Postat la data de: 28.06.2024, ora 21:21

Concurs ofiter specialist I - Compartimentul Protecția Datelor cu Caracter Personal al B.S.I.J.

Brigada Speciala de Interventie a Jandarmeriei organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 176278 din 27.06.2024 și Nota- Raport nr. 176278 din 14.06.2024 ambele privind aprobarea demarării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de ofițer la nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 44 - ofiter specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-Bg.Sp.Interv.Jd. - Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Protecție datelor cu caracter personal
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • pregătire de bază: studii universitare de licență – ciclul I de studii universitare sau studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență;
  • pregătire de specialitate: nu este cazul;
  • alte cunoştinţe: nu este cazul;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizație de acces la informații clasificate secrete de stat, nivelul „secret” (obținută după numirea pe funcție);
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - aptitudini de lucru sub presiunea timpului: dezvoltare foarte bună;
    - gândire analitică și conceptuală: dezvoltare foarte bună;
    - capacitate intelectuală generală: dezvoltare foarte bună;
    - rapiditate în decizii: dezvoltare foarte bună;
    - flexibilitate mentală: dezvoltare foarte bună;
    - capacitatea de orientare temporo-spațială: dezvoltare foarte bună;
    - concetrarea mobilitate și distributivitate atenției: dezvoltare foarte bună;
    - capacitatea de reprezentare vizuală: dezvoltare foarte bună;
    - viteză de reacție: dezvoltare foarte bună;
    - abilități de comunicare și relaționare: dezvoltare foarte bună;
    - competență și profesionalism: dezvoltare foarte bună.
  • atitudini necesare/comportament: - conduită morală și civică: dezvoltare foarte bună;
    - demnitate și solidaritate: dezvoltare foarte bună;
    - spirit de inițiativă și implicare: dezvoltare foarte bună;
    - aceptarea și respectarea normelor: dezvoltare foarte bună;
    - disponibilitate pentru lucrul în echipă, spirit de echipă: dezvoltare foarte bună;
    - obiectivitate și consecvență: dezvoltare foarte bună;
    - rigurozitate și responsabilitate: dezvoltare foarte bună;
    - disponibilitate la schimbare, receptivitate la nou: dezvoltare foarte bună;
    - dorință de autoperfecționare: dezvoltare foarte bună;
    - conștiințiozitate și perseverență: dezvoltare foarte bună;
    - fidelitate față de instituție: dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: starea de sănătate care să-i permită să lucreze în condițiile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru ocuparea postului
  • alte cerințe: nu este cazul;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul;
  • vechime în armă: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează, coordonează și controlează aplicarea la nivelul unității a prevederilor actelor normative care reglementează protecția datelor cu caracter personal;
    - coordonează, îndrumă și controlează pe linie de specialitate personalul din cadrul unității cu atribuții în domeniul prelucrării datelor cu caracter personal;
    - gestionează problematica notificărilor specifice în domeniul protecției datelor cu caracter personal;
    - organizează, coordonează și monitorizează aspectele specifice legate de operațiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal;
    - analizează dificultățile întâmpinate în aplicarea cadrului legislativ din domeniul protecției datelor cu caracter personal și propune conducerii unității măsuri pentru eliminarea disfuncționalităților;
    - coordonează instruirea profesională a personalului unității în domeniul protecției datelor cu caracter personal, utilizatorii fiind instruiți periodic cu privire la riscurile generate de vulnerabilități și amenințări informatice;
  • gradul militar: minim sublocotenent
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării, nu vor fi replanificați;

  6. Nesusținerea evaluării psihologice din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de către instituția care efectuează evaluarea psihologică sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs;

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului al numelui, respectiv a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de căsuță poștală resurseumane@brigadaspeciala.ro.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unei funcții de execuție vacantă, mai mulți candidați obțin aceeași notă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta. Candidații declarați "respins" la concursul pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obținută la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.

  9. În cazul în care ocuparea posturilor vacante pentru care s-a organizat concursul nu este posibilă, motive care țin exclusiv de persoana candidatului admis, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  10. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  11. Candidații au obligația de a verifica portalul de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs.

Informații suplimentare:
  1. După depunerea documentelor fiecărui candidat i se va atribui un cod unic de identificare, care va deveni singurul mijloc de identificare al acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosite pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs. Acesta va fi comunicat candidatului prin intermediul adresei de email de pe care a transmis cererea de înscriere la concurs în timp util.

  2. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul MAI 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI cu modificările și completările ulterioare, proba de concurs text scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

  3. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la datele derulării activităților prilejuite de desfățurare a concursului, aceștia fiind obligați sa se informeze prin verificarea permanentă a secțiunii "fișiere publicate ulterior activării anunțului" din cadrul prezentului anunț de concurs ce se regăsește la secțiunea "Carieră MAI" a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) și a documentelor afișate la avizierul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei cu sediul în București, str. Jandarmeriei, nr. 9-11, sector 1.

  4. ATENȚIE!!
    În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fișiere, preferabil în format .pdf ( atașamentele nu trebuie să depășească 10 mb.) care să cuprindă documentele enunțate în prezentul anunț.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului ȘI NU DACĂ DOCUMENTELE SUNT CORECT ÎNTOCMITE SAU SCANATE CORESPUNZĂTOR! (ex. Cerere înscriere – Popescu-Vasile, CV- Popescu Vasile, Copie CI- Popescu Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concusul, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.:PDCP_Popescu_Vasile). Se va evita pe cât posibil transmiterea documentelor în formă de imagine electronică/fotografiate (ex.:formate fișier.jpg, .jpeg, .bif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!

  6. ATENȚIE! La transmiterea documentelor constitutive ale dosarului de recrutare, candidații nu vor folosi servicii de stocare de tip CLOUD.

  7. În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului masajului numărul e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: PDCP_Popescu_Vasile_nr.1_din_5)

  8. Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de numire ale fișelor, al titlului mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!

  9. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la serviciul resurse umane al BSIJ, în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților la concurs.

  10. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din anexa nr. 3 la Ordinul MAI nr. 177/2016 privind activitatea de Management Resurse Umane în Unitățile Militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  11. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea indicată nu vor fi luate în considerare.

  12. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor vizează doar maiștrii militari/subofițerii în activitate în cadrul MAI.

  13. În ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probei de concurs pot surveni modificări, în raport de numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

Date de contact:
  1. Adresa de email la care vor fi transmise documentele este resurseumane@brigadaspeciala.ro;
    Relații suplimentare referitoare la desfăşurarea concursului, se pot obține apelând numărul de telefon 021.409.63.47, interior 021.16346, 021.16347, în zilele lucrătoare, între orele 08.30- 15.00, și de la avizierul Brigăzii Speciale de Intervenție, din municipiul Bucureşti, strada Jandarmeriei nr. 9 – 11, sectorul 1;
    Toate informațiile ulterioare vor fi postate în cadrul secțiunii "Fișiere publicate ulterior activării anunțului" din cadrul prezentului anunț de concurs ce se regăsește la secțiunea "Carieră MAI" a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) și a documentelor afișate la avizierul Brigăzii Speciale de Intervenție a Jandarmeriei cu sediul în București, str. Jandarmeriei, nr. 9-11, sector 1.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 20:25
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:46
  2. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 18:46
  3. Tematica si Bibliografie.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 20:13
  4. Model - Cerere de înscriere la concurs ofițer specialist I-CPDCP - Cerere de înscriere la concurs ofițer specialist I-CPDCP.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 21:16
  5. Anunț - 3558-Concurs ofiter specialist I - Compartimentul Protecția Datelor cu Caracter Personal al B.S.I.J. - Concurs ofiter specialist I - Compartimentul Protecția Datelor cu Caracter Personal al B.S.I.J..pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 21:21
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.