCMI13.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:44
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografie domeniul de activitate TCO - DMO.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:43
  2. Model - Cerere de înscriere - Cerere.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:47
  3. Model - Declarație acceptare condiții - Declaratie.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:49
  4. Model - Curriculum Vitae - Curriculum vitae.doc - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:52
  5. Anunț - 3555-Anunț concurs Ofițer specialist I Management Operațional și Control Managerial Intern - Anunț concurs Ofițer specialist I Management Operațional și Control Managerial Intern.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 20:03
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.