Postat la data de: 14.11.2023, ora 10:31

Concurs pentru ocuparea funcției de șef serviciu II Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Giurgiu organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 58 - Șef serviciu II prevăzut cu gradul de Sublocotenent - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Giurgiu - Serviciu, jud. GR, MUNICIPIUL GIURGIU, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru mai multe posturi distincte (la alegerea candidatului)
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă - ciclul I Bologna sau studii universitare de lungă durată cu licență în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de ştiinţe: informatică, inginerie electrică,
    electronică și telecomunicații, ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației, științe economice, științe militare, informații și ordine publică.
  • pregătire de specialitate: studii postuniversitare sau universitare de master – ciclul II Bologna de studii universitare cu diplomă de master sau studii universitare de lungă durată, în specialitatea studiilor necesare exercitării atribuţiilor funcţiei sau în domeniul management.
  • alte cunoştinţe: de cultură generală, cunoştinţe generale în domeniul juridic/management şi de operare pe calculator (nefiind nevoie de documente justificative).
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces /certificat de securitate pentru acces la informaţii clasificate din clasa ,,Secrete de stat”, la nivelul „Strict Secret” (se poate obține după numirea în funcție). Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcție de drept;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este necesar
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară experienţă managerială.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: de conducere, organizatorice, decizionale, de coordonare, control şi planificare - dezvoltare bună;
    - oportunitate şi operativitate în luarea deciziilor - dezvoltare bună;
    - capacitate de concepţie, de analiză-sinteză şi de negociere sub presiunea timpului, fără supervizare - dezvoltare bună;
    - gândire analitică, conceptuală şi spirit de observaţie concomitent cu lucrul sub presiunea timpului şi stress - dezvoltare bună;
    - imaginaţie, prevedere, claritate în idei - dezvoltare bună;
    - tact, amabilitate, atitudine colegială în raportul cu subordonaţii - dezvoltare bună;
    - să fie dominat de dorinţa autodepăşirii de sine în vederea luării măsurilor de perfecţionare a muncii - dezvoltare bună;
    disponibilitate pentru dialog şi negocieri - dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: conduită morală bună, iniţiativă, flexibilitate în gândire, lucru în echipă, capacitate de asumare a răspunderii, limbaj, vestimentaţie şi politeţe ireproşabile, fermitate şi consecvenţă- dezvoltare bună;
    - corectitudine, receptivitate şi disponibilitate la schimbări de situaţii - dezvoltare bună;
    - tendinţă de autoperfecţionare, nevoie permanentă de cunoaştere şi cuprindere în cunoaşterea noului- dezvoltare bună- dezvoltare bună;
    eliminarea oricăror reacţii sau tendinţe impulsive şi iraţionale printr-o capacitate de autocontrol- dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical astfel încât să poată îndeplini în bune condiții sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: - inteligenţă, flexibilitate a gândirii, stabilitate comportamentală, rezistent, echilibrat emotiv, motivat profesional, comunicativ, adaptabil;
    - aviz - “apt psihologic” pentru funcţie de conducere, la încadrare și la evaluările periodice.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 3 ani vechime în muncă din care 3 ani vechime în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei
  • vechime în armă: nu e cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu e cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Organizează, coordonează direct, sprijină calificat şi verifică permanent activitatea pe linie de comunicaţii şi tehnologia informaţiei din unitate
    - Asigură comunicaţii operative, sigure şi neîntrerupte pentru conducerea misiunilor unităţii;
    - Organizează, coordonează şi asigură desfăşurarea activităţii de conducere în secret necesară Inspectoratului;
    - Elaborează documente operative de conducere a comunicaţiilor (planul comunicaţiilor, dispoziţii, concepţii);
    - Întocmeşte documentele de evidenţă şi exploatare pentru aparatura de comunicaţii operative, în conformitate cu dispoziţiile în vigoare;
    - Stabileşte necesarul de tehnică de comunicaţii şi tehnologia informaţiei la nivelul Inspectoratului;
    - Organizează şi controlează activitatea de comunicaţii operative desfăşurată în cadrul comandamentului Inspectoratului şi subunităţilor proprii;
    - Asigură funcţionarea şi exploatarea sistemului de transmisii de date şi internet.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
28.11.2023, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 07.12.2023, ora 14:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 14.12.2023, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care există doi sau mai mulţi candidaţi care au obţinut aceeaşi notă, este declarat „admis"candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis"candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea acestora conform celor menţionate mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis".

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Documentele se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, preferabil în format PDF, la adresa de e-mail
    resurseumane@jandarmeriagiurgiu.ro
    (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb.).

  2. Se impune verificarea permanentă şi atentă a paginii de internet a site-ului Inspectoratului de Jandarmi Județean Giurgiu, respectiv www.jandarmeriagiurgiu.ro, Secţiunea Carieră – Anunţuri, precum şi avizierul unităţii organizatoare, întrucât comunicarea informaţiilor ulterioare referitoare la concurs se va realiza prin aceste modalităţi.

  3. În perioada concursului, pe paginile de internet se vor posta informaţii privind mai multe concursuri, situaţie în care este necesară verificarea atentă a tuturor informaţiilor postate, astfel încât să se evite omiterea luării la cunoştinţă de către candidaţi a datelor și informațiilor legate de concurs.

  4. În cadrul probei de concurs, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.).
    Nu se admit pixuri care permit ştergerea şi rescrierea.
    Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în cauză.

  5. Înştiinţarea candidaţilor, referitor la data, ora şi locaţia desfăşurării evaluării psihologice, se va face în timp util, prin postare la sediul I.J.J. Giurgiu precum şi pe pagina de internet a instituţiei;
    Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea examenului /concursului pot fi obţinute de la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Giurgiu, Serviciul Resurse Umane, apelând numărul de telefon 0246.219.631 interior 24407, 24535 și 24557, de luni până vineri între orele 08.00-16.00.

  6. Candidaţii se vor prezenta la data şi locul stabilit, cu 30 de minute înainte de ora stabilită pentru susţinerea interviului, având asupra lor legitimaţia de serviciu, actul de identitate şi ustensile de scris cu pastă de culoare albastră.

  7. Prezentul anunț se află afișat și la avizierul unității.

  8. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul / a unităţii care are competență de numire pe postul unde este încadrat candidatul, valabilă doar dacă a fost emisă ulterior datei publicării anunțului, care să cuprindă următoarele informaţii:
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    - vechimea în armă;
    - vechimea în specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - gradul militar deţinut;
    - calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
    - nivelul de acces la documente clasificate.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea examenului /concursului pot fi obţinute de la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Giurgiu, Serviciul Resurse Umane, apelând numărul de telefon 0246.219.631 interior 24407,24535 și 24557, de luni până vineri între orele 08.00-16.00.
    Documentele se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, preferabil în format PDF, la adresa de e-mail
    resurseumane@jandarmeriagiurgiu.ro
    (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb.), în termenele stabilite în prezentul anunț.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 14.11.2023, ora 9:54
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 14.11.2023, ora 8:47
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 14.11.2023, ora 8:47
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 14.11.2023, ora 8:47
  4. Tematica si bibliografie (002).pdf - Adăugat la: 14.11.2023, ora 9:51
  5. Anunț - 356-Concurs pentru ocuparea funcției de șef serviciu II Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației - Concurs pentru ocuparea funcției de șef serviciu II Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației.pdf - Adăugat la: 15.11.2023, ora 12:37
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erată la anunț - 2023.11.14 ERATA Anunt concurs SEF SERVICIU SCTI - comisie - site.pdf - Adăugat la: 15.11.2023, ora 12:37