Postat la data de: 28.06.2024, ora 19:04

ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist I - IGSU, ISU SB, ISU SV

Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 162 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: Insp. Gen.pt.Situatii de Urgenta - Serviciul Management Stări Excepționale, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Altele
  • poz. 52 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Sibiu - Compartimentul Management Stări Excepționale, jud. SB, MUNICIPIUL SIBIU, Domeniu de activitate: Altele
  • poz. 57 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Suceava - Compartimentul Management Stări Excepționale, jud. SV, MUNICIPIUL SUCEAVA, Domeniu de activitate: Altele
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul IGSU:
    - studii superioare de lungă durată (anterior aplicării legislației referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare (militare sau civile), cu diplomă de licenţă într-unul din domeniile fundamentale: „matematică şi ştiinţe ale naturii”, ,,ştiinţe inginereşti”, ,,ştiinţe sociale”, ,,științe umaniste și arte” și ,,știința sportului și educației fizice”.
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SB:
    - studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență (S), absolvite cu diplomă de licență, într-unul dintre domeniile fundamentale: ,,matematică şi ştiinţe ale naturii”, ,,ştiinţe inginereşti”, ,,ştiinţe sociale”, ,,științe umaniste și arte” și ,,știința sportului și educației fizice”.
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SV:
    - studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență (S), absolvite cu diplomă de licență, într-unul dintre domeniile fundamentale: ,,matematică şi ştiinţe ale naturii”, ,,ştiinţe inginereşti”, ,,ştiinţe sociale”, ,,științe umaniste și arte” și ,,știința sportului și educației fizice”.
  • pregătire de specialitate: Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul IGSU:
    - autorizație pentru acces la informații și documente clasificate nivel ,,Strict Secret”, după încadrare.
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SB:
    - certificat/autorizaţie de acces la informaţii clasificate de nivel „Strict Secret”, după încadrare.
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SV:
    - certificat/autorizaţie de acces la informaţii clasificate de nivel „Strict Secret” (nivel stabilit în concordanță cu Lista funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul IGSU:
    - 3 luni/6 luni
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SB:
    - conform prevederilor legale aplicabile la naşterea/modificarea raporturilor de serviciu
    Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul ISU SV:
    - conform prevederilor legale aplicabile la naşterea/modificarea raporturilor de serviciu
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - apt psihologic
  • definirea sumara a atributiilor postului: Pentru postul de Ofițer specialist I din cadrul IGSU:
    - îndrumă și coordonează activitățile pe linie de planificarea înzestrării și inventarierea bunurilor materiale aflate în gestiunea rezerve proprii a unităților subordonate IGSU.
    Pentru posturile de Ofițer specialist I din cadrul ISU SB și ISU SV:
    - întocmește și actualizează documentele Planului de mobilizare al unității;
    - gestionează activitățile pe linia logisticii mobilizării și planificării înzestrării;
    - întocmește/actualizează Planul realizării capacității operaționale necesare gestionării situațiilor speciale sau de criză al inspectoratului județean;
    - îndeplinește responsabilitățile ce revin unității în domeniul protecției infrastructurii critice.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
08.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
15.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. ATENȚIE! Evaluarea psihologică a candidaţilor se susţine înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, doar cu candidaţii care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susţinut, în ultimele 6 luni până la data susţinerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de ofiţer. Avizele psihologice comunicate de către instituţia examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaţilor de către unitatea beneficiară. IMPORTANT! Nesusţinerea evaluării psihologice conform planificării sau din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituţia care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situația în care mai mulți candidați înscriși pe același post, au promovat proba test scris cu aceeași notă, departajarea se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborat din aceeași tematică și bibliografie, fiind declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare.

  2. ATENȚIE! Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea din sursă internă în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea şi atragerea candidaţilor care corespund cerinţelor postului, din rândul personalului încadrat în unitatea în care este prevăzut postul sau în alte unităţi ale MAI, potrivit prevederilor de la art. 1 alin. (2) din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  9. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  10. În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele depuse la constituirea dosarului de recrutare şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, ori nu se prezintă la unitate în termen de 30 de zile de la data înștiințării privind emiterea actului administrativ de acordare a gradului militar, prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa nr. 3 la OMAI nr.177/2016 se aplică în mod corespunzător.

  11. Dacă pentru ocuparea unor posturi este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

  12. ATENȚIE! Se depune o singură cerere de înscriere la concurs, candidații putând opta să participe doar pentru un post din cele 3 posturi vacante ale unităților beneficiare menționate mai sus. În situaţia în care un candidat depune cereri de înscriere pentru mai multe posturi vacante, se ia în considerare doar prima cerere de înscriere, conform datei și orei la care s-a recepţionat e-mail-ul.

Informații suplimentare:
  1. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs revine candidatului, iar unitatea beneficiară are obligația de a confirma primirea documentelor transmise prin e-mail şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă exclusiv telefonic la structura de Resurse Umane a unității beneficiare, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor la concurs, la numărul de telefon de la secțiunea Date de Contact.

  2. Potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate (fişa postului nu se transmite prin e-mail, consultarea acesteia se realizează la sediul fiecărei unități beneficiare, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 09.00-15.00).

  3. Candidaţii declaraţi „respins" la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.

Date de contact:
  1. 1. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist I - Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă:
    E-mail: concursuri5@igsu.ro
    Telefon: 0212.086.150 Interior: 27347
    2. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist I - Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Cpt. Dumitru Croitoru” al județului Sibiu:
    E-mail: resurse.umane@isusibiu.ro
    Telefon: 0269.211.212 Interior: 27139\27140
    3. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist I - Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Bucovina” al județului Suceava:
    E-mail: resurseumane1@pompierisv.ro
    Telefon: 0230.524.426 Interior: 27010

Grafic concurs:
  1. Graficul desfasurarii concursului.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:35
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:24
  2. Tematica și bibliografia.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:33
  3. Model - Cerere - Cerere participare la concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:35
  4. Model - Declarație - Declarație de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:36
  5. Anunț - 3556-ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist I - IGSU, ISU SB, ISU SV - ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist I - IGSU, ISU SB, ISU SV.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 19:04
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.