Postat la data de: 29.06.2024, ora 10:27

Concurs ofiter specialist II - Informare, Relatii Publice si cu Publicul

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Iasi organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 21 - Ofiter specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Iasi - Comandament, jud. IS, MUNICIPIUL IASI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare)
  • pregătire de specialitate: Curs sau program formativ/master ori altă formă de pregătire în domeniul științelor comunicării/sociologie sau relații cu publicul desfășurate în țară sau străinătate. Pregătirea de specialitate nu este necesară în cazul în care cel urmează să ocupe postul are pregătirea de bază/a dobândit competențe certificate recunoscute printr-un act de studiu, în domeniul științelor comunicării/sociologiei.
  • alte cunoştinţe: -
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate, clasa „Secrete de Stat”, nivel „SECRET” (obţinută după numirea pe funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenţie selectivă – dezvoltare bună; Atenţie distributivă - dezvoltare bună; Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună; Raţionament deductiv – dezvoltare bună; Capacitatea de înţelegere – dezvoltare bună; Capacitate de exprimare – dezvoltare bună; Gândirea critică – dezvoltare bună; Monitorizare – dezvoltare bună; Negocierea – dezvoltare bună; Luarea deciziilor – dezvoltare bună; Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună; Coordonare – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: Leadership - dezvoltare bună; Iniţiativă - dezvoltare bună; Responsabilitate - dezvoltare bună; Independenţă - dezvoltare bună; Ascultare activă - dezvoltare bună; Orientarea socială - dezvoltare bună; Preocuparea faţă de alţii - dezvoltare bună; Autocontrol - dezvoltare bună; Toleranţa la stres - dezvoltare bună; Obiectivitate - dezvoltare bună; Discreţie - dezvoltare bună; Loialitate - dezvoltare bună; Integritate - dezvoltare bună; Perseverenţă - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcţii de execuție
  • alte cerințe: -
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
  • vechime în armă: nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează şi desfășoară activităţile pe linie de relaţii publice şi participă direct la misiunile de asigurare şi restabilire a ordinii publice sau la orice alte acţiuni ale instituţiei, asigurând transmiterea către mass-media a informaţiilor destinate publicităţii, în mod operativ, cu respectarea reglementărilor în domeniu, în vederea îndeplinirii misiunilor specifice pentru reprezentarea şi apărarea intereselor instituţiei în faţa autorităţilor publice;
    - asigură un dialog permanent cu reprezentanţii mass-media, astfel încât aceştia să intre, în timp util, în posesia datelor şi informaţiilor de interes public;
    - stabileşte şi permanentizează relaţiile amiabile, bazate pe principiile echidistanţei, transparenţei şi deschiderii cu reprezentanţii mass-media locale, teritoriale şi centrale;
    - concepe, elaborează şi redactează planuri de măsuri privind gestionarea activităţii de relaţii publice, ale campaniilor media şi de informare internă şi ale crizelor mediatice şi asigură sau participă la punerea în executare ale acestora;
    - gestionează comunicarea internă la nivelul unităţii şi informează personalul instituţiei despre proiectele, strategiile şi acţiunile în desfăşurare;
    - analizează informațiile apărute în spațiul public cu referire la activitatea unității, impactul acestora asupra imaginii instituționale şi propune măsuri în consecinţă;
    - îndeplinește atribuțiile purtătorului de cuvânt;
    - gestionează activitatea de relații cu publicul la nivelul unității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatii care nu se prezinta la locul, data si ora comunicata pentru sustinerea evaluarii, nu vor fi replanificati.

  6. Nesustinerea evaluarii psihologice din motive care tin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectarii masurilor impuse de catre instuitutia care efectueaza evaluarea psihologica, sunt situatii care au ca efect neemiterea avizului psihologic si atrag dupa sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestatii se vor denumi prin introducerea in titlul mesajului a numelui, respectiv a prenumelui candidatului si se vor transmite la adresa de casuta postala - sru@jandarmeriaiasi.ro

Departajare:
  1. In situatia in care la concursul pentru ocuparea unei functii de executie vacante mai multi candidati obtin aceeasi nota, departajarea candidatilor se realizeaza pe baza rezultatelor obtinute in urma sustinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat ,,admis" candidatul care obtine nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta. Candidatii declarati ,,respins" la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, in baza notei finale obtinute la respectivul concurs, alte posturi vacante in aceeasi unitate sau in alte unitati

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Se vor accepta adeverinţele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinţelor de studii, se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.

  9. În cazul în care ocuparea posturilor vacante pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive ce ţin exclusiv de persoana candidatului declarat ,,admis”, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute.

  10. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă, care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  11. Candidaţii au obligaţia de a verifica portalul de servicii electronice al M.A.I. (hub.mai.gov.ro), zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susţinerea evaluării psihologice, se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.

Informații suplimentare:
  1. După depunerea documentelor, fiecărui candidat i se va atribui un cod unic de identificare, care va deveni singurul mijloc de identificare al acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs. Acesta va fi comunicat candidatului prin intermediul adresei de e-mail de pe care a transmis cererea de înscriere, în timp util.

  2. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) la Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 2016 privind activitatea de management resurse umane în unitătile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, proba de concurs ,,test scris” va fi înregistrată / supravegheată audio/video.

  3. Candidaţii nu vor fi anunţaţi personal cu privire la datele derulării activităţilor prilejuite de desfăşurarea concursului, aceştia fiind obligaţi să se informeze prin verificarea permanentă a secţiunii ,,Fişiere publicate ulterior activării anunţului” din cadrul prezentului anunţ de concurs care se regăseşte la secţiunea ,,Carieră MAI” a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) şi a documentelor afişate la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Iaşi, cu sediul în municipiul Iaşi, B-dul Poitiers, Nr. 18-22.

  4. ATENŢIE!
    În perioada alocată conform graficului de concurs, candidaţii constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere, preferabil în format .pdf (documentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb.) care să cuprindă documentele enunţate în prezentul anunţ.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului ŞI NU DACĂ DOCUMENTELE SUNT CORECT ÎNTOCMITE SAU SCANATE CORESPUNZĂTOR! (ex.: Cerere înscriere – POPESCU Vasile, C.V. – POPESCU Vasile, copie C.I. – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: IRPP_POPESCU_Vasile).
    SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!

  6. A T E N Ț I E !
    La transmiterea documentelor constitutive ale dosarului de recrutare candidații nu vor folosi servicii de stocare de tip Cloud.

  7. În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului numărul e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: IRPP_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  8. Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de denumire ale fișierelor, al titlului mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!

  9. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Judetean Iasi, în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.

  10. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  11. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea indicată, nu vor fi luate în considerare.

  12. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiştrilor militari/subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari/subofiţerii în activitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

  13. În ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probei de concurs pot surveni modificări, în raport de numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

  14. Cererea de înscriere la concurs , CV-ul, copia actului de identitate si declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit, în perioada alocată conform graficului de concurs, SCANATE la adresa de e-mail: sru@jandarmeriaiasi.ro, în format .PDF (ataşamentele nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb), până la data de 03.07.2024 ora 16.00 (data și ora recepționării în căsuța de e-mail).

  15. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise, în perioada alocată conform graficului de concurs, SCANATE, în volum complet, în format .PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail sru@jandarmeriaiasi.ro, până la data de 12.07.2024, ora 14.00 (data și ora recepționării în căsuța de e-mail), făcându-se referire la numărul de înregistrare al cererii comunicat anterior.

Date de contact:
  1. Adresa de e-mail la care vor fi transmise documentele: sru@jandarmeriaiasi.ro
    Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține apelând numărul de telefon 0232.410.425, interior 24553, în zilele lucrătoare, între orele 09.00-15.00.
    Toate informațiile ulterioare vor fi postate în cadrul secțiunii „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din cadrul prezentului anunț ce se regăsește la secțiunea „Carieră MAI” a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) și afișate la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Judetean Iasi, cu sediul în municipiul Iasi, B-dul Poitiers nr. 18-22.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs IRPP.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:13
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografia concurs IRPP.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:48
  2. Model - Cerere de înscriere la concurs - Cerere inscriere concurs.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:57
  3. Model - C.V. - CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:58
  4. Model - Declaraţie de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:59
  5. Anunț - 3584-Concurs ofiter specialist II - Informare, Relatii Publice si cu Publicul - Concurs ofiter specialist II - Informare, Relatii Publice si cu Publicul .pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:27
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.