Postat la data de: 29.06.2024, ora 10:57

Concurs trecere în corpul ofițerilor-Ofițer specialist I Resurse Umane

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Alba organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 13 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Alba - Serviciul Resurse Umane, compartimentul Management resurse umane și organizare , jud. AB, MUNICIPIUL ALBA IULIA, Domeniu de activitate: Resurse umane
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licenţă, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă :
    - ştiinţe juridice;
    - ştiinţe administrative;
    - știinţe economice;
    - ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică;
    - specializarea resurse umane din ramura de ştiinţă „sociologie”, domeniul de licenţă „sociologie”.
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la documente clasificate nivel „STRICT SECRET”- obţinută după numirea pe funcţie .
    Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcţie de drept.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: -abilităţi de orientare spaţio-temporală;
    -spirit de observaţie;
    -capacitate de înţelegere a semnificaţiei legale a unei fapte;
    -capacitate de evaluare a situaţiilor de risc;
    -capacitate de descriere a situaţiilor concrete;
    -abilităţi de comunicare verbală şi scrisă;
    -capacitate de autocontrol emoţional;
    -capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită
  • atitudini necesare/comportament: -loialitate faţă de instituţie; solidaritate cu grupul profesional; disponibilitate de a suporta privaţiunile mediului militar; disponibilitate de respectare a normelor şi autorităţii legitime; asumarea responsabilităţii actului profesional
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical / să aibă capacitate de muncă pentru îndeplinirea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor
  • trăsături psihice şi de personalitate: -realism; iniţiativă; perseverenţă; conştiinciozitate, fermitate; discreţie; altruism; dinamism;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • alte cerințe: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul
  • vechime în armă: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - asigură recrutarea, selecţionarea, verificarea, cunoaşterea, încadrarea, promovarea, şi ţinerea evidenţei cadrelor militare şi personalului contractual, conform reglementărilor interne în vigoare
    - asigură întocmirea şi actualizarea documentelor prevăzute de actele normative în vigoare privind activitatea de resurse umane din unitate;
    - soluţionează rapoartele şi cererile formulate de personalul unităţii şi cei care adresează petiţii, pe linie de resurse umane, în limita competenţelor şi cu respectarea prevederilor legale;
    - răspunde de realizarea sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor privind organizarea şi evaluarea structurilor unităţii; elaborează documente şi materiale de informare specifice activităţii de organizare structurală (analize, rapoarte, informări, sinteze, etc.) pe care le prezintă periodic conducerii unităţii;
    - utilizează sisteme de evidenţă şi/sau mijloace automate şi neautomate de prelucrare a datelor cu caracter personal cu aplicarea principiilor respectării drepturilor omului, legalităţii, necesităţii, confidenţialităţii şi proporţionalităţii şi numai dacă, prin utilizarea acestora, este asigurată protecţia datelor prelucrate
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare. Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor vizează doar maiștrii militari/subofițerii în activitate din unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne.

  2. Cererea de înscriere la concurs precum și documentele constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise exclusiv în format electronic, scanat, în volum complet și în integralitatea lor, preferabil în format PDF (documentele atașate nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), până la data limită de depunere stabilită în graficul de desfășurare a concursului, la adresa de e-mail: tcoresurseumane@jandarmeriaalba.ro

    Documentele transmise se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: CV- POPESCU Vasile ,copie documente studii – POPESCU Vasile, copie adeverinta candidat – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: IJJ_AB_RU_POPESCU_Vasile).

    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: IJJ_AB_RU_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  3. Candidaţii care depun cererile de înscriere la concurs precum și documentele constitutive ale dosarului de recrutare în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii în cel mai scurt timp, în intervalul orar 08:00-16:00 al zilelor lucrătoare, li se va atribui un cod unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

  4. Conform prevederilor art. 39 din Regulamentul-cadru privind regimul actelor de studii şi al documentelor universitare în sistemul de învăţământ superior, aprobat prin ORDINUL nr. 4.156 din 27 aprilie 2020, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 381 din 12 mai 2020:
    Articolul 39
    (1) După promovarea examenului de finalizare a studiilor, absolvenţilor li se eliberează o adeverinţă privind finalizarea studiilor, al cărei termen de valabilitate este de maximum 12 luni de la promovare.
    (2) Adeverinţa privind finalizarea studiilor conferă titularului aceleaşi drepturi legale ca şi actul de studii şi este necesar să conţină funcţia, numele, prenumele şi semnătura persoanelor din instituţie, aflate în funcţie la data completării (rector, secretar şef universitate, decan, secretar şef facultate), sigiliul instituţiei, precum şi următoarele informaţii:
    a) domeniul de studii universitare;
    b) programul de studii/specializarea;
    c) perioada de studii;
    d) media anilor de studii;
    e) media examenului de finalizare a studiilor;
    f) statutul de acreditare/autorizare de funcţionare provizorie, forma de învăţământ, limba de predare, locaţia geografică, numărul de credite şi actul normativ care le stabileşte (hotărâre a Guvernului, ordin al ministrului, după caz);
    g) numărul ordinului de ministru/scrisorii de acceptare/ aprobării de şcolarizare/atestatului de recunoaştere a studiilor - pentru studenţii străini.
    (3) Absolvenţilor li se eliberează, de regulă, o singură adeverinţă de finalizare a studiilor. În cazul pierderii sau distrugerii, la cerere, se eliberează o nouă adeverinţă, cu un nou număr de înregistrare, al cărei termen de valabilitate se încadrează în perioada de maximum 12 luni calculată de la promovarea examenului de finalizare a studiilor.”.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu faptul că documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  6. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menţionată în graficul de desfășurare a concursului, nu vor fi luate în considerare.

    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  7. Candidații au obligația ca pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului să se informeze permanent prin verificarea periodică a secțiunii fișiere publicate ulterior activării anunțului cu privire la eventualele modificări în calendarul desfășurării concursului.

  8. Atât proba testului scris, cât și proba interviului structurat pe subiecte profesionale (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidaților) se înregistrează audio-video.

Date de contact:
  1. Informații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului se pot obține de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba, la telefon: 0258812318, interior 24535, în zilele lucrătoare, între orele 09:00-15:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:37
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 8:45
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 8:45
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 8:45
  4. Tematica si bibliografia concurs .pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:59
  5. Anunț - 3585-Concurs trecere în corpul ofițerilor-Ofițer specialist I Resurse Umane - Concurs trecere în corpul ofițerilor-Ofițer specialist I Resurse Umane.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:57
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.