Postat la data de: 01.07.2024, ora 9:04

Ofițer specialist II - Compartimentul Formare Profesională

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Harghita organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 17 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Harghita - Serviciul Resurse Umane, jud. HR, MUNICIPIUL MIERCUREA CIUC, Domeniu de activitate: Formare inițială și continuă
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată cu licență sau studii universitare de licenţă (ciclul I de studii universitare), în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de știință: Ştiinţe juridice/ Ştiinţe administrative/ Științe ale educației/ Management/ Sociologie/ Ştiinţe militare, informații și ordine publică/ Știința sportului și educației fizice/ Contabilitate.
  • pregătire de specialitate: Cursuri de pregătire şi perfecţionare în domeniul managementului resurselor umane / formării profesionale (după numirea în funcție).
  • alte cunoştinţe: Cultură generală bogată, cunoştinţe generale cu privire la sistemul de pregătire al personalului M.A.I. şi Jandarmeriei Române.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate din clasa ,,secrete de stat”, nivel „SECRET”, obţinută după numirea în funcţie (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informaţii clasificate atrage schimbarea din funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3- 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Gândire analitică, capacitate de sinteză - dezvoltare bună;
    - Deschidere şi adaptabilitate la nou - dezvoltare bună;
    - Capacitate de asimilare a cunoştinţelor - dezvoltare bună;
    - Creativitate - dezvoltare bună;
    - Utilizarea tehnicii de calcul din dotarea compartimentului, precum şi în valorificarea cunoştinţelor generale şi a celor specifice de programare - dezvoltare bună;
    - Lucru sub presiunea timpului / în condiţii de stres - dezvoltare bună;
    - Lucru fără o supervizare permanentă - dezvoltare bună;
    - Lucru în echipă - dezvoltare bună;
    - Putere de mobilizare - dezvoltare bună; Spirit de observare- dezvoltare bună;
    - Coordonare, planificare şi motivare a personalului - dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - Conduită ireproşabilă și sociabilitate – dezvoltare bună;
    - Inteligenţă și flexibilitate în gândire – dezvoltare bună;
    - Exigenţă, obiectivitate, spirit critic și fermitate – dezvoltare bună;
    - Consecvenţă și motivaţie – dezvoltare bună
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiţii sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz psihologic de APT pentru încadrare ofițer
  • alte cerințe: Nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul
  • vechime în armă: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de planificarea, organizarea şi îndrumarea activităţilor pe linia pregătirii continue a personalului în activitate (rezervă la ordin) din unitate şi punerea în aplicare a prevederilor legale de linie;
    - asigură nemijlocit organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de pregătire
    - întocmeşte şi actualizează documentele specifice;
    - coordonează evaluarea nivelului de pregătire a personalului
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării nu vor fi replanificați.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia de concurs din cadrul IGJR, din tematica și bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoștințelor de specialitate pe care le au candidații.

  6. Durata de rezolvare a testului va fi de 3 ore

  7. Candidații vor avea asupra lor decât documentul de identitate și pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri care permit ștergerea șe rescrierea. Fraudele, precum și tentativele de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs.

  8. Este declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota cea mai mare, în limita numărului de posturi pentru care a candidat.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă

  5. Contestațiile se depun pe adresa de e-mail contact@jandarmeriaharghita.ro.

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota obținută la proba scrisă. Este declarat ,,Admis” candidatul care a obținut nota finală cea mai mare, în ordinea descrescătoare dintre candidații înscriși. În situația în care doi sau mai mulți candidați au aceeași notă la testul scris, departajarea acestora se va realiza pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, în baza aceleași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior și comunicată prin anunț, fiind declarat ,,Admis” candidatul care va obține nota cea mai mare. Proba interviu NU SE CONTESTĂ. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele obținute se va afișa în secțiunea ,,Fișiere publicate ulterior activării anunțului”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea din sursă internă, în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea și atragerea candidaților care corespund cerințelor postului, din rândul peronalului încadrat în unitatea în care este prevăzut postul sau în alte unități ale M.A.I.- art.1 alin.2 din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitîțile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  9. În situația în care candidatul declarat„Admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plasticate, prevederile art.57^1, alin.5 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale M.A.I. cu modificările și completările ulterioare se aplică în mod corespunzător.

  10. Se vor accepta adeverințe de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la data finalizării studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora și NU de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  11. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  12. Candidații au obligația de a verifica zilnic portalul de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro), zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndepliniriicondițiilor de participare la concurs.

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin trecerea maiștrilor militari și a subofițerilor în corpul ofițerilor, vizează doar maiștri militari/subofițeri în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

  2. În perioada alocată pentru înscriere, conform graficului de desfășurare a concursului, candidații transmit scanat la adresa de e-mail: contact@jandarmeriaharghita.ro, în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), cererea de înscriere la concurs, cartea de identitate şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare

  3. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. cerere înscriere, copie carte de identitate, CV, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului.

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  5. La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, acesta urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs. Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin transmiterea unui e-mail ca răspuns la e-mail-ul prin care acesta a înaintat documentele solicitate pentru participarea la concurs.

  6. În perioada alocată conform graficului de concurs documente constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise, scanat, în volum complet și în integralitatea lor, în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail contact@jandarmeriaharghita.ro,

  7. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul de desfășurare a concursului, nu vor fi luate în considerare.

  8. Concursul se organizează în sistem centralizat la nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, iar la nivelul unițăților în al căror state de organizare se regăsesc posturile vacante pentru care se organizează concurs, se constituie comisie de concurs, respectiv comisie de soluționare a contestațiilor.

  9. Potrivit prevederilor art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare”.

  10. Atât proba testului scris, cât și proba interviului structurat pe subiecte profesionale (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidațiilor) se înregistrează audio/video.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Harghita, strada Bulevardul Timișoarei, nr. 3, Miercurea Ciuc, județul Harghita,
    Telefon: 0266 372 317, interior: 24535;
    E-mail: contact@jandarmeriaharghita.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:22
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 10:41
  2. Tematica concurs TCO ofițer formare profesională.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 17:48
  3. Model - Cerere de înscriere - Model - Cerere de înscriere la concurs.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 20:03
  4. Model - Declarație de confirmare a cunoastere și acceptării condițiilor de recrutare - Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 20:05
  5. Anunț - 3645-Ofițer specialist II - Compartimentul Formare Profesională - Ofițer specialist II - Compartimentul Formare Profesională.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 9:04
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.